Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Stelling (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=415501)

Diovai 22-03-2003 19:06

Stelling

Stelling: Er moet actief gewerkt worden aan het af-/opbreken van snel- en autowegen om plaats te maken voor nieuwe natuurgebieden.

cartman666 22-03-2003 21:20

vind dit een vrij vreemde stelling eigenlijk. er zijn al belachelijk veel files. maar als er wegen zijn die overbodig zijn(ik kan er op het moment geen bedenken, maar ze zijn er vast), dan moeten ze die inderdaad afbreken. maar het is de vraag of er overbodige wegen door natuurgebieden lopen.

en actief werken aan de afbraak van wegen. kan je daar ook passief aan werken? (ik luister momenteel drs. p dus ik let nu teveel op zins bouw en woordkeus)

kees17 23-03-2003 08:07

Je kan problemen ook oplossen met behulp van wildwissels en gaas aan de kant van de wegen te doen.

Yamyam 23-03-2003 10:02

Eens.

cartman666 23-03-2003 10:13

Citaat:

kees17 schreef op 23-03-2003 @ 09:07:
Je kan problemen ook oplossen met behulp van wildwissels en gaas aan de kant van de wegen te doen.
ja, voor. als het niet te overdreven gaat gebeuren. dus niet om de 100 meter een wildwissel, maar ik heb er nog maar 2 gezien op de wegen waar ik over rijd. is wat weinig eigenlijk.
hmm, ik bedenk me opeens dat ze misschien ook wel onder de grond gaan, en dan zie ik ze niet. kortom. ik heb te weinig kennis om hier een gegronde mening over te hebben.
maar dit is weer een hele andere stelling dan de vorige.

kees17 25-03-2003 19:17

Citaat:

cartman666 schreef op 23-03-2003 @ 11:13:
ja, voor. als het niet te overdreven gaat gebeuren. dus niet om de 100 meter een wildwissel, maar ik heb er nog maar 2 gezien op de wegen waar ik over rijd. is wat weinig eigenlijk.
hmm, ik bedenk me opeens dat ze misschien ook wel onder de grond gaan, en dan zie ik ze niet. kortom. ik heb te weinig kennis om hier een gegronde mening over te hebben.
maar dit is weer een hele andere stelling dan de vorige.

Je hebt wel dassen tunnels onder de wegen door, maar deze zijn zo groot als een rioolbuis. Als je twee natuurgebieden met elkaar wilt verbinden, maar er zit een belangrijke weg tussen dan kan je kiezen voor een wildwissel. Het moeten wel grote natuurgebieden zijn want anders is het weg gegooit geld. Er moet wel gaas aan de kant van de wegen anders komen de dieren nog steeds op de weg inplaats dat ze over de wildwissel gaan.

Boogie 25-03-2003 23:22

Oneens. De snelwegen in Nederland zijn van een dermate grote importantie, dat ze niet kunnen worden afgebroken. Wel ben ik voor de uitbreiding van bijvoorbeeld ecoducten, om verschillende natuurgebieden beter aan elkaar te laten aansluiten.

dyfusica 26-03-2003 07:14

oneens... dr zijn nu al te weinig wegen. die wegen die dr zijn zijn echt nodig.. je zou beter de natuurgebieden die dr nu al zijn uibereiden dan dat je nieuwe maakt

kees17 28-03-2003 18:49

Citaat:

Boogie schreef op 26-03-2003 @ 00:22:
Oneens. De snelwegen in Nederland zijn van een dermate grote importantie, dat ze niet kunnen worden afgebroken. Wel ben ik voor de uitbreiding van bijvoorbeeld ecoducten, om verschillende natuurgebieden beter aan elkaar te laten aansluiten.
Die ecoduct moet wel echt nut hebben, anders is het weggegooit geld. Want als er maar een paar reeen in een natuurgebied zitten en er zit geen ander grofwild, kun je het ook anders oplossen , met behulp van wildspiegels of iets dergelijke.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.