![]() |
Wie weet welk geloof dit is?
Hlloow :) k hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn zusje heeft een vriendinnetje en die heeft in onze ogen een heel raar geloof. Ze mag de volgende dingen NIET: - eten onder het dak van een ander - bij iemand die niet bij hun kerk zit binnen komen - tv kijken - computeren - radio luisteren - als meisje zijnde een broek dragen Ze mogen alleen de krant lezen. alle meisjes moeten een hoofdoek op. Hun kerk is heel appart. Er zitten geen ramen in alleen een deur en een nooduitgang. Weet iemand misschien wel geloof dit is? |
eh, dat kan je haar toch beter zelf vragen?
kllinkt mij nogal sekte-achtig in de oren. Gereformeerd strenge christelijk ofzo, but then again, hoofddoekjes zijn moslim-cultuur. |
Dat moet wel haast een of andere sekte zijn, dit is al veel te radicaal voor streng gereformeerde Christenen.
|
Een vriend van me kent ook iemand die zo is en die zegt dat dat Mormoons is ofzo? Hij zegt ook dat er een officiele naam voor is, maar die schijnt vrij lang te zijn.
Ik weet het verder ook niet. :) |
Klinkt nogal orthodox Christelijk.
Waar komen dat meisje en haar familie (oorspronkelijk) vandaan? Welk land, welke stad of provincie? |
Gekrookte riet?
|
Citaat:
Nee, het is geen reformatorische kerk! (dus ook niet gekrookte riet!) Dat ze geen broek mag dragen is ook zo bij reformatorische gezinnen, maar dat ze een hoofddoek opmoet, niet mag computeren en dat ze niet bij iemand anders thuis mogen eten dat hoort dus echt niet bij refo's! Ik heb trouwens nog nooit een kerk gezien zonder ramen :rolleyes: ik zou het eigenlijk ook niet weten wat dit is, misschien Orthodox joods? (aangezien dat ze niet bij iemand anders mag eten, joden eten koosjer) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik wil het best zelf aan dat meisje vrage, maar wanneer zie ik haar?! ze mag hier niet komen.... en ze komen uit engeland dat is het enige wat ik weet
|
Mormonen mogen tv kijken, bij anderen eten, computeren... alleen alcohol en sex zijn streng verboden zonder huwelijk. Het lijkt me dus sterk dat ze mormonen zijn. Als ik het mis heb kan dat, ik ben geen expert, maar m'n zus heeft een tijdje in Utah gezeten. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Computeren mogen wij wel (jippie :D ), maar niet op sjabbat, die is van vrijdagavond zonsondergang tot zaterdagavond zonsondergang. We mogen dan niets electrisch gebruiken, niets kopen en niet werken. Het is idd lastig met eten... maar ja... en met de computer op sjabbat... ach... g-d slaat voor mij wel een oogje toe ;) . |
hmm weet je zeker dat ze dat egt nie tmag of verzint ze het misgien? ja sorry maar je weet nooit, misgien zegt ze dat omdat ze bijvoorbeeld liever thuis eet ofzo.
|
misschien van de zwarte-kousen kerk?
kweet neit hoe die presies heet maar is iig streng christelijk, rokken verplicht, hoofddoeken/omslagdoeken verplicht... ow of dat Amnish-gedoe? streng christelijk verbied technische vooruitgang enzo |
Citaat:
|
doet mij ook aan een sekte denken.
|
antroposofie?
|
een heel achterlijk geloof in ieder geval
ze zouden ze eens allemaal tegen de muur moeten zetten |
Citaat:
Ik draag ook een hoofddoek. Het vervelende is dat veel mensen niet weten dat sommige Joden dat ook doen en vaak de conclusie trekken dat ik moslim ben. |
Citaat:
|
Citaat:
De zwarte kousen kerk is een soort naam bedacht voor de dus streng reformatorische kerken. Lees de posts hierboven en je ziet dat het niet om een refo-kerk gaat! |
Moslim whahahahaa!!!!
|
Psychadelic,..... antroposofie? HHAHAH
het is ten eerste geen geloof en ten 2e mogen ze wel tv kijken maar LIEVER niet (films wel) ze mogen net zoveel broeken dragen als ze willen alleen liever geen make-up enzo,....... maar het is dus iig geen geloof ik denk dat ze van haar ouders niet bij andere kinderen mag komen, dat ze haar tuis willen (dus zegt ze dat het een geloof is als vriendinnetjes vragen of ze langs komt) en ze hebben geen tv en computer schaamt zich er een beetje voor en zegt daarom ook dat ze dat via geloof neit mag |
Citaat:
http://www.mustardseed.net/assets/images/KOTEL4.jpg |
'k zag laatst iets over een christelijke gemeenschap die van oorsprong noors is. ook een erg gesloten gemeenschap.
??? |
Citaat:
Er zijn echter wel antroposofen waarbij het dragen van broeken voor meisjes, en zelfs het bezoeken van theatervoorstellingen taboo is. |
Citaat:
|
Het lijkt op de kenmerken van een Fiehn (god mag weten hoe je het schrijft)...
In rijssen en staphorst geloof ik heb je er veel van lopen. Op zondag niet weg, als je niet al te streng bent mag je wel ergens naartoe zolang er maar niemand voor je werkt (bv niet op terrasje zitten maar wel bij een vriendin op bezoek), weet ik veel hoevaak naar de kerk, altijd rok aan, geen tv of computer, alleen trouwen met anderen fien, eerst trouwen dan pas samenwonen (laat staan sex)... enz enz... komt het een beetje overeen? |
Citaat:
;) |
Citaat:
;) |
Citaat:
|
Het kunnen verschillende geloven zijn, zolang je er maar "streng" of "extreem" voor zet ;)
|
*heeft hele thread niet gelezen*
Amish mensen? |
Een vriendin van mij, mocht toen ze nog in haar geloof zat: jehova's getuigen, niet met mensen buiten haar geloof omgaan, en nu ze uit het geloof is gestapt, mogen de mensen die er nogwel inzitten niet meer met haar omgaan en met haAR PRATEN. lijkt beetje op:bij iemand die niet bij hun kerk zit binnen komen
|
Citaat:
Ryssen is verder een heel gezellige drop (mini-stadje) :D hoor! :D:D:D |
Geloof.. de een dit de ander dat.. veel te ingewikkeld :P
Make up your mind people! |
streng gereformeerd volgens mij
|
Niet streng gereformeerd, die mogen wel wat meer.
Ik zou zeggen de Amice gemeenschap(of hoe je het ook maar schrijft) |
menonieten?
|
klinkt als combinatie van jehova's adventisten en moslims
|
Citaat:
dit is niet persoonlijk hoor, dat wilde ik eigenlijk in het algemeen even zeggen :) |
Citaat:
Dat ben ik namelijk zelf ook en ik denk dat je je nog wel zult verbazen over wat wij wel mogen en doen. Maar er zitten inderdaad ook wel gemeentes erbij die wel erg extreem zijn maar dat zijn andere soorten. (Gereformeerde Bond bijvoorbeeld) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben wel benieuwd welk geloof dit is.
Sorry, dit voegt niets toe. |
Citaat:
!vrijheid van meningsuiting! |
heeft ze niet gewoon gestoorde ouders? :)
|
Lijkt meer op een propagenda opvoeding dan 'n geloof
Misschien één of anderen zieke sekte of zo, hoe kan je de wereld begrijpen als je afsluit van enige informatie bronnen (of is computeren/televisiekijken des duivels?) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20. |