![]() |
eens of niet?
i think of sueside, somethimes that's okay, my friends always say it's gonne be better tommorow, falling away from me it's falling away from me!!
tekst van korn!! zijn jullie het er mee eens dat het soms goed is om aan zelfmoord te denken? ik weet het niet!!!!!!!! :confused: |
Oh puh-lease.
|
ik kan wel snappen dat mensen denken aan zelfmoord (doe ik zelf ook) alleen of het goed is om daaraan te denken.... dat denk ik niet...
|
het is niet goed nee, maar het is ook niet slecht.. ik bedoel, van erover denken kan je het leven heel zwart zien, maar ook heel wit.. zolang je er niks verder achterzoekt en het niet te vaak doet, niks mis mee
|
ligt eraan op welke manier je erover nadenkt.
op de manier dat je het zelf zou willen? of inleven in de situatie van anderen? of gewoon oppervlakkig ertegen aankijken. zo van; wat is de reden van iemand om het te doen, wat richt hij/zij er mee aan. allemaal heel verschillende dingen, en de laatste twee vind ik niet zo slecht als je er zo over nadenkt..... |
Citaat:
Als je nadenkt over zelfmoord, zonder de bedoeling het ook te gaan doen, dan zie ik er geen kwaad in. En zelfs als je erover nadenkt, met de bedoeling het wel te gaan doen. Ja dan nog hoeft het niet per definitie slecht te zijn. Denk ik. Door erover na te denken kan de drang het ook te gaan doen groter worden, ja dat kan, en in zo'n geval is het ook niet goed erover na te gaan denken. Maar de drang hoeft niet altijd groter te worden. Door erover na te denken kan je ook gaan inzien dat het misschien toch niet zo'n goed idee is enz enz. Je kunt alle gevolgen op een rijtje zetten, ook voor familieleden. En dat kunnen er veel meer zijn dan dat je in eerste instantie had gedacht. In zo'n geval is het denk ik juist goed om er over na te denken. Ja het ligt er dus maar net aan hoe je er ook over nadenkt. Denk je er alleen over na met de gedachte "welke manier is het beste", dan denk ik niet dat het goed is. Denk je ook na over alle gevolgen enz dan wordt het alweer anders. En als je erover nadenkt, wanneer iemand anders zelfmoord heeft gepleegt, en er dan niet over nadenkt met de gedachte het zelf ook te gaan doen. In zo'n geval is het misschien ook een stukje verwerking. Ja nouja goed, het ligt er dus maar net aan hoe je erover nadenkt. |
nadenken over zelfmoord is nog altijd beter dan zelfmoord plegen zónder eerst na te denken:)
Ik denk dat het niet erg is om er over na te denken. In elk geval niet om er 'neutraal' over na te denken zonder dat je 't zou willen doen, daarmee geef je jezelf alleen maar een mening. Als je er over nadenkt terwijl je het misschien wel wilt uitvoeren... dan lijkt het mij nog geen ramp, zoals ik al zei, beter dat je er over nadenkt en besluit om 't maar niet te doen of 't uit te stellen, dan dat je er helemaal niet over nadenkt en 't gewoon doet. |
och hemel.. :rolleyes:
|
Ja, het is heel goed om aan zm te denken,
kan het ièdereen aanraden. :rolleyes: Wat denk je nou zelf? |
Hihi, ag. Deed ik laatst nog, zaten vriendin en ik n btje te praten over áls we zelfmoord zouden gaan plegen (niet dat we dat gaan doen ofzow) hoe we dat dan zouden doen. Zij koos voor n touw, ikke wist t nie egt. Kdenk medicijnen. Ag ieder1 wil wel es lol in z'n leven :D :D :D
|
eens
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00. |