![]() |
op kamers
wie gaat er na de examens op kamers en wie blijft thuis.
Ik zit nog te twijfelen. Ik wil eignelijk nog niet uit huis, want ik kan echt niet voor mezelf zorgen. Maar het is hier zo saai (Leeuwarden) En ik heb de kans om bij mijn oom in Rotterdam op kamers te gaan, het voordeel daaraan is dat mijn vriend en ik niet wreed uitelkaar gehaald worden en we elkaar ook doordeweeks kunnen blijven zien. nouja, vertel jullie dillema's maar enzo en waar je nu woont, waar je heen gaat en wat je gaat doen om te overleven als je op kamers gaat ( bijbaantjes enzo) |
Ik blijf thuis, ik woon in gouda, en de school war ik heen ga is in rotterdam, en da's prima te doen met de trein.
|
ik ga op kamers in enschede
|
Ik ga op kamers in Groningen. Het is misschien wel te doen om elke keer met de bus (duurt 1 1/2 uur ongeveer) heen en weer te gaan. Maar het lijkt me een stuk makkelijker om daar te zitten.
|
Op kamers. Het is te ver om het met de trein te doen.
|
Ik ga op kamers in Delft, ook al is het een halfuurtje met de tram. Je bent nu volwassen, ik vind dat je gewoon die stap moet nemen. Als je op kamers woont leer je gewoon echt zelfstandig te zijn en het is gewoon uberchill!
|
Ik wil heel graag op kamers in Maastricht. Ik mag alleen nog niet van m'n ouders. Ze vinden het onzin, omdat ik PABO ga doen en dat heb je hier in de buurt ook. Ze willen dat ik gewoon iedere dag naar Rotterdam reis (uurtje met de bus).
Maar op kamers lijkt me dus echt super.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb waarschijnlijk al een kamer, in Leiden waar ik ook ga studeren, bij een vriendin in d'r huis komt in sept. een kamer vrij die dan met een beetje mazzel voor mij is. Qua financieen betalen mijn ouders het eerste jaar wel m'n kamer en zo, zodat ik eerst een beetje kan akklimatiseren voor ik ernaast ga werken o.i.d., wat ik overigens wel wil gaan doen, ergens in een cafeetje of zo. |
Ik weet nog niet wat ik wil doen volgend jaar, dus ik blijf lekker thuis wonen. Vrienden in de buurt, vriendje vlakbij, kost me niks, eigen kamer met eigen comp met eigen internet, geen vies studentenhuis... Leve de lol!!
|
Ik blijf thuis wonen. Iig het eerste jaar. Ik woon nu in Helmond, en ik ga naar Tilburg. Dat is met de trein gemakkelijk te doen. Op zich lijkt het me wel leuk om op kamers te gaan, maar ik heb hier mijn vrienden, werk, etc. Bovendien ben ik net een paar dagen 18 als ik naar de universiteit ga, dus ik wil er nog even mee wachten. Er zijn wel een aantal vrienden die wel (in Tilburg) op kamers gaan, dus dan kan ik natuurlijk wel bij hen gaan logeren ;)
En ik wil in het tweede of derde jaar een jaar naar het buitenland, dus dan heb ik niet zoveel meer aan een kamer.... |
Citaat:
|
ik wil echt zoooooo graag het huis uit. al jaren.
maar t mag pas na dit jaar (dan ben ik klaar met school, eindelijk) alleen is het echt zoooooo f*cking moeilijk om een beetje leuk kamertje te vinden in Amsterdam! k hoop maar dat ik iets vind... |
Ik blijf lekker thuis wonen. Ten eerste omdat het met de bus wel te doen is en ik in de zomer nog lekker kan fietsen (duurt ongeveer een uur, precies goed dus :D ) En daar komt nog bij dat ik het 3e jaar naar het buitenland moet en ik het een beetje zonde vind om voor 2 jaar een kamer in te richten als dat niet echt nodig is.
