Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   god en godin (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=41303)

Aissyla 04-04-2002 20:49

god en godin

Hoe zien jullie de god en godin??

Ik weet het nog niet zo precies, maar ik geloof niet echt in goden zoals ze door de meeste mensen worden voorgesteld.
Ik denk dat ik ze nu alleen als symbolen zie, net zoals het pentagram een symbool is.

Digger3 04-04-2002 22:07

idd, als symbolen die iets vertegenwoordigen, nix meer en nix minder.

Aissyla 05-04-2002 16:12

vereer je ze dan ook??

Mij lijkt dat een beetje loos namelijk....

Guineverea_witch 05-04-2002 18:43

hmmmm
Als iets groots,iets dat ons heeft gecreert maar ons niet beinvloed of bestraft.
moeilijk uitteleggen haha:D

BB

watermannetje 05-04-2002 19:12

ik zie de aarde als een godin en het hemel lichaam als een god

Freyja 06-04-2002 20:15

Hm, het beeld wat ik er bij heb is de godin als een volwassen, mooie vrouw met lang donkerblondig/bruinig haar, en bij de god een volwassen man (griekse god type) met donker haar en eventueel hoorntjes...

Maja, dat beeld is er natuurlijk ingegooid door alle Griekse en Romeinse godenbeelden die ik heb gezien :p

Digger3 06-04-2002 20:33

Citaat:

Aissyla schreef:
vereer je ze dan ook??

Nee hebt wel respect, voor wat het vertegenwoordigt, oftwel alles en iedereen.

Freyja 07-04-2002 12:50

Citaat:

Aissyla schreef:
vereer je ze dan ook??

Neej, dat doe ik niet ;)

Ik doe niet aan vereren, ik zie niet in waarom we een God of Godin zouden moeten vereren, zelfs al bestonden ze en hadden ze ons gemaakt. Dat zou net zoiets zijn als gekloonde schapen ons mensen vereren omdat wij ze hebben gemaakt...

Ik geloof ook niet in een God en Godin, ik heb alleen dat beeld erbij, net zoals ik een beeld heb bij Zeus, of Enlil, of Quetzalcoatl...

CryperA 11-04-2002 15:48

Ik geloof niet in een God of Godin, ik vereer ook geen God of Godin, eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet hoe ik erover moet denken.
Denk dat bepaalde krachten dan vrouwelijk of mannelijk, dus aan de God of Godin 'gewijd' zijn?

bambykill 19-04-2002 23:57

Ik geloof alleen in een godin. Pas als ik dood ga kan ik haar weer zien en dan blijven we voor altijd bij elkaar. Liefde. :)

Wat ik me nou dus even afvraag. Ja sorry hoor.
Zien alle christenen, katholieken of gereformeerden hun god op dezelfde manier of staat dat los van het geloof dat hun is opgelegd. :D

sterrenmeisje 23-04-2002 10:35

voor mij zijn ze zeg maar de (duur woord) 'verpersoonlijking' van het mannelijke en vrouwelijke in de wereld en alles... een tegenstelling, net als haat en liefde, donker en licht.. mannelijk en vrouwelijke...

het is zeg maar een bepaalde vorm van het mannelijke en vrouwelijke in de natuur.. heb ik al eerder gezegd maar goed :)

kusje

GreenWitchy 23-04-2002 19:11

zelf zie ik denk ik de godin als een krachtige energie, die de wereld in balans houd. ze is moeder van de natuur, die wij horen te respecteren. ze is als het ware al het "goede"op de wereld... als je het zo krom kunt zeggen...:rolleyes:

ja.....en de god. daar heb ik nog niet echt een duidelijk idee over.
ik zie hem meer als het universum om ons heen, terwijl de godin de aarde vertegenwoordigd... maar ja , zelf ben ik er ook nog nie echt helemaal uit....:D

*BB*

sterrenmeisje 25-04-2002 10:00

Citaat:

GreenWitchy schreef:
zelf zie ik denk ik de godin als een krachtige energie, die de wereld in balans houd. ze is moeder van de natuur, die wij horen te respecteren. ze is als het ware al het "goede"op de wereld... als je het zo krom kunt zeggen...:rolleyes:

ja.....en de god. daar heb ik nog niet echt een duidelijk idee over.
ik zie hem meer als het universum om ons heen, terwijl de godin de aarde vertegenwoordigd... maar ja , zelf ben ik er ook nog nie echt helemaal uit....:D

*BB*

weet je.. als je het zo verteld... klinkt dat ook wel heel lief.. echt waar... ik ben het wel een beetje met je eens denk ik!

never mind 25-04-2002 15:55

hmm ik zie god + godin meer als gewone mensen, die mensen op de proef stellen en af en toe voor iets onverwachts zorgen...
Ik stel me de goden meer voor als oud-griekse goden, komt misschien ook omdat ik daarin ben geïnteresseerd

GreenWitchy 28-04-2002 20:48

Citaat:

*pixie* schreef:

weet je.. als je het zo verteld... klinkt dat ook wel heel lief.. echt waar... ik ben het wel een beetje met je eens denk ik!

is da sarcastisch?? :(

*BB*

sterrenmeisje 01-05-2002 15:02

Citaat:

GreenWitchy schreef:

is da sarcastisch?? :(

*BB*

neej.. hoezo!! *beetje beledigd*

ik ben geen gemene heks!!! :)

GreenWitchy 04-05-2002 15:01

Citaat:

*pixie* schreef:

neej.. hoezo!! *beetje beledigd*

ik ben geen gemene heks!!! :)

sorry,sorry,sorry..... ik word nou eenmaal niet echt vaak serieus genomen...:(

geen slechte hex zei je??? ben je er dan wel een....een hex?? :D
*gewoon nieuwsgierig*

*BB*

tinuviel 06-05-2002 17:30

'god' en 'godin' zijn slechts woorden die iets veel groters omvatten
allah, en 'god', en godin( ceridwen, birgit, venus etc..)
zijn namen die de mens aan machten heeft gegeven waarvan zij
niets van afweten

dat is hoe ik t zie....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.