![]() |
Economie PO
Wij zijn bezig met een PO voor economie waarbij we verschillende opdrachten over benzine/olie prijzen moeten maken. Van de 18 vragen kom ik uit de volgende 2 niet.
Wie kan mij helpen? 1. Op juli 1997 werd de bezineprijs verhoogd. Een liter ongelode Euro 95 werd 13 cent duurder. Oorzaak van de prijsstijging was een accijnsverhoging. Tegelijkertijd werd de motorrijtuigenbelasting (wegenbelansting) verlaagd. Ga na wat het doel van de 'belastingmix' is geweest. 2. Een reden waarom de overheid de bezine steeds duurder maakt, is om het autorijden terug te dringen en het openbaar vervoer te stimuleren. Ga na waarom dit beleid te weinig succes heeft. Vraag 2 snap ik niet echt hoe je dit uit moet leggen. Vraag 1 moet volgens mij iets zijn in de trant van: Men wil dat de mensen die de auto meer gebruiken ook meer last van de verhogen krijgen. Dat is terug te zien voor deze mensen in de benzineprijs. Mensen die minder auto rijden hebben hier dus minder last van en voor deze wordt het zelfs goedkoper omdat de wegenbelasting omlaag gaat. Hoe zou ik dit een beetje geordent neer kunnen zetten? OK, allemaal al vast bedankt! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
vraag 1: Het doel is om (veel) autorijden minder aantrekkelijk te maken. Mensen moeten het openbaar vervoer in omdat dat beter voor het milieu is.
vraag 2: Zolang er geen goed werkend alternatief is voor de auto zal de auto gebruikt blijven worden, ook al wordt het duurder. De auto onaantrekkelijker maken is 1, het alternatief (de trein bijv.) dusdanig verbeteren dat het aantrekkelijk wordt voor veel mensen om over te stappen is 2. Aan dat laatste schort het. |
Klasse Vennis dreeke..
Bedankt voor de antwoordjes |
Ja.... owkeej! Dus! Jullie ook hier! Ik moet vraag 5,9 en 10 doen! Bleegghhh!!! :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het antwoord is dus al gegeveven. Men verlaagt de belasting, omdat men toch wel weet dat mensen niet zonder auto kunnen, die belasting heeft wat dat betreft niet echt veel nut. Maar, omdat men tegelijkertijd de bezinineprijzen verhoogde dmv accijnzen worden de mensen die het meeste autorijden het hard gepakt. En dat wil men dus aanpakken. |
Joo die vragen moet ik ook doen... ideaal!!
|
Citaat:
|
zo de hele club hier
goed bezig! |
Citaat:
|
Eey...
ff het zzc compleet maken.. Def ;) |
Super gezellig joh!!!
Ej Freak.... op je bek gegaan??? |
Wie is Wawl? Hoort die ook bij DE club?
|
Haaaai nog een member of the club!!! JEEJ!!!! wordt heel gezellig hier.... dit is bij de weg trouwens kippie... nicole dus!!!!
|
Haaaai! Kunnen we gezellig heen en weer forummen! Ja gezellig! Dat van Kip was een foutje! Of niet.... Haha :) Oh niet! :P
|
Feen tussendoor vraagje..... wat gaan jullie doen met nacht van oranje... ik heb eerst een verjaardag, maar daarna... TOCH NIET RIO HE??? das heel vervelend... en veel te druk!!!
:p |
Citaat:
En chatten is stout. ;) |
Citaat:
|
Wie is bl@bl@? Ik moet nog ff weten wie wie is... maar komt helemaal goed!!! :D
JEEJ! kippie |
tsjatters! :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38. |