![]() |
Stelling
Stelling: Wat wij verliefdheid noemen, is in werkelijkheid een hormonale reactie van het lichaam op iemand die wij genetisch bepaald aantrekkelijk vinden, en heeft niets met de ziel te maken. Zielsverwanten die elkaar vinden, hebben dan over het algemeen ook geen verliefdheidsgevoel, omdat ze elkaar pas zullen vinden als ze hun geest zover hebben ontwikkeld dat hun lichaam er niet toe doet.
|
In andere woorden: voor een relatie gebaseerd op échte wederzijdse liefde en waardering is verliefdheid geen vereiste. Sterker nog, initiële verliefdheid zou de keuze juist negatief kunnen beïnvloeden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als een relatie groeit uit vriendschap gebeurt dat niet. Eigenlijk zou verliefdheid gewoon afgeschaft moeten worden. :p |
gos, ik ben t echt eens! goed gezegd (y)
|
Ik ben het er ook wel mee eens. Je kan ook van elkaar leren houden. Zoals mensen die met elkaar moeten trouwen... heb ik eerst ergens gelezen dat ze nu van elkaar houden. (zonder verliefdheid)
|
Hmmmz, ik krijg nu hele enge ideeën bij de vriendschap tussen mij en Edith aangezien we door iedereen gezien worden als een 'stel' (echt serieus iedereen die ons samen mee heeft gemaakt denkt dat we iets hebben) terwijl we zelf allebei zoiets hebben van "wat doen we dan verkeerd?"
Dus als ik die stelling eigenlijk lees dan zouden Edith en ik.... Laat maar, ik wil er eigenlijk niet eens over nadenken. :D |
Waarom willen vrouwen dan altijd per sé verliefd zijn voor ze een relatie willen beginnen terwijl het eigenlijk op elk vlak goed klikt?
|
rot op joh.
nog nooit verliefd geweest ofzo? je weet wel; vuurwerk in je hoofd en 220 volt door je lijf als je iemand zite? hoezo geen zielsverwanten? |
Komt nog uit de steentijd.
Vrouwen willen een sterke grote man hebben die voor het eten kan zorgen. Mannen willen daarentegen een lieve vrouw die voor de kinderen kan zorgen en geen secreet. |
Citaat:
|
Citaat:
eigenlijk heb ik altijd meisjes verafgood zonder enig gevoel daarbij |
Citaat:
Ook zouden er beduidend minder echtscheidingen zijn, waardoor er minder geestelijk geschade kinderen van gescheide ouders zijn. Het is allemaal de schuld van irrationele vrouwen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30. |