![]() |
Stelling
Stelling: De arrogantie en afzondering van de wereld van de kant van Amerika is een voortvloeisel uit het feit dat het land geen geschiedenis heeft. Het land is in 1492 ontdekt, en sindsdien is het opgebouwd door patriotisten en slaven die naar Amerika zijn gekomen. Amerika heeft een heel korte (geen) geschiedenis, daarmee geen sociale structuur om op te bouwen, en geen fundament voor een fatsoenlijke samenleving.
Eens/oneens |
Eens
Kijk maar naar Bowling for Columbine :D |
Culture of Fear....
|
oneens. De politiek is minder democratisch dan de nederlandse ( first past the post systeem dus er gaan stemmen verloren), de politiek wordt zwaar beinvloed door steun van het bedrijfsleven. Verder is het land ook geografisch gescheiden van de meeste landen ( pas een stuk later werden canada en mexico onafhankelijk.
|
Ik zie niet echt in wat dat met de stelling te maken heeft Joostje :s
|
Citaat:
|
oneens- the amarican way of life, iets dat je in elk hollywood product terugziet, dat is de basis van hun samenleving. er zijn wel meer landen met een korte geschiedenis, of een lange ongeschreven, ik zie daar geen probleem in.
|
oneens- het komt door andere dingen.
|
Citaat:
De idealen van vrijheid en politiek en economisch liberalisme, zeg maar de "ieder voor zich" mentaliteit zit er erg diep geworteld. Het land heeft wel degelijk een sociale structuur alleen is die veel liberaler dan wij die in Europa kennen. |
Je kunt het ook anders bekijken: wat hebben ze wél bereikt in een korte periode, in vergelijking met andere, laat ontdekte landen...
|
De stelling klopt wel. De Amerikaanse burger stamt af van de individualistische op presteren gerichte emigrant. Ik denk dat je deze mentaliteit nog steeds wel terugvindt in hun maatschappij.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32. |