Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Stelling (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=415466)

Diovai 22-03-2003 18:41

Stelling

Stelling: Wat wij verliefdheid noemen, is in werkelijkheid een hormonale reactie van het lichaam op iemand die wij genetisch bepaald aantrekkelijk vinden, en heeft niets met de ziel te maken. Zielsverwanten die elkaar vinden, hebben dan over het algemeen ook geen verliefdheidsgevoel, omdat ze elkaar pas zullen vinden als ze hun geest zover hebben ontwikkeld dat hun lichaam er niet toe doet.

nare man 22-03-2003 18:46

In andere woorden: voor een relatie gebaseerd op échte wederzijdse liefde en waardering is verliefdheid geen vereiste. Sterker nog, initiële verliefdheid zou de keuze juist negatief kunnen beïnvloeden.

Diovai 22-03-2003 18:49

Citaat:

nare man schreef op 22-03-2003 @ 19:46:
In andere woorden: voor een relatie gebaseerd op échte wederzijdse liefde en waardering is verliefdheid geen vereiste. Sterker nog, initiële verliefdheid zou de keuze juist negatief kunnen beïnvloeden.
Precies! Echte liefde komt vanuit het hart, vanuit je ziel. Daarvoor is verliefdheid absoluut niet gewenst.!

nare man 22-03-2003 18:52

Citaat:

Diovai schreef op 22-03-2003 @ 19:49:
Precies! Echte liefde komt vanuit het hart, vanuit je ziel. Daarvoor is verliefdheid absoluut niet gewenst.!
Ja, daar ben ik het zeker mee eens. Verliefdheid leidt tot een vlaag van verstandsverbijstering, je sllkt alles van de ander maar voor zoete koek, en voor je het weet zit je eraan vast. Dan ebt de verliefdheid weg en zit je met een kater, maar je durft het ook niet uit te maken omdat je al zo lang aan de ander vastzit.

Als een relatie groeit uit vriendschap gebeurt dat niet. Eigenlijk zou verliefdheid gewoon afgeschaft moeten worden. :p

Miss Helena 22-03-2003 18:54

gos, ik ben t echt eens! goed gezegd (y)

Kinshi 22-03-2003 19:04

Ik ben het er ook wel mee eens. Je kan ook van elkaar leren houden. Zoals mensen die met elkaar moeten trouwen... heb ik eerst ergens gelezen dat ze nu van elkaar houden. (zonder verliefdheid)

MazeMouse 22-03-2003 19:08

Hmmmz, ik krijg nu hele enge ideeën bij de vriendschap tussen mij en Edith aangezien we door iedereen gezien worden als een 'stel' (echt serieus iedereen die ons samen mee heeft gemaakt denkt dat we iets hebben) terwijl we zelf allebei zoiets hebben van "wat doen we dan verkeerd?"

Dus als ik die stelling eigenlijk lees dan zouden Edith en ik....

Laat maar, ik wil er eigenlijk niet eens over nadenken. :D

Dotcom 22-03-2003 19:09

Waarom willen vrouwen dan altijd per sé verliefd zijn voor ze een relatie willen beginnen terwijl het eigenlijk op elk vlak goed klikt?

FastDuck 22-03-2003 19:11

rot op joh.
nog nooit verliefd geweest ofzo?
je weet wel; vuurwerk in je hoofd en 220 volt door je lijf als je iemand zite? hoezo geen zielsverwanten?

Commondude 22-03-2003 19:11

Komt nog uit de steentijd.
Vrouwen willen een sterke grote man hebben die voor het eten kan zorgen.

Mannen willen daarentegen een lieve vrouw die voor de kinderen kan zorgen en geen secreet.

Diovai 22-03-2003 19:12

Citaat:

Dotcom schreef op 22-03-2003 @ 20:09:
Waarom willen vrouwen dan altijd per sé verliefd zijn voor ze een relatie willen beginnen terwijl het eigenlijk op elk vlak goed klikt?
Omdat ze denken dat dat zo hoort.

Diovai 22-03-2003 19:13

Citaat:

FastDuck schreef op 22-03-2003 @ 20:11:
rot op joh.
nog nooit verliefd geweest ofzo?
je weet wel; vuurwerk in je hoofd en 220 volt door je lijf als je iemand zite? hoezo geen zielsverwanten?

eigenlijk niet
eigenlijk heb ik altijd meisjes verafgood zonder enig gevoel daarbij

Fatal Exception 22-03-2003 19:16

Citaat:

Diovai schreef op 22-03-2003 @ 19:41:
Stelling: Wat wij verliefdheid noemen, is in werkelijkheid een hormonale reactie van het lichaam op iemand die wij genetisch bepaald aantrekkelijk vinden, en heeft niets met de ziel te maken. Zielsverwanten die elkaar vinden, hebben dan over het algemeen ook geen verliefdheidsgevoel, omdat ze elkaar pas zullen vinden als ze hun geest zover hebben ontwikkeld dat hun lichaam er niet toe doet.
Helemaal mee eens. Als vrouwen eens zo keken en rationeler nadachten zouden ze niet om de haverklap gedumpt worden en zou het veel leed besparen.

Ook zouden er beduidend minder echtscheidingen zijn, waardoor er minder geestelijk geschade kinderen van gescheide ouders zijn.

Het is allemaal de schuld van irrationele vrouwen.

perseus 22-03-2003 19:27

Citaat:

nare man schreef op 22-03-2003 @ 19:52:
Als een relatie groeit uit vriendschap gebeurt dat niet. Eigenlijk zou verliefdheid gewoon afgeschaft moeten worden. :p
lol :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.