Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2003 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Doen jullie een Examentraining? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=412031)

D@mien 19-03-2003 14:41

Doen jullie een Examentraining?

Sinds een jaar of wat organiseert de Universiteit Leiden 'cursussen' die je laten wennen aan examens, en spijkeren je bij waar dat nodig is.
Je moet wel een specifiek vak kiezen, maar des te beter wordt je training, en ze garanderen dat, mits je je ervoor inzet, slaagt voor die examens..
Ik heb voor wiskunde gekozen, maar het begint er op te lijken dat ik het nietecht nodig heb, maar lekker oefenen is nooit weg natuurlijk....want het blijft een feit dat ik zuig in wiskunde...

Nou vraag ik me af: Is de Univ. Leiden uniek hierin? of zijn er meerdere die dat doen?
En doet een van jullie ook zo'n cursus? Zo ja, welk vak?

*Novah* 19-03-2003 19:24

ik heb ook zo'n soort cursus gedaan, vorige zomer dan. Ik heb toen een stoomcursus economie in Leiden gedaan. Achteraf niet veel aan gehad (helaas!), wel alle stof goed besproken enzo, maar het was midden in de zomervakantie, de bedoeling was iets meer te leren van economie om dan in de 6e mn cijfer op te vijzelen. Is niet gelukt helaas..

Maar je krijgt de stof wel erg snel onder de knie daar, dat is absoluut handig. En zo'n examentrainig is vlak voor de examens he, dus je zit er dan nog helemaal in. Verder leer je in korte tijd zoveel, dat had je nooit allemaal thuis kunnen doen. Wat dat betreft heb je er veel aan denk ik. Paar vrienden van mij gaan dit jaar ook weer naar Leiden, en een kennisje van mij is vorig jaar gelsaagd dankzij die cursus.

Overigens biedt de universiteit twente ook dergelijke cursussen aan, een andere vriend van mij heeft daar een aantal jaar geleden gezeten en had er toen erg veel aan.

overthestars 19-03-2003 19:51

nee, dat doe ik niet. heb er wel een briefje van meegekregen, maar kom op zeg. ik ga niet even €250 betalen voor een paar bijspijkerlessen!

D@mien 19-03-2003 21:01

Citaat:

SadisticSacredWhore schreef op 19-03-2003 @ 19:51:
nee, dat doe ik niet. heb er wel een briefje van meegekregen, maar kom op zeg. ik ga niet even €250 betalen voor een paar bijspijkerlessen!
Ik denk maar zo: Een keer zakken is vele malen duurder

Knutselsmurfie 19-03-2003 21:36

Nope.. ben ook niet echt zenuwachtig of bang ervoor ofzo, dus tsja.

the_man32 19-03-2003 21:50

Ook ik ga m doen. een paar opmerkingen alleen; ze garanderen helemaal niet dat je slaagt! T verleden echter heeft uitgewezen dat de leerlingen die meedoen gemiddeld 1 hele punt omhoog gaan qua cijfer. Het kost je idd wel 250 euro, maar probeer voor dat geld eens 36 uur bijles te vinden? Lukt je niet... met de hedendaagse (goeie) bijles ben je meer kwijt.
Ik hoop er iig dus wel mee te slapen :)

FlorisvdB 19-03-2003 22:52

ik oefen op school en thuis wel

lareno 20-03-2003 07:32

Nee, dat doe ik niet. Op school oefenen we bij verschillende vakken al regelmatig met examens, en dat zal de komende tijd alleen maar meer worden, denk ik. Verder zijn de docenten altijd bereid om bijles te geven, want ik merk bij ons op school wel dat de docenten echt heel erg met ons meeleven en er alles aan willen doen om ons te helpen voor de examens en om ons te laten slagen....

@Moon 21-03-2003 09:26

nee ik ga t niet doen. Op school beginnen we nu echt met examentraining. Alle stof is behandeld, we krijgen nu alleen maar examens om te oefenen dus.... Het moet wel lukken denk ik, maak nu samenvattingen en ik heb ook een paar examenbundels van school en zelf ook een paar bijgekocht dus....

de ballonnenman 21-03-2003 17:06

Citaat:

D@mien schreef op 19-03-2003 @ 21:01:
Ik denk maar zo: Een keer zakken is vele malen duurder
geen 250€ betalen en ook slagen is nog goedkoper (y)

ABgirl 22-03-2003 22:29

Ik ga denk de examens gewoon doen zonder die cursus al zou het bij mij voor wiskunde wel goed zijn. Als ik uiteindelijk zou zakken op wiskunde, maar wel een her mag doen, ga ik denk ik die herkansingscursus (zo heet het toch?) doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.