![]() |
berekening eindcijfer
Hoe zit dat nou....
Neem bijvoorbeeld wiskunde. Stel: je hebt als gemiddelde Schoolexamencijfer een 5,6 Je haalt op het centraal examen een 5,4 Hoe zwaar telt elk cijfer? |
allebei de helft (= allebei 50%).
je zou dan dus een 5,5 hebben en geslaagd zijn. |
Mooi, dankje! Iemand zit namelijk te beweren dat het SE cijfer 0,4 keer telt en het CE cijfer 0,6 keer.... maar je weet het dus écht heel zeker??
|
SE is de helft en CE is de andere helft
dus 50-50 |
Citaat:
maar ik weet het heel zeker. als je het alsnog niet vertrouwt, moet je 't ff aan een docent van je vragen. |
bij ons ( Euro-college in Maastricht) is het hetzelfde...
Gemiddelde SE x 0,8 Gemiddelde Praktische opdrachten x 0,2 Eindpunt SE Eindpunt SE x 0,5 + Landelijk examen x 0,5 = Eindpunt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de 2 onafgeronde cijfers (1 decimaal) worden gemiddeld en dan afgerond
dus met een 5,4 en een 5,6 ben je gewoon geslaagd :) |
Als je voor je SE een 7,48 staat (sta ik niet maar oke), wordt dit dan als een 7,5 meegenomen en als je dus en 7,5 haalt voor je examen, sta je dus ook 8?
|
Citaat:
|
Als je voor je SE of CE een 7,48 staat, dan wordt dat een 7,5
En als je voor je CE een 7,4 haalt en voor je SE had je een 7,5, dan sta je gemiddeld een 7,45 en dat wordt dan een 7 (volgens mij, want ze ronden bij het totale cijfer af op 1 decimaal) |
Citaat:
|
nou volgens mij heeft darkraven toch wel een beetje gelijk
schoolexamencijfer wordt wel afgerond, maar het eindcijfer van je schoolexamen en centraal examen samen wordt afgeKAPT :) dus wat darkraven zegt ja |
en als je een acht staat voor je SEs ben je al gered.
Vroegah was het zo dat het CE je eindcijfer was, klaar. 3 weken hard leren en diploma. |
had geen zin om t topic door te lezen, t zal daaom vast al ns gezegd zijn, maar zowel je SE- als je CSE-cijfer tellen voor 50% mee :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50. |