|
Op kamers in utrecht. Ik kan niet anders. Het is 2,5 uur met de trein.
|
Ik ga op kamers. Ik heb geen zin om 3 uur met de bus te reizen.
|
kben lekker thuisgebleven :p
half uurtje met de trein, gratis onderdak, vet relaxte ouders. heb t nog wel naar mn zin hier :cool: |
waarschijnlijk op kamers in tilburg
maar wie weet wordt t ook wel gewoon enschede....das dan thuisblijven |
Citaat:
Nouja goed, ik blijf ook thuis. Misschien niet helemaal de beste optie, aangezien het hier ook niet helemaal lekker gaat, maar het kan even niet anders. Mijn school is in Utrecht, dus de afstand is te doen. Als de studie (sociaal juridische dienstverlening) en stad me bevallen kan ik alsnog op zoek gaan.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga op kamers in Tilburg. Reizen is bijna niet te doen en heb ik ook echt geen zin in, bovendien heb ik ongelooflijk veel zin om op eigen benen te staan. Thuis heb ik ook flink wat vrijheid, maar in mijn ogen kun je pas echt optimaal van je studententijd genieten als je ook op kamers gaat etc.
|
ik ga op kamers in barcelona :D
|
Citaat:
Ontopic: ik ben lekker op kamers gegaan, veel leuker en handiger. M'n ouders wonen maar 10 kilometer verderop, die afstand is kleiner dan m'n vroegere school, dus daarvoor hoefde ik het niet te doen. Voor jezelf zorgen etc is allemaal echt niet moeilijk, het enige puntje is dat je genoeg geld moet hebben... |
Citaat:
|
Ik ga op kamers in Nijmegen. Is echt noodzakelijk, het is 2 uur en een kwartier reizen...
Ik heb er wel zin in! Lekker m'n eigen stekkie :) |
Ik ga op kamers in Nijmegen. Heb het thuis wel een beetje gezien onderhand. Verder woont mijn zus in Nijmegen op kamers en zo'n leventje wil ik ook wel :).
Vanuit hier is het ook onmogelijk om iedere dag naar Nijmegen te gaan, of nou ja het is wle mogelijk, maar de ns kennende :p en zo lang reizen is toch ook niet alles iedere dag. Ikheb er super veel zin in! Alleen van de andere kant, ik heb hier nu vrij vaste verkering... maar ja lang leve de ov :) |
ik ga ook in nijmegen op kamers. ik heb me al ingescheven bij de SSHN. Weten jullie misschien nog meer bureau's waar ik me kan inschrijven?
Ik heb er trouwens ook heel erg zin in!! |
check www.kamernet.nl
:) |
Ik wil wel op kamers, maar het probleem is dat ik nog niet weet waar ik ingeloot word (als ik ingeloot word). Ik wil naar Leiden of Groningen, maar in beide steden is het zwaar moeilijk om een kamer te vinden volgens mij :s. Zeker als je pas laat kan beginnen met zoeken.
|
Citaat:
|
Vorig jaar had ik examens en ik wist het al lang... ik zou op kamers gaan! En inderdaad, ik had in mei al een kamer waar ik in september in kon.
Ik moet zeggen dat het na de examens toch nog wel een beetje te druk is als je dan op kamers gaat. Je moet dan net iets te veel regelen, terwijl je eigenlijk 'ns rust zou moeten na de vakantie. Ik raad dus aan, als het kan, eerst 'ns een tijdje thuis te blijven wonen en dan later te gaan nadenken over een kamer. Er verandert ook al best veel, en dan ook nog het huis uit. Maar al met al heb ik het wel als heel erg positief ervaren enzo. |
Ik ga volgend jaar hopelijk op kamers in Maastricht. Ik ga daar studeren en het is 2,5 uur reizen met de trein vanaf hier, dus dat is niet te doen. Het lijkt me ook wel lekker om op kamers te gaan, al lijkt het me ook wel een beetje eng. Ik heb me alleen nog niet ingeschreven bij het kamerburo dus moet wel gaan opschieten.. anders zit ik zo ergens in België;).
