![]() |
bruin worden in maart :p
Kun je op 19 maart ook al bruin worden als je in bikini in de tuin gaat liggen?
|
ja
Onder invloed van ultraviolette straling worden er pigmenten in je huid aangemaakt die deze kleuring veroorzaken. Deze uv-straling bereikt altijd de aarde, zelfs als het bewolkt is. Zelfs 's nachts, maar dan wel in een minimale hoeveelheid. De afbraak van pigmenten zal 's nachts hoger zijn dan de aanmaak ervan. Als je de hele dag buiten bent, terwijl heb bewolkt is dan kleur ja ook, denk maar aan de wintersport. Ook als het bewolkt is dien je je in te smeren, het sneeuw weerkaatst de straling waardoor het meer effect heeft. In de lente, zoals jij vroeg, dan is er ook uv-straling. Als het bewolkt is zal het kleuren niet zo snel gaan, misschien gata de afbraak van de pigmenten zelfs sneller, dat weet ik niet, maar in de zon zullen de meeste mensen wel merken dat ze aan het einde van een dagje zonnen in maart gekleurder zijn geworden. Zaterdag heb ik in de duinen gelegen, zondag op een terasje gezeten, het effect zie ik al een beetje. |
Dat bruin worden begint een beetje een obsessie te worden he?
|
Je kunt nu beter gaan bakken dan in juli, de UV schade is nu nog minimaal, en de huis kan nu pigment aanmaken en zich verdikken, zodat hij is voorbereid op het UV bombardement in de zomermaanden.
Want dat is bruin: een afweerreactie van de huid op schadelijke straling. Ik kom al heel lang liever niet in de felle zon, omdat ik last krijg van mijn ogen, en ik heb nog een superjong babyvelletje. |
YESSSSSSSSSSSSS ik ga meteen de tuin in :p
Nee, helaas, ik moet leren. |
nog even aan aanvullingtje van mij.
zonlicht is essentieel voor de aanmaak van bepaalde stoffen in je lichaam, dus als je altijd binnen zit, dan kan je een tekort krijgen. Dit geld vooral in de winter, als er toch al minder zonlicht is. |
Citaat:
|
Citaat:
Gebruik van suplementen raad ik af, als je de benodigde hoeveelheid ook door middel van je eten en gezond leven kan krijgen. Dat denk jij, maar ik heb gevallen gehoord van mensen die hiermee in de knoei kwamen. Maar als je elke dag eventje buiten komt en je niet in een voor het buitenlicht afgeschermde omgeving werkt vermoed ik niet dat er iets mis is. Zoals ik zeg, vermoed. |
Citaat:
|
Ik heb lekker toch buiten gezeten. Niet in bikini maar wel met mn broek opgestroopt :D
Lekker met mn boeken op schoot en een uiterst vervelende kat. (denk aan overal op kwijlen, je hele arm eraf likken, kopjes geven tot je boeken op de grond vallen en op je schoot proberen te klimmen, wat dus niet kan) |
tuurlijk kun je nual bruin warden kijk maar eens naar mijn koppie:)
en dat zonder voedingsuplementen,dieeten of bruin word cremepjes dus ga nu van dit forum af rn in de zon zitten als je bruin wilt worden! da's de enige goeie manier! |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben gisteren iig al verbrand, dus waarom niet bruin worden.
|
Ik heb vandaag de hele dag in de tuin gezeten, in de zon, broekspijpen opgestroopt en mouwen ook, en ben zowaar verbrand!!
Normaal gesproken word ik nooit bruin alleen rood dus dat zal nu ook wel zo blijven magoed :o |
Je bent nu sneller bruin dan is de zomer, al weten veel mensen dat niet.
De zon staat lager, wat je eerder kleurt |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb juist een tegenstrijdige theorie. Als de zon lager staat, dan is deze verder van je verwijderd. Door de spreiding van de straling zal er minder straling jouw bereiken waardoor de bruining ook minder snel verloopt. Als je als theorie hebt dat de zon lager staat waardoor je kleurt als je staat, dus niet als je ligt dan moet je je post iets genuanceerder brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt ook van die mensen die bijna altijd in een T-Shirt rondlopen. Weer of geen weer!!! Het moet dan wel heel hard vriezen wil je hun met lange mouwen zien. Dat zijn de mensen die in maart al bruin zijn. Ik zie het nu al bij een kennis.
|
Citaat:
Dat die niet doodziek is :eek: |
Citaat:
|
tuurlijk kan 't, is zelfs een heel gezonde voorbereiding op de zomer, pas alleen wel beetje op dat je geen kouvat:)
|
Citaat:
|
Ja, dat kan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
hm lijkt me wel koud om nu in je bikini buiten te gaan zitten! tenminste, fris...
k ben vandaag onder de zonnebank geweest, en je wilt niet weten hoe verkleurd ik ben in 3 kwartier :eek: ik snap er niks van, k heb nog wel zonneallergie waardoor t nooit opschiet. wel nice :) |
Ja, je kunt nu al behoorlijk bruin worden. Ik ben de afgelopen dagen een paar middagen buiten aan het werk geweest en je kunt het verschil nu al duidelijk zien.
|
En ja hoor, ik ga NU in mijn bikini de tuin in! :D
Ik lijk wel gek :p het is helemaal niet zo warm, maar ik doe het lekker toch :D |
Mijn broer is heeft nu al een aardig bruine kleur omdat ie vanwege z'n werk 5 dagen per week buiten werkt.
Hij kreeg laatst al een opmerking of ie te lang onder de zonnebank had gelegen :D Dus je kun ook nu al behoorlijk bruin worden! |
Ik bruin dat ik al ben :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07. |