![]() |
mijn bundel van vage gedichten :P
Ik ga ff een bundeltje vage gedichten maken
Hier komt ie dan: Ik weet dat het vaag is en opbouw erg afgezaagt is maar ik heb het dan ook in 5 minuten gemaakt dus... Een eigen mening vormen Woorden in de stilte De wetten vol van pijn Ach laat me lekker zweven Laat me mezelf toch zijn Want hoe kan ik verklaren Dat ik mezelf nog ken? Want hoe kun jij ervaren, Dat gene dat ik ben Laat mij toch lekker leven Zonder uitleg of gebod Laat mij toch lekker zweven En maak me niet kapot Want al heb ik geen garantie, Of iets binnen de norm Dat ik ben wie ik vandaag ben, En zo mijn mening vorm |
zie opmerking vorige gedicht
twijfelaar De deur staat op een kier De wereld kijkt naar buiten Maar trekt zich weer terug Durft zich niet te uiten Haar blik wel op de horizon Maar ze verzet geen voet Ze blijft volgens de regels Doet alles wat ze moet Ze ontwijkt de ruzie En heeft veel geduld Het leed van de wereld Is toch niet haar schuld? De angst neemt het over, Ze weet, ze is laf Geen bloed aan haar handen Ze wast het er af |
zie eerste commentaar (ja ik verveel me echt heel erg vandaag)
De weg naar vrijheid Ik sta voor de weg Dit is mijn kans Om te ontsnappen Weg uit de dans Ik sta voor de weg Die voor me verscheen Ik wil hem belopen Maar waar ga ik heen? Ik sta voor de weg Mijn leven ligt daar Bewandel ik hem Of vrees ik gevaar Ik sta voor de weg Mijn individu Ik dacht dat ik lef had Maar waar is die nu? |
zie commentaar eerste gedicht
Durf te dromen Wie durft er vandaag nog Zijn dromen te volgen? Nu alle de uniekheid Door ons is verzwolgen? Wie durft er vandaag nog Zijn wens te vertellen? Zonder dan eerst Zijn kansen te tellen? Wie durft er vandaag nog Zijn passie te tonen? Niet wetend of het Hem ooit zal lonen? Wie durft er vandaag nog Vandaag nog te dromen? En anderen zeggen Van wat ooit zal komen? |
al eerder gepost maar het past mooi in dit rijtje:
Breken Ik sta in de hoek van de wereld Mijn handen beven, staan stil op bevel Ik sta in de hoek van mijn hart Dit is geen leven, dit is een spel. Ik voel me leeg en verlaten Er zijn veel mensen, toch ben ik alleen Ze hebben het niet in de gaten Ze schreeuwen door mijn tranen heen Kan iemand me vertellen, waarom het zo gaat? Waarom het zo doorloopt, en waar het voor staat? En als ik er uit breek, wat ik verlaat? Ik wil eruit breken, uit het gezag Weg uit de orde, het kuddegedrag Maar wat zal ik vinden, de volgende dag? |
zie eerste commentaar
Echte vrijheid echte vrijheid zit van binnen, ze verstopt zich in je hoofd Ze kan in je stem weerklinken Als je er zelf in geloofd Als je anderen laat horen dat de grenzen zijn verdwenen dat de deuren zijn geopend en de vrijheid is verschenen Als je niet langer alleen luisterd naar een regel of een wet en daarmee voor deze wereld een totaal nieuw voorbeeld zet Als je zingt dwars door de stilte door de tranen heen kan fluiten en anderen hetzelfde geven dat komt vrijheid ook naar buiten |
zie eerste commentaar
mijn toekomst Ik wil jullie iets vertellen jullie daar, zo saai en oud Ik wil jullie laten weten da ik van het leven houd En ik wil het niet verpesten zoald u ook hebt gedaan Ik wil door mijn leven rennen en mijn eigen wegen gaan Ik wil niet denken aan de toekomst en ik hoef geen zekerheid ik kan leven in het nu dit moment raak ik niet kwijt jullie kansen zijn verkeken jullie, oud en ontevreden maar er is nog hoop voor morgen trek mij niet mee naar beneden |
zie eerste commentaar
Verdronken Ik ben verdronken in dit leven Alle plichten die ik had Al dat denken aan het later waardoor ik het nu vergat Ik wilde er echt wel mee stoppen Maar ze trokken me steeds mee En door mijn onzekerheid zonk ik dieper naar benee Ik zit gevangen tussen regels de me zeggen wat te doen Ik ben verdronken in de wereld van het algemeen fatsoen Ik word verstikt door alle normen Hap nog naar een beetje lucht Laat mijn opstandigheid dan varen Vrijheid was maar een gerucht |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56. |