![]() |
klein, klein kleutertje...
op het speelpleintje
nam een ieder al allures aan 'Garbage Pail kids' als valuta in een verre van onschuldige wereld ver buiten het overschatte 'alziende' oog der pedagogiek niets is hen vreemd werelds als ze zijn status hoog in het vaandel afschuwelijke taferelen die het predikaat inhumaan verdienen aldoende leert men tragedie die 'GTST' ontstijgt gruwel, haat en nijd menselijke emoties in hun kinderschoenen didactisch genot dat in het niet valt bij dat wat men op het speelplein leert eerlijk als ze kunnen zijn voedt het trauma's als zure regen de verzadiging van flora alsmede fauna 'klein kleuterje...kijk je ook tevee?' censuur is relatief daar doen we het dan mee monsters worden gemaakt niet geboren Freudiaans klinkt sommigen als muziek in de oren een vere van veilige wereld waarin onze kinderen opgroeien naar 'behoren' een cynische noot van 'n ervaringsdeskundige met de ervaring van een maagd op fetisjtisch gebied doe hen niet teniet zij zijn de toekomst of niet...? |
nu ik weet waar het over gaat, vind ik 'm eigenlijk erg goed....
maar ik kan me voorstellen dat ie lastig is voor mensen die dat ontgaat... x |
Citaat:
het gaat dus om de zogenaamde 'onschuld' van spelende kinderen die in werkelijkheid klaargestoomd worden voor het harde, bittere cynische, kille (en nog zo meer van die onaangename bijvoeglijke nw) leven.... hun 'traiterous' eigenschappen, hun berekendheid, hun vastberadenheid, hun egoisme/narcisme/eogcentrisme ed kinderen kunnen wreed zijn.....dat is algemeen bekend...maar ik belicht gewoon (lees eigenlijk:verwoord) de basis die gelegd wordt......spelen op het schoolplein is fundamenteel voor het verdere verloop van het (volwassen) leven....logisch eigenlijk...(denk aan primitiviteiten/intuitieviteiten/oerinstincten)..... gegrondvest dus...... (wat een oeverloos gelul eigenlijk....:D...nou ja..ik wil alleen maar mijn zogenaamde 'intelligentie' etaleren...net als ieder ander op dit forum :D haha...) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13. |