Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   later wil ik avonturier worden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=415859)

elledc 23-03-2003 08:47

later wil ik avonturier worden

Ik vraag me af of iemand me kan helpen...
Ik ben iemand die graag van dieren houdt, graag op avontuur gaat en graag in de natuur in de wildernis vertoeft. Op tv zie je wel vaker van die avonturiers die met dieren omgaan en zich ervoor interesseren, zoals op "National Geographic". Ik ben veel liever buiten dan binnen, en het liefst afgezonderd verweg van steden en massa mensen. En dus zou ik later heel graag een soort van natuurmens willen worden die bijvoorbeeld onderzoek doet qua diersoorten en gemiddelde hoeveelheden en bedreigde diersoorten enzovoort. Greenpeace, en Gaia zeggen me ook wel wat, het zijn (extreme) dierenbeschermingen.
Maar ik vraag me af of daar een speciale opleiding voor bestaat?

Snees 23-03-2003 08:59

Lijkt me niet dat daar opleidingen voor zijn, je rolt meer in zo'n vak.

Jozzy 23-03-2003 09:56

"Utopia the Crocodile Hunter"? :o

Breg 23-03-2003 11:32

Citaat:

ModuM schreef op 23-03-2003 @ 10:56:
Heel offtopic: binnenkort komt er een film van die man uit. Speelt hij+zn vrouw in. *heeft lachwekkend voorstukje gezien*

Ontopic: ik denk nie dat er een speciale opleiding voor bestaat, maar dat je gewoon iets in de richting biologie ofzo moet gaan studeren en dan na je studie proberen bij zoŽn organisatie aan het werk te komen.

BTL_BTR 23-03-2003 11:49

idd, biologie (alle mogelijke varianten), diergeneeskunde maybe.
Maarja, je moet er dan zelf maar voor zorgen dat je in contact komt met verschillende organisaties die je aanspreken. Zover ik weet heeft Greenpeace geen opleiding tot milieuactivist, en er komen toch weer mensen bij. Misschien moet je daar maar eens vragen hoe ze zover zijn gekomen.

elledc 23-03-2003 14:35

Citaat:

ModuM schreef op 23-03-2003 @ 10:56:
:rolleyes: :D

makita 23-03-2003 16:41

ik doe nu diermanagement (1e jaar) en volgens mij komt dat wel aardig in de buurt. ik wil dat namelijk ook graag doen ( voor een paar jaartjes dan he?). Moet je ff op internet info zoeken over die opleiding!

elledc 23-03-2003 19:11

Citaat:

makita schreef op 23-03-2003 @ 17:41:
ik doe nu diermanagement (1e jaar) en volgens mij komt dat wel aardig in de buurt. ik wil dat namelijk ook graag doen ( voor een paar jaartjes dan he?). Moet je ff op internet info zoeken over die opleiding!
Ik heb het effe opgezocht, het lijkt me zeer interessant wat je noemt! Maar ik woon in Belgie, en hier hebben we deze opleiding niet. Wel biologie en assistente dierengeneeskunde enzovoort. Misschien ga ik wel voor biologie.

makita 30-03-2003 12:41

jaa kan ook joh! en als je echt wilt kom je d'r wel!

damaetas 14-05-2003 10:27

biologie of geologie of euhm ja dat is het wel nbtje van avontuurlijke richtingen.

onze assistente biologie had al de kilimanjaro beklommen en in japan onderzoek gedaan, ijsland, ...
dat was een keistoere mevrouw (y) :)

Thomas 14-05-2003 10:51

Citaat:

makita schreef op 30-03-2003 @ 13:41:
jaa kan ook joh! en als je echt wilt kom je d'r wel!
Onzin, het is zeer waarschijnlijk dat zoiets uitloopt in een grote mislukking.

hajo 14-05-2003 13:05

better a "have tried" then a "never tried".

Misschien is de opleiding camerakunde wat? Leer je in ieder gevoel hoe je moet filmen. En dag ga je gewoon als studieproject een documantaire maken in een wild park in Afrika, en dan blijf je daar plakken.

Cartosa 14-05-2003 15:00

bioloog, geoloog, archeoloog, antropoloog (de laatste drie hebben wel niks met dieren te maken maar goed :))
kdenk dat je wel veel geluk moet hebben in dat soort zaken..

Vincent Vega 14-05-2003 16:59

Een MBO-opleiding boekhouden lijkt me wel avontuurlijk.

nare man 14-05-2003 22:38

Boekhouden? Doe niet zo denigrerend, man! Je bedoelt natuurlijk bedrijfsadministratie of, beter nog, Archive Management! :D

Havock 15-05-2003 14:48

Citaat:

nare man schreef op 14-05-2003 @ 23:38:
Boekhouden? Doe niet zo denigrerend, man! Je bedoelt natuurlijk bedrijfsadministratie of, beter nog, Archive Management! :D
ga het doen, als je er zo enthousiast over bent :p

*Burning water* 16-05-2003 22:50

Citaat:

Cartosa schreef op 14-05-2003 @ 16:00:
bioloog, geoloog, archeoloog, antropoloog (de laatste drie hebben wel niks met dieren te maken maar goed :))
kdenk dat je wel veel geluk moet hebben in dat soort zaken..

... laten dat nou net de opleidingen zijn waar ik al tijden tussen twijfel!

yatsie 21-05-2003 13:32

Als je avonturier wilt worden, zou ik me niet aansluiten bij GAIA en zo, mss wel bij Greenpeace.
Gewoon een richting volgen waar je iets nuttig mee weet.
Dan kan je veel beter die dieren/mensen helpen.
Ga anders eens mee als vrijwilliger voor enkele weken met AFS of zo? Daar moet je wel 18 voor zijn. (Want ik wil dit nu al zo lang doen!!).

Ik kom wel al dichter bij het avontuur. 'k Ga nl. paarden gaan verzorgen in Griekenland voor kost en inwoon en kan daar lekker het eilandje verkennen met een vriend van me. :D

Als je echt avonturier wilt worden, moet je voor jezelf ook uitmaken: Waar wil ik naartoe? Wil ik daar wonen? Wil ik dit gratis doen? Hoelang wil ik dit doen? Ga ik daar alleen naar toe? Heb ik het budget? Heb ik iets in mijn mars om die dieren/mensen/natuur... te verbeteren?

'k Zou er toch nog wat meer over denken...'t ligt niet zo simpel...

damaetas 21-05-2003 21:14

Citaat:

*Burning water* schreef op 16-05-2003 @ 23:50:
... laten dat nou net de opleidingen zijn waar ik al tijden tussen twijfel!
als je info wil hebben over wat geologie juist is: dat studeer ik (maar wel in België)
met biologie kan ik je ook wel wat helpen want die zie ik veel in de les :)

sexy adriaan 22-05-2003 10:17

Hoe minder opleiding hoe beter zou ik zeggen! Die gasten bij greenpeace zijn echt niet de slimste ofzo.

Met een beetje opleiding ga je natuurlijk nooit bij greenpeace werken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.