![]() |
De gevreesde achternaam!
Ik heb laatst een herhaling van Married With Children gezien en daarin schrok Marcy toen bleek dat Jefferson met zijn achternaam Darcy heet. Je krijgt dan Marcy Darcy :D
Past jouw voornaam bij de achternaam van je vriend of vriendin? Of klinkt het voor geen meter? :d En hoe belangrijk vind je het? |
Ik had wel eerst met een spaans meisje...... Barki...., Bart Barki klinkt heel dom :p
|
Ik vind het wel grappig om eens een keer te kijken hoe het staat. bij mij staat het gewoon Goed..kan ook niet anders..*in love*
|
Dat interesseert me helemaal niets. Ik ben toch niet van plan om met haar te trouwen, en al zouden we trouwen, dan nog staat eigenlijk op alle officiële papieren toch alleen de voorletter en niet de volledige voornaam.
|
Ik doe dat altijd. Als ik een meisje leuk vind, kijk ik eerst of ik haar voornaam bij mijn achternaam vind passen. Als dat niet zo is, weet ik dat we niet voorbestemd zijn om te trouwen.
|
Citaat:
dus, maar ik vind het niet belangrijk, wat maakt dat nou uit. mochten we ooit gaan trouwen, dan ff flink oefenen met zijn achternaam;) |
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: onze achternamen beginnen met dezelfde twee letters, we zitten vaak na elkaar in een administratie. Dus ik heb er geen problemen mee. En al zou-d-ie een debiele achternaam hebben, boeie! Hij is toch niet debiel? |
Citaat:
En ontopic: Boeit me vrij weinig, ik hou toch mijn eigen naam als ik ga trouwen. |
Het kan me nix schelen wat zn achternaam is, zolang k maar gelukkig met m ben... (shit, wat n cliché) :D ;) Ik gebruik later sowieso mn eigen achternaam, in combinatie met die van hem, of alleen die van mezelf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik hou mijn eigen naam als ik ga trouwen, maar de achternaam van mn vriendje klinkt niet echt bepaald super bij mijn voornaam.
dat zou dan: ilona stadt worden.. blehh |
Nee, hiervan ken ik geen voorbeelden.
Wat wel grappig is is dat een vriend van me Nieuwenhuis van z'n achternaam heet. Nou hadden wij daar ontzettende lol om bij Italiaans, want als je dat vertaalt krijg je dus 'Casanova' :D. |
Ik heb een redelijk lange voornaam Stephanie. En mn eigen achternaam is maar 3 letters. Het zou dan wel heel vreemd zijn als ik dan een superlange achternaam krijg...
Dat zou dan zo'n lange naam worden om uit te spreken. Maar ik zou er denk ik niet mee zou zitten. Als je van diegene houdt hou je van hem en zou ik me niks van een achternaam aantrekken. |
omg, ik weet niet eens precies hoe ie met zn achternaam heet.. maar volgens mij was het van der woert.. nou, dat past nog wel bij mn naam denk ik, hihih :)
|
marijke van putten...zo zouw ik dan gaan heten als ik met mn vriend ga trouwen :)
mij maakt het niet zoveel uit hoe hij van zn achternaam heet,als hij maar maar de ware enzo is... :o |
Het maakt mij niets uit. Ik wil niet trouwen, en mocht ik toch trouwen dan hou ik mijn eigen achternaam.
|
Wij gaan volgend jaar trouwen en dan heet ik Jessica van der Wal, nix mis mee lijkt me.
|
Ik krijg een hele mooi alliteratie! (maar een bekende nederlander heet bijna hetzelfde :o )
|
Wha ik ben echt wel blij als ik de achternaam van me vriendje krijg :D , mijn eigen achternaam sucks, maarre ga een jongen daar echt niet op uit zoeken, het is natuurlijk wel mooi meegenomen als hij een mooie achternaam heeft ;)
Haha Ik zie me later al Marlena Kurt (wel op z'n Turks uitspreken) Best leuk hihi Ciao |
Citaat:
Mij interesseert het echt geen ene fuck.. Als hij een hele mooie achternaam heeft is dat leuk! En zo niet, najah dan niet he! Boeiend.. |
Tsjah et lijkt me niet zo gruwelijk belangrijk... Mja, als je zijn voornaam met mijn achternaam hebt krijg je wel iets lachwekkends :D
Nja, et klinkt wat boers-aardappelig zeg maar :p |
Ik denk nog niet eens aan trouwen, laat staan dat zijn achternaam me ook maar iets boeit..
