Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Talen 2e fase (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=412356)

You_Do_It 19-03-2003 18:39

Talen 2e fase

Ik wil graag 2 hele talen nemen in mijn profiel,(FA 1,2 en Du 1,2 Havo)omdat ik daar hele mooie cijfers voor heb, maar nu raden veel mensen het me af. Ze zeggen dat het echt te zwaar is en dat veel mensen het dan ook niet halen.
Is dat zo?? Heeft iemand twee hele talen in zijn pakket en is het ook veel te moeilijk??

Mariebel 19-03-2003 18:42

Je kunt het altijd eerst proberen en als het niet lukt dan één van de twee laten vallen. Je moet dan natuurlijk wel eerst controleren of je dan nog genoeg uren hebt, maar dat weet je decaan wel.

Sylph 19-03-2003 19:31

Het lijkt me wel erg veel..........maar als je er hele goede cijfers voor haalt zou ik me niet druk maken.

xGurlyx 19-03-2003 19:33

Ik vind Duits 1 alleen al moeilijk :eek:

Quiana 19-03-2003 19:46

Als je denkt dat je het kan,
is het de moeite waard om te proberen..
Is er niet iemand op je school die
daarvoor speciaal kan kijken of je dat wel haalt ed?

Veenbes 19-03-2003 20:20

Ik heb vier vreemde talen (Du, Fa, En, La) en ik vind het juist wel prettig, grammatica en spreken, maar geloof dat op havo du1 op vwo du2 is? Nou ja in elk geval vind ik het niet zwaar, leuk zelfs, want bij de verschillende talen heb je iets aan de andere. Als je er nu mooie cijfers voor hebt, zie ik niet waarom je het niet zou kiezen, tenzij je talen niet leuk vindt... succes.

Daantje_0705 19-03-2003 20:25

Welk profiel doe je er dan naast, als je NG of NT ernaast doet zou ik het niet doen, die vakken kosten heel veel tijd en zijn totaal anders als talen.

Krummeltje 20-03-2003 07:21

Citaat:

You_Do_It schreef op 19-03-2003 @ 19:39:
Ik wil graag 2 hele talen nemen in mijn profiel,(FA 1,2 en Du 1,2 Havo)omdat ik daar hele mooie cijfers voor heb, maar nu raden veel mensen het me af. Ze zeggen dat het echt te zwaar is en dat veel mensen het dan ook niet halen.
Is dat zo?? Heeft iemand twee hele talen in zijn pakket en is het ook veel te moeilijk??

Welnee. Frans 2 is best te doen, en Duits ook. Het is gewoon een kwestie van leren! Ik heb C&M met frans1,2 duits1,2 latijn en in mn algemeen deel dus ook nog nederlands en engels. Nu nog grieks erbij en ik heb alle talen die je hier kunt kiezen.

Gewoon doen. Altijd beter dan wiskunde B, moet je maar denken... :D
Nee, ff serieus, het is echt wel te doen... voor mij iig wel, ik hoef er nooit zo veel voor te leren.

Krummeltje 20-03-2003 07:22

Citaat:

xGurlyx schreef op 19-03-2003 @ 20:33:
Ik vind Duits 1 alleen al moeilijk :eek:
Duits 1 is alleen lezen en als je dat niet kan, is het moeilijk. Maar Duits 2 is gewoon grappig... de luistertoetsen zijn best te doen, brieven schrijven is nog wel pittig, en spreekbeurten lijken me lachen!

Slither 20-03-2003 08:43

Of 't (te) zwaar is hangt natuurlijk helemaal van jezelf af.
Ik heb zelf de havo gedaan met, naast het verplichte nederlands en engels, duits1,2 en frans 1,2. Nu was dit 'n misverstand, omdat ik aanvankelijk naar het vwo wilde doorstromen (ik wist niet dat ik ook 'n hbo-propedeuse kon halen als opstapje naar de universiteit), dus had ik eigenlijk 'n compleet vak te veel :D

...maar gelukkig heb ik enigszins een talenknobbel, dus zonder er ál te veel werk voor te verrichten heb ik beiden afgesloten met 'n zeven.

Gadje 20-03-2003 10:59

tiz niet zwaar, vooral niet op havo. ik doe vwo en ik red t makkelijk. kep dus fa12 en du12 en engels en nl

desiree1986 20-03-2003 13:20

Ik heb ook beide talen, op zich is het niet moeilijk voor mij, maar wel veel werk. Bij mij betekent dat: elke periode handelingsdelen voor elk vak.

Slither 20-03-2003 16:36

Citaat:

Gadje schreef op 20-03-2003 @ 11:59:
tiz niet zwaar, vooral niet op havo. ik doe vwo en ik red t makkelijk.
Er zijn zat mensen die wél moeite hebben met talen; ik zou niet zomaar roepen dat het makkelijk IS.

Balance 20-03-2003 16:48

ik doe vwo en heb c&m, fa12 en du12 dus. Ik ben niet bijstergoed in talen, maar merk dat het (voor mij) makkelijk te doen is.
Het zijn namelijk 4 onderdelen (luisteren, spreken, schrijven en lezen), dus als je het één niet goed kan, kun je dat compenseren met het andere. Zeker gezien het feit dat je goed in talen bent, denk ik niet dat het heel moeilijk voor je zal zijn. 'T is overigens wel veel werk, maar dat heb je bij andere vakken ook.

Mijn vriendin heeft trouwens engels, duits, frans, grieks en latijn... :D Maar 't lukt d'r prima. 'T is maar net hoe goed je bent in je talen en of je je een beetje inzet (wanneer je er wat minder goed in bent)

Gadje 21-03-2003 09:49

Citaat:

Slither schreef op 20-03-2003 @ 17:36:
Er zijn zat mensen die wél moeite hebben met talen; ik zou niet zomaar roepen dat het makkelijk IS.
ik zei ook ik red t makkelijk, en als j slecht met talen bent kies j een ander profiel of neem bijles.

lucy48 21-03-2003 17:48

Citaat:

You_Do_It schreef op 19-03-2003 @ 19:39:

Volgens mij is het als je je best doet wel te doen, over het algemeen worden de talen volgens mij minder moeilijk gezien dan de exacte vakken, Welk profiel?

You_Do_It 25-03-2003 18:29

Ik ga het profiel cultuur en maatschappij doen, daar moet je al verplicht 1 hele taal nemen. :)

Ketjing 25-03-2003 18:37

Ehm Duits 2 is goed te doen vind ik, alleen de teksten zijn redelijk lastig. Maar ik weet niet hoe het op andere scholen is. Grammatic krijgen wij niet meer bij 2, das wel beter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.