|
het is altijd wel gemeen dat de kijkavonden enzo altijd doordeweeks zijn. ik moet hier ook nog gewoon naar school en ff naar eindhoven is wat ver weg elke keer.
|
ik wil al jaren op kamers, dus nu het eindelijk kan, houdt niets me meer tegen; desnoods jaag ik mn broer gewoon uit zn flatje als ik geen kamer kan vinden. dan trekt ie maar mooi bij zn vriend in :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga in september als ik wordt ingelood naar Maastricht. |
kamers :cool: (y)
ben op dit moment in het bezit van een kamer van 30m2 incl eigen douche/keuken etc ;) |
Citaat:
|
ik ga ook lekker het huis uit...maar ik ga niet op kamers, ik ga lekker samen met mijn vriend in een heel knus huisje wonen, wat we lekker helemaal mooi in gaan richten enzo! het enige probleem is dat ik nu verder van mijn school af ga wonen dan als ik bij mijn ouders blijf wonen, maar ja...het valt nog wel mee, het is maar 10 km... :D maar er rijdt geen bus daar dus dat is wel onhandig :( maar mijn vriend heeft een auto, dus het moet op te lossen zijn! dus ik ben heel blij *jeej*
|
Ik blijf lekker in Enschede wonen bij mn ouders. Ik ga naar de PABO in Hengelo en daar ben je in 45 min. zeker wel met bus, trein en lopen. Lekker makkelijk!!
|
Ik ga op kamers in Nijmegen. Opzich hoef ik maar een uurtje met de trein, zou nog te doen zijn, maar het lijkt me gewoon super om eindelijk op mezelf te wonen. Zelfstandigheid en vrijheid rule! :):cool::D
Ik heb me ook al ingeschreven bij de SSHN (in november al ofzo), en aangemeld bij kamernet.nl. Nu krijg ik elke dag minstens 2 mailtjes dat er een kamer in Nijmegen is, maar dat zal wel veranderen als het nieuwe schooljaar begonnen is. Waarschijnlijk huur ik dan al eerder een kamer, dan heb ik er tenminste zeker weten eentje. Dus :p |
Citaat:
ik ga ook naar delft, maar nog niet op kamers, ben nu net verhuisd naar capelle, hele grote kamer enzo,.. blijf 1 jaartje iig hier wonen, dan daarna denk ik dat ik even kijk wat er financieel kan, en wat handig is... |
Hmm...ik begin zo'n trekjes te krijgen van"Ach,i dont give a fuck wat jullie allemaal leuk of niet vinden"
Hmm,ik ga er toch wel opin. Ik moet na de zomervakantie in Nijmegen studeren.En moet dus op kamers wonen. PeaCe |
Ik ga op kamers in Leiden, of eventueel Den Haag.
Opzich is het geen noodzaak, maar het is gewoon makkelijker met reistijd etc. |
ik zit al anderhalf jaar op kamers in Tilburg :)
|
Is er eigenlijk een minimum leeftijd voor het wonen op kamers? En vanaf welke leeftijd kun je je inschrijven bij een woningvereniging (is dit de goede naam? anders ben ik hem even kwijt)?
|
Citaat:
Ik ben net een half jaar 17 als ik op kamers ga... |
ik ga zekers op kamers. Het is namelijk 3,5 uur heen en 3,5 uur terug...
of te wel mission impossible Breda here I come :) |
Citaat:
ben nog 17 maar moet toch op kamers, zie er beetje tegenop maar lijkt me toch ook wel leuk moet ik alleen een goede kamer vinden en volgens mij wordt dat lastig :( hoe ga jij het aanpakken? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45. |