Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Koffie als eetlustremmer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=417259)

Missy_X 24-03-2003 17:05

Koffie als eetlustremmer

Ik heb ontdekt dat ik door koffie te drinken geen honger meer heb.
Had vanmorgen 1 beker koffie gedronken en erna werd ik licht misselijk, zo'n wazig gevoel in mijn maag. En dat gevoel heb ik nu nog steeds en het is al 8 uur geleden sinds ik die koffie gehad heb :s

Is dit normaal of hebben jullie er geen last van.

Normaal eet ik echt superveel en vandaag heb ik met moeite drie broodjes gegeten overdag en als avondeten een bord aardappelen vlees en groente.

Heb gewoon geen trek meer.
Komt goed uit want ik wil afvallen :)

Maar heeft koffie soms hetzelfde effect als coke en xtc dan?

Big Brother 24-03-2003 17:18

lol zelfde effect als coke en xtc? als dat bij jou zo is zou ik eens naar de dokter gaan :D

ka best dat het eetlustremmend werkt bij jou, dat is een gave die je moet koesteren ;)

Diovai 24-03-2003 17:23

Ehmm
geen idee of dat zo is
ik weet dat koffie vochtafdrijvend is, en bloedverdunnend
het zou best eetlustremmend kunnen zijn
just maybe
maar ik word ook wel eens misselijk van koffie
en je misselijkheid remde waarschijnlijk je eetlust

Missy_X 24-03-2003 17:29

Ja dat denk ik ook..kheb een nieuw afvalmiddel ontdekt :D
Voor mijzelf dan...ik ga nu elke morgen koffie drinken totdat ik 55 weeg.

Diovai 24-03-2003 17:46

Citaat:

Missy_X schreef op 24-03-2003 @ 18:29:
Ja dat denk ik ook..kheb een nieuw afvalmiddel ontdekt :D
Voor mijzelf dan...ik ga nu elke morgen koffie drinken totdat ik 55 weeg.

dat is niet the way to go
om verschillende redenen:

1. Als je misselijk van koffie wordt, is koffie waarschijnlijk niet goed voor je
2. Een ontbijt is gezond. Uit onderzoek is gebleken dat het ontbijt belangrijk is bij het afvallen om de spijsvertering op gang te krijgen.
3. Eet niet minder, eet liever anders.
4. Nog beter; sport er ook nog bij
5. Dikte (ik weet niet hoe erg dat bij jou is) stopt pas echt als je geestelijk je dieet kunt aanpassen om daarmee af te vallen. Je moet het ook willen.

Fade of Light 24-03-2003 17:50

alles wat ik drink is een eetlustremmer..je vult je maag namelijk ;)

Big Brother 24-03-2003 18:37

een hele dag alleen op thee teren is zooo chill, moet je wel doen als je niet veel hoeft te bewegen, want als je nog 20 km naar school moet fietsen met windkracht 8 tegen, dan donder je geheid van je fiets :D

marlies 24-03-2003 20:50

Ik ontbijt altijd stevig 3 boterhammen
Ik sport 2x in de week
Volgens mij eet ik gezond (wel veel, vooral veel groente) maar toch vind ik mezelf te zwaar
64 kilo, 1.66
Maar ik heb wel een buikje en daar echt wel dat het dunner kan.. echt een beetje vet enzo, maar ik weet niet wat ik moet veranderen om af te vallen :(

Missy_X 24-03-2003 21:11

Ja dat probleem heb ik hetzelfde dus. Met mn kleren aan valt het nog mee, maar ik vind dat ik geen kort truitje aan kan met blote buik. Ik heb daar een te dikke buik voor nog. En in de zomer wil ik dat dus wel aankunnen.

Ik ben 1.68 en weeg 65.

New Born 26-03-2003 16:59

als je misselijk wordt van koffie komt dat doordat hij te sterk is.

N*A*Shezbaernon.temp 26-03-2003 17:03

Bij koffie komt het volgens mij door het kafeine dat het bevat ... maar weet het niet zeker, want dan zou thee en cola ook op die manier moeten werken. Anders, elke vloeistof remt wel honger, omdat het vult (tenminste, bij mij is het zo, maar met mij weet je nooit ;))

*StAmPeRtJe* 27-03-2003 09:45

Citaat:

Missy_X schreef op 24-03-2003 @ 18:05:
[

Maar heeft koffie soms hetzelfde effect als coke en xtc dan? [/B]
Hetzelfde effect als coke en xtc?? Tuurlijk niet!
Het enige waarom je door die 2 dingen afvalt is inderdaad ook misschien omdat je eetlust verdwijnt, en omdat je de hele nacht door aan het gaan bent.
En je soms de volgende dag nog geen trek hebt, of dat je maag het slecht kan verdragen. Maar dit zijn drugs, niet om af te vallen! :eek:

Als je echt af wilt vallen, moet je niet alleen koffie drinken over de hele dag, dat is hartstikke slecht voor je maag. Je moet gewoon gezond eten, niet te vet en sporten!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.