![]() |
ckv1, een onzinnig vak?
ik moet voor Nederlands een beschouwing schrijven, ik heb voor het onderwerp ckv gekozen. wat vinden jullie van dit vak? onzinnig of heb je er stiekum toch iets aan?
let me know! |
geef het extra uur aan Nederlands of geschiedenis en laat daar iets meer aan cultuur gedaan worden, in de vorm van actualiteiten of een uitstapje ofzo.
|
Ckv is tijdverspilling. Je leert natuurlijk wel wat, maar aan de dingen die je leert, heb je niets.
|
ik vind het zelf ook echt tijdverspilling, ik snap best dat ze ons wat cultuur bij willen brengen, maar daar slagen ze op deze manier echt niet in. ik denk dat het veel beter is als de school meer uitstapjes naar het theater etc organiseert, onder schooltijd natuurlijk ;)
|
Ik vind het niks. Het was bij mij op school altijd maar 1 uurtje per week, de helft van de tijd was er geen leraar en ik heb niet het gevoel dat ik er ook maar iets van geleerd heb. Ze kunnen beter dat uurtje aan Geschiedenis of M&O besteden.
|
CKV 1 is echt zwaar klote. Vorig jaar in 4-havo kregen we dat 2 uur in de week echt nutteloos. Leerde er niks, vond het saai, en het ging nergens over. Kortom, afschafffen.
|
CKV1 en ANW als verplicht vak maken is een van de vele minpunten van de Tweede Fase!
Als ze willen dat scholieren meer aandacht aan kunst/cultuur besteden kan ik wel begrijpen, maar om als oplossing het vak CKV1 in te voeren en verplicht te maken vind ik nutteloos (n) |
Absolute bagger.
Echt, wat een klote vak, typisch zo'n vak dat bedacht is door hoge pieten die geen verstand hebben van school IRL :mad: Dit belachelijke excuus voor een vak gaat werkelijk nergens over, kost geld, en heeft mijn afkeer van kunst alleen maar groter gemaakt. Interesse meter voor CKV: CKV< Zuid-Angoleense Pirri-pirri vogel CKV < Kunstamtige mest |
Ik vind het een onzinnig vak. Het vreet tijd en je leert er niets. Ik heb liever een uur extra van een normaal vak, daar heb je het al druk genoeg mee.
Ook hangt het van de leraar af, bij de ene doe je niets, terwijl je bij de andere het ene verslag na het andere moet maken. :( |
idd, wij hebben zo'n leraar waarbij je tijdens de les niks doet, maar wel iedere week twee verslagen moet inleveren over iets waar je helemaal geen verstand van hebt en het dus maar weer van scholieren.com of een andere (heel handige) huiswerksite haalt. mja, van mij mogen ze het afschaffen. xxxiez
|
Ik heb ckv 1 en ckv 2 ik weet amper wat het verschil is en vind en niks aan, erg onzinnig dus. Dat wat je leert heb je eigenlijk niks aan behalve als je verder wilt in de kunst.
|
ik vind het best leuk maar dat je verplicht naar bijv. de film moet en daar zelf voor moet betalen vind ik echt stom
en cjpbonnen zijn hiervoor niet genoeg!! |
zelfs de functie 'het leren van culturele dingen' wordt bij ons niet eens behaald.
we hebben nu een docente waarbij je ckv1 als tussenuur kan en MAG beschouwen. wij zijn dus nergens toe verplicht. het enige wat we moeten doen is 10 verslagen inleveren van culturele activiteiten. kortom, het kost alleen maar tijd, want van het bezoeken (of doen alsof) leer ik helemaal niks. |
Inderdaad, dat je voor dingen zelf moet gaan betalen is ook al zoiets stoms. Voor iets betalen wat je helemaal niet leuk vind. CKV moet worden afgeschaft.
|
ik vind het wel leuk (ben tot nu toe de enige hier volgens mij). Heb er wat van geleerd, niet veel, maar ben me wel meer met kunst gaan bezig houden. Ik denk ook dat het zo leuk is als jij het zelf maakt. Als je steeds denkt dat je al die culturele dingen móet doen, is er niks aan. Maar als je gewoon dingen diet die jij leuk vind en dan daar verslagen van maakt, kan het best leuk zijn.
|
Ik vind het een heel leuk vak! Ik heb er veel van geleerd, toch wel... je mening goed onder woorden brengen, positieve/negative kanten noemen... Natuurlijk kan je dat voorheen ook al, maar je leert het bij CKV beter, vind ik... Ik ben dan ook de enige hier, geloof ik. Het is juist goed dat je ook activiteiten moet doen die je normaal niet zou kiezen, zo leer je ook nieuwe dingen te waarderen. We moeten wel meer geld krijgen dmv de bonnen, het is idioot om dat zelf te betalen (voor jullie dan, ik vind het eigenlijk niet zo erg). Ik vind wel dat je er veel voor moet doen, terwijl het bij ons maar 1 uur in de week is. Ze moeten dus óf de werklast verlagen, óf 2 uur in de week gaan geven. Bekijk het van de positieve kant; met 2 uur in de week krijg je ook eens een Z-uur!!
|
ik vind het echt zon groote onzinvak, laat het dan op zn minst een keuzevak zijn of zo. Wanthet gaat echt helemaal nergens over en ik haal er alleen mn punten mee omlaag (n)
|
Echt zinloos. Leuk als je het interessant vindt enzo, maar imo moet je ckv niet verplicht geven. (n) :rolleyes:
|
Afschaffen met die handel! Gelukkig heb ik het nu niet meer, maar ik vond het echt een baggervak. Ja, het is misschien best nuttig, maar naar de bios en museums ga ik sowieso wel. Ik heb me alleen maar geleerd om me twee uur in week te vervelen. Je krijgt nog meer ckv1 dan dat je Fans of Duits krijgt. Het lijkt me het veel beter dat het een keuzevak wordt, zodat de mensen die het vak volgen het ook werkelijk uit vrije wil doen.
|
'n stom saai vak. Ik zie niets in dat kunstgezeur, en wat kan het mij schelen wat voor kunst ze 1000 jaar geleden hadden. enz. enz. en je moet 'r 'n verschrikkelijke berg werk voor doen. We hebben 't ook nog 2 uur in de week, nou 1 uur ervan kunnen ze beter aan Engels besteden want daar hebben we 2 uur voor, wat eigelijk 3 zou moeten zijn, maar dat kan op een of andere manier niet. En Engels is heel wat nuttiger dan ckv vind ik duzz
Maar anw en literatuur zijn net zulke idiote vakken. |
kben er EINDELIJK vanaf :):):)
|
CKV1 maakt mij gek :mad: Al die Handelingsdelen van activiteiten die je moet inleveren, omdat je anders niet over gaat of geen examen mag doen. aahh was ik maar naar VMBO gegaan ;) :eek:
|
Citaat:
De overheid wil juist dat iedereen meer kennis van cultuur krijgen. Als het een keuzevak zou worden, zou de hele doelstelling veranderd moeten worden. Als jij Nederlands verschrikkelijk vindt, zeg je toch ook niet dat dat een keuzevak moet worden? Nederlands is essentieel, zo ziet de overheid CKV1 ook. |
Citaat:
en dat onder woorden brengen, dat leren wij helemaal niet. Ze vinden eigenlijk alles wel goed, als 't maar veel regels zijn... En ik doe zelf best veel culturele activiteiten. Ik speel in een voorstelling, zie ontzettend veel toneelvoorstellingen in een jaar en bezoek geregeld een musical of cabaretprogramma. Maar nee, dat vinden ze nóg niet genoeg, want ik moet ook naar musea, opera, dans en film. Dat vind ik erg onnodig. Ik toon toch al dat ik culturele interesses heb? Moet ik dan ook nog verplicht worden om naar andere (dure!) dingen te gaan? Persoonlijk vind ik dus van niet. |
Citaat:
Je hebt daar wel gelijk in. Wij moeten 8 activiteiten maken, als je een 8 of hoger scoort bij 7 activiteiten, mag je die laatste laten vallen. Maar je zou inderdaad activiteiten twee keer mogen doen, of bijvoorbeeld maar 6 activiteiten. Je hebt dan natuurlijk wel het risico dat leerlingen 8 keer naar de film gaan. |
Ik vind het een onzinnig vak.
