![]() |
Hoe leren jullie?
Ik vraag me altijd af hoe andere mensen leren.
Ik kan me bijvoorbeeld echt niet uren achter elkaar concentreren en neem altijd langer pauze dan dat ik leer. Maar het leren stelt bij mij ook nie zoveel voor. Ik pak de stof voor me en lees het een keer door. Maak verder geen aantekeningen ofzo, das mij teveel werk. Na een keer doorlezen vind ik t wel weer genoeg, want eigenlijk vind ik het een tweede keer doorlezen gewoon tijdverspilling >> heb t allemaal al een keer gelezen toch? Anyway, ik had 550 voor de cito en hoor thuis op t gym (waar ik niks deed) maar zit nu in 5havo, dus onder mijn niveau. Ik ben nooit gewend om iets voor school te doen, dus toen ik in 4gym kwam en toch iets moest doen kon ik t gewoon nie opbrengen. Dit jaar hoef ik dus niks te doen... Hoe is dat bij jullie? |
mwah...had mavo/havo advies en hield op me cito 540, wat net havo/vwo was, zit in havo 5 (voor de 2e keer) en zit wel op me niveau
maar goed...ik begin al tamelijk vroeg met lezen, ik ga denk ik binnenkort al beginnen met de stof goed doorlezen, en dan ga ik in de meivakantie, als ik dan zo beetje alle stof wel minstens 1 keer heb doorgelezen, echt stampen |
Dat ligt eraan hoe interessant ik de stof vind.
|
Citaat:
Naja, goed, als het heel saai is, kan ik me maximaal tien minuten concentreren. Op woordjes meestal wel een paar uur achter elkaar. Als ik bijvoorbeeld 35 pagina's woorden moet leren (dit keer 110), dan doe ik over elke pagina 10 minuten. Dan doe ik meestal een half uur achter elkaar, dan even wat staan/drinken, en dan weer door. Wel het tempo erin houden. Op dagen zoals die zie ik heel erg uit naar verplichte zaken zoals het avondeten enzo. ;) maar als het om simpel lezen gaat, kan ik dat ook wel een uurtje of twee. |
Ik leer terwijl ik ijsbeer door mijn kamer en het hardop op voorlees, bedenk wat ik zeg en het herhaal. Dit is voor mij echt de beste manier omdat ik gewoon niet stil kan zitten en ik me alleen op deze manier goed kan concentreren.
|
Citaat:
|
kort maar geconcentreerd
|
Laat beginnen.. want dan kan ik me het beste concentreren en me er toe zetten echt iets te doen. Bovendien kan ik het dan het beste onthouden omdat ik een redelijk kort termijn geheugen heb. En dan de belangrijkste dingen opschrijven en smorgens nog een keertje overlezen. Voila :)
|
Ik leer niet, ik lees door :o Als het geschiedenis oid is in theorie 2 x, maar dat komt er toch nooit van. 1x doorlezen. Als ik woordjes/zinnetjes moet leren dan stamp ik gewoonweg, maar dat hoeft nou niet meer, dat is echt onderbouw werk.
Wiskunde ed leer ik niet, dat oefen ik en laat me uitleggen tot ik het vat. |
Ik ben precies kimmetjeluvsya, had alleen 549 op mijn cito en zat op atheneum. Dat ging bij mij dus in de 5e helemaal mis en doe nu HAVO, doe helemaal niets en het gaat eigenlijk wel (y) mag op mn examen allemaal 4-en halen en op engels zelfs een 2,5 :D
|
Mja... met mij was het ook net zow... alleen zit in nu wel in 6V
*wonder boven wonder* In de 5e moest ik dus echt wat gaan uitvoeren... maarja... en toen hoorde ik ff dat ik zou blijven zitten... *aaaaaaargh* je had mn ouders moeten horen!!! Dus ff slijmen bij enkele leraren... nog wat extra werk doen (in mn vakantie... :( :mad: ) en ~KaNeeL~ ging over! Doe nu weer weinig hoor, maar wel genoeg... dus... volgens mij moet het wel lukken. Begin in de meivakantie denk ik met lezen ofzow, misschien al wat samenvattingen maken want dat helpt echt namelijk!! PHP-code:
Groeties!!! ~KaNeeL~ |
Ik zit in 6 VWO+ , en ik heb me tot nu toe in geen van de 6 jaren echt in hoeven spannen. Alles ging wel een beetje vanzelf. Dit jaar werk ik in verhouding nog het hardst van alle ander jaren.
Wat betreft het leren: Meestal pak ik m'n boeken, lees de stof door en maak wat aantekeningen. Bij economie, wiskunde en M&O maak ik vaak een aantal opgaven om te oefenen. Bij andere vakken blijft het bij doorlezen en af en toe een paar aantekeningen maken.... |
ik heb mavo examen gedaan en ik ben daar heel laat begonnen met leren, dit werkt echt nie voor iedereen maar zelfs nu in mijn vervolgopleiding haal ik er 8en mee dus dit is mijn beste manier, ik kan me ook nie lang concentreren maar gelukkig weet ik het na een keer doorlezen wel.
:D |
Ik leer het liefst zo kort mogelijk, tot dat ik denk dat ik het ken en dan stop ik. Leer altijd pas de avond van te voren, behalve voor wiskunde
|
kort en geconcentreer en niet vaak genoeg :D
|
ff doorlezen en t komt wel goed. :) (9.4 voor me laatste schoolonderzoek eco :))
t werkt alleen niet voor wiskunde :( |
ik zit nu in 6 gym en heb met heel veel moeite alle jaren gehaald op het nippertje. Alleen de 5e ging kei goed! Nu sta ik er redelijk voor..echt zo'n gemiddelde leerling.
Ik wil nu eigenlijk al beginnen met doorlezen van alles maar ik heb donderdag eerst mijn examen ckv2. Ik denl dat ik dus zo volgende week ga beginnen...vooral met wiskunde. En in de meivakantie echt ga blokken! |
Als ik lange lappen tekst moet leren, lees ik die gewoon door. Dan weet ik het meeste wel, in elk geval genoeg. Bij vakken als natuurkunde en wiskunde, probeer ik ook een paar opgaven. Dan lukt het wel bij mij. Ik zit zonder veel problemen te hebben ondervonden in Gym 6. :)
|
Hoe ik leer?
Het is heel irritant en onwijs saai om grote stukken tekst te leren, vooral als het iets saais :o is zoals geschiedenis bijvoorbeeld. Maarre wat bij mij altijd wel van pas komt als k per hoofdstuk of paragraaf ffe kort het belangrijkste opschrijf.. hoef je niet alles door te lezen. Want als het goed is heb je het al gelezen als je de opgaves maakt toch??? ( ;) ) |
Meestal zoek ik eerst op internet naar een samenvatting van de stof. Als ik dan een geschikte samenvatting gevonden heb leer ik die. Zo niet, dan is het tijd om het boek ter hande te nemen...
|
Ik heb eigenlijk Havo advies, maar zit op de mavo.
Ik heb nooit wat voor school gedaan, ik doe dus ook bijna niks. Als ik echt moet gaan leren lees ik het ff door en dan ga ik wat leuks doen :rolleyes: |
Hoe ik leer????????
Gewoon, niet ;) :rolleyes: ;) :rolleyes: |
ik wou afgelopen week al beginnen met leren maar het is me niet gelukt want ik kan het gewoon niet! ik kan me niet concentreren! maar deze week ga ik toch echt beginnen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15. |