en daarbij, is ie echt zo vreselijk kan ik altijd gewoon mn eigen achternaam behouden. |
:p :D Rowena Jongen :eek: slaat nergens op :eek: (y) :D
|
er zit iemand bij mij in de klas die 'naaktgeboren' van zijn achternaam heet. (hij heet trouwens ook nog is Ben. Dus dan is het Ben Naaktgeboren. Die ouders hebben wel humor hoor :p)
Volgens mij heb je dan wel iets van.....oih my god....straks heet ik ook naaktgeboren !!!! :D Het is ook zo grappig met die gast. Dan vraagt iemand bijvoorbeeld van; hoe heet jij? > Ben Naaktgeboren..... < Ja, ik ook. Maar dat vroeg ik niet. Hoe heet je ?!?! :P |
Citaat:
|
ik heb geen vriend, maar als ik ga trouwen houd ik toch echt mn achternaam wel hoor. Is ie veel te origineel voor:) vind ik dan
|
Citaat:
|
Het maakt mij ook niet zoveel uit...Ik heet Godelieve, dat kan in principe wel over al bij, vind ik...Maar het gaat erom of je gelukkig bent met elkaar, toch?!
|
Mijn achternaam is Ineke en als je die achter een vriendin zet die Ineke heet is het natuurlijk geen porum, want dan krijg je Ineke Ineke.
Daraom heb ik nu een vriendin die Tamara heet. |
ik hou gewoon mijn eigen achternaam als ik ooit trouw, hoe mooi de naam van mijn man ook zal zijn
|
Citaat:
Ikzelf heb nogal een Frans-getinte naam en mijn vriend volledig Nederlands, een typische boerenstam :D Maargoed, dat doet er niet zoveel toe, onze voornamen passen daarentegen wel heel goed bij elkaar! |
Ik kan mijn achternaam niet uitstaan(echt bijna de stomste die je kunt hebben) maar mijn vooor naam staat niet bij zijn achternaam.
Ik heet nu Kim Bouten maar als ik ga tourwen Kim Maas. dilemma dilemma... |
Citaat:
|
een vriendin van mij vindt dat echt super belangrijk.. we hadden daar tijdje geleden een keer een discussie over gehad. Ze zou nooit met iemand trouwen die een heel extreme achternaam heeft. Ik persoonlijk vind dit nogal vreemd, wat boeit het nou weer wat voor achternaam je hebt :confused: Houden van lijkt mij althans het belangrijkste!
|
ben nog geen achternamen tegengekomen die echt heel fout klinken. En als het wel zo zou zijn; dan nemen we toch gewoon mijn achternaam aan :o
|
Ik heb een leraar, die heet Ab Lous.
Serieus! |
mijn ex heette Kwak met z'n achternaam, best wel heel erg raar..maar ja dat boeit tog niet.
|
Naomi Tesink..
zou wel staan ofniej :P |
Citaat:
|
kwenie of ik mn eigen 8ternaam zal houden
het heeft ook wel iets om een gezamenlijke 8ternaam te nemen:D maar alstie echt een schele 8ternaam heeft stel ik wel voor om mijne maar te nemen maar dat kan geloof ik nog niet.... naam van de vrouw aannemen? |
Ik vind mn eigen achternaam mooi genoeg om te houden trouwens die naam is een deel van mijn identiteit ik vind t een eng idee dat ik die af zou moeten staan voor de naam van iemand anders. En kom dan niet aan met 'dan laat je de wereld zien dat je je verbonden hebt uit liefde' want als dat zo zou zijn zou de man dus ook de naam van zijn vrouw aan moeten nemen en dat is vrijwel nooit het geval.
Maar goed, ieder voor zich. Als je Poepjes of Naaktgeboren van je achternaam heet is t niet zo heel onbegrijpelijk als je de naam van je geliefde aanneemt. |
Citaat:
|
Citaat:
"wie een kuil graaft voor een ander" ... "voort wat hoort wat" (ofzowiets) |
Citaat:
|
Ik vind t niet belangrijk, ik wil toch niet trouwen en als ik al trouw hou ik m'n eigen achternaam, hoe onhandig die dan ook is in Enschede (niemand kent m dus iedereen schrijft m verkeerd).
Met de achternaam van m'n vriend zou 't Sarah Haarman worden. Beetje te veel a's:) |
Citaat:
um.. het zou me niet echt uitmaken eigenlijk. Mijn eigen naam is ook niet echt fantastisch ofzo, zoals je hierboven al kon lezen... :) of ik de naam aan zou nemen van me vriendin... weet het niet ... misschien wel, vind hem vooralsnog beter als de mijne .. :D |
els beckers? nei, toch ma niet!!! :) ik hou wel mn eigen naam!!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34. |