![]() |
overmatige drinkers
In de krant zag ik staan dat jongeren die meer dan 19 of 12 glazen bier per week dronken, overmatige drinkers zijn.
De 19 glazen geldt voor jongens en de 12 glazen voor meiden. Maar dit is toch niet zo ?!?! |
was het niet 14 voor meisjes??
maar het kan op zich best kloppen omdat je tot je 21ste in de groei bent en alcohol zeer slecht is voor je lever aangezien die zich nog aan het ontwikkelen is. daarom is dit al overmatig. |
Citaat:
|
Citaat:
alcohol schijnt idd schadelijk te zijn voor ut geheugen ;) |
Citaat:
maarja...er zijn dan volgens mij wel 50% overmatige drinkers hier in Nederland, of niet dan? |
Citaat:
Het is wel zo dat 19 wel erg veel is. Ik drink nooit wat, blow af en toe eens wat maar daar ben ik voorlopig (dwz, dit trimester van school) mee gestopt omdat het wat te veel werd. |
Citaat:
Ik drink ruim over het gemiddelde van 14 glzen bier per week, dus ik schrok beetje van wat ik las. En denk dus eigenlijk stiekum dat het overdreven is wat in de krant stond? |
volgens onderzoek is alchohol juist goed omdat het de slechte hersencellen dood en de sterke goede hersencellen laat leven. alleen het is schadelijk voor andere organen. maar ik zou echt niet weten hoeveel ik drink op een avond ik zou nog niet eens een schatting kunnen doen
|
Citaat:
|
klopt je gaat 2 avondjes stappen en door de week wat en je zit er zo op! terwijl; je geen enkele keer er last van hebt gehad.
dus het zal wel wat meevallen |
Citaat:
Verdeelt over de week en dan donderdag/vrijdag/zaterdag aardig wat meestal. |
Citaat:
|
12 haal ik misschien net.....
19 bij lange na niet. |
19, daar zitten we al over als ik alleen vrijdags zou drinken :rolleyes:
heb het sowieso niet op dit soort 'onderzoekjes', slap geouwehoer is het |
dan ben ik echt overmatige drinker :rolleyes: achjah..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |