![]() |
???
ik heb laatst m' n pc geformatteerd en nu wilde ik een cd gaan branden. ik gebruik win-on cd. ik kreeg deze foutmelding:
error retrieving SCSI/IDE bus information: No SCSI host adapter found. Ik kan nu bij opties en dan het tabblad recorder geen CD-R device aan klikken. Een (win-on cd) gebruiker die mij kan helpen? |
Deze foutmelding betekent dat win-on-cd je brander niet kan vinden. Als je een SCSI brander hebt, installeer dan je SCSI kaart opnieuw. Hetzelfde moet kunnen voor je IDE controller.
|
Waarom zou je je IDE-controller overnieuw installeren als je brander het niet doet? Dat ligt niet aan je IDE-controller (je harddisk werkt immers ook) maar aan het ontbreken van een ASPI-layer.
Als je een SCSI-brander hebt moet je kijken of je SCSI-controller wel geïnstalleerd is. Dat kun je doen door te kijken of je in de Verkenner je brander kunt benaderen (als gewone CD-ROM). Als dat heb je dus überhaupt geen SCSI-brander of je SCSI-kaart is goed geïnstalleerd en heb je dus nog steeds alleen die ASPI-layer nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
kan best kloppen maar ik heb geen id wat dat allemaal betekent?
staat die shit op een rommetje ofzo? of waar moek dat anders vandaan halen? en wat is ASPI-Layer? kan het ook wezen dat de primary en master slave verkeerd staan? |
Citaat:
Je Master/Slave settings staan goed indien je wel CD's kunt lezen, dus als de CD-Rewriter wel gewoon werkt. Makkelijkste oplossing: gebruik nieuwste versie van nero, hiervoor hoef je geen ASPI te installeren. www.tweakers.net/meuktracker en dan links zoeken naar nero. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22. |