De culturele activiteiten zijn op zich nog wel een beetje nuttig, maar alle andere opdrachten echt niet. Het lijkt me beter als iedereen in een jaar bv 4 culturele activiteiten zou moeten doen en daar een klein verslagje over moet schrijven. En dat er geen lessen meer worden gegeven en dat je dus ook geen andere opdrachten hoeft te doen. |
Toen ik CKV1 had vond ik het pure onzin, maar nu ben ik van mening dat het zeker gehandhaafd moet blijven. Als het op een goede manier gegeven wordt (lees: NIET zoals bij mij op school) is het ontzettend goed voor je algemene ontwikkeling...
|
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het een geweldig vak vinden, maar dan had men het niet een verplicht vak moeten maken. Mensen hier zijn het er wel overeens dan het een onzinnig vak is en die mening deel ik ook. Ze hadden alle scholieren (HAVO of VWO) de keuze moeten geven om dat vak erbij te nemen.
|
wees blij dat je ckv hebt! wij hebben kcv, das pas kut!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ckv1 heb ik nooit gehad, alleen maar kcv en dat vond ik dan weer wel nuttig en interessant. (in tegenstelling tot parallel geloof ik). het idee achter ckv1 is wel goed, maar ze pakken het verkeerd aan. |
Ik vind dat ze ckv2 als verplicht vak moet stellen in plaats van dat ze ckv 1 verplicht doen. Bij ckv2 leer je veel meer en das ook nuttiger. Ze kunnen ckv2 beter als profielvak voor C&M doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En kost nog geld ook, om bij het theater te komen en de kaartjes, terwijl we der helemaal niet om vragen :mad: |
Citaat:
...goed, 't werd dus tien keer gratis naar de bioscoop, maar 't gaat natuurlijk om 't idee :) |
We kregen cd bonnen, alleen had je daar te weinig aan, ten minste ik. Belachelijk gewoon dat je moet gaan betalen voor dingen die je 9 van de 10 niet leuk vind.
|
Ik heb nooit bonnen gehad voor die shit.. Onze school regelde wel eerst dat je 2x gratis naar het theater mocht. Maar het jaar daarop moest je er ineens wel voor dokken. Dus 2 gratis voorstellingen van de weetikhoeveel verslagen die je moet maken. Niet echt gul dus. (Toen je wel moest betalen werden mijn voorstellingen ook nog eens afgelast en de school nam niet eens de moeite ons in te lichten!!!)
Gelukkig ben ik er nu voorgoed vanaf. De doelstelling van ckv is op zich wel ok. Maar als je nou gewoon leerlingen met z´n allen in een bus propt en ermee naar een voorstelling gaat is dat veel effectiever (en het zou zelfs nog gezellig kunnen worden). Dan laat je ze na afloop eventjes wat vragen beantwoorden. Tenminste weet je dan zeker dat iedereen er ook nog mee bezig is. Hoewel het misschien ook beter zou zijn wanneer je tijdens die onnuttige lessen gaat discussieren over de voorstelling waar je bent geweest. Al die stomme verslagen nemen te veel tijd in beslag dat je voor belangrijkere vakken had kunnen besteden. Wees nou eerlijk, wat is belangrijker hier: Nederlands of ckv? |
ik vind het een vrij nutteloos vak, tenzij je C en M als profiel heb. dan ist meer een voorbereiding op ckv2. dan is het minder nutteloos.
maar ja het wordt erg waarschijnlijk geen verplicht vak meer. |
allemaal gepraat over bonnen en vrijkaartjes? wij kregen een cjp pas en een hele zooi cjp bonnen, die bij theater en bioscopen kan spenderen. dus ook als je je ckv activiteiten heb gedaan kon je toch lekker voor nix of goedkoper naar de bios. (wij hoefden maar 6 verslagen)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35. |