![]() |
bezonken rood van Jeroen Brouwers
Ik moet een boekbespreking hierover maken maar ik vind maar geen antwoord op de volgende vraag ik weet dat ik het ergens in het boek heb zien staan maar ik weet niet meer waar en ik vind het niet meer terug. Kan iemand mij helpen?
groeties kel |
Citaat:
|
woeps sorry dacht dat ik dat gedaan had duidelijk niet dus.
vraag is: De ik-figuur geeft zelf antwoord op de vraag waarom hij is wie hij is. In welke passage gebeurd dit? greetz :rolleyes: |
Op bladzijde 80 schrijft hij:
"Sone op zijn paard wiegde tussen de rondspringende en kikkergeluiden makende lichamen door, misschien deed hij dit grijnzend, maar misschien ook niet, misschien was hij vervuld van leedvermaak en sadistisch genot, maar misschien ook niet, - misschien had hij in zijn kleuterjaren een ervaring opgedaan die zijn hele verdere leven had bepaald en ten gevolge waarvan hij op ongeneeslijke wijze was besmet met minachting, liefdeloosheid en gevoelloosheid voor vrouwen, net als het mij zou vergaan. Ik ben het, die niet weet wat liefde is, of daar dan toch niets bij vermag te 'voelen', - ik ben als zodanig misschien zoals de kampcommandant Kenitji Sone is geweest. Vrouwen: kwaak kwaak! Verhoor ons, Heer, en heb erbarmen." |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17. |