![]() |
Lees Mij
Mijn berouw heeft geen naam
Ik weet dat ik gebukt ga Weet dat ik leef, dat ik geef Onderdrukt - weet van geen einde Het einde dat je gaf en aantrok Over mijn weerloos lichaam - haast slapend Brandde ik onder jouw handen van staal Gebrandmerkt - nog steeds ben je te zien In zwarte as, je vingers, je borst Je ogen weerspiegeld, hebben verlamd Mijn ziel, het hart van een kind Met een lichaam, begeerd en gehaat Nu is het te laat - het regent al Terugkijkend zie je een huilend secreet Een leugenaar - je vertrapte mijn glas In scherven ga ik, ik wil dat je voelt Dat je ziet hoe mijn tocht verzwaard wordt Door jouw kleed - door jouw goddeloos jas En ik ga - nu ga ik en ik adem lucht Zonder jouw toestemming verlaat ik Zij die altijd jouw onteerde hoer was |
Wauw.. :( :(
|
heel mooi
|
... *stil*
(ik weet geen passender reactie) |
wow...
ik krijg er kippenvel van.. (y) |
...
|
Ik ga niet eens proberen te omschrijven hoe ik me hierbij voel...
Het is een eerste stap. (f) |
Ik wil stilistisch commentaar.
|
Ik vind je woordgebruik erg mooi, de beeldspraak.
Bv Een leugenaar - je vertrapte mijn glas In scherven ga ik, ik wil dat je voelt :) Verder weet ik er niet zo veel van, van gedichten etc, dus kan er niet veel zinnigs meer over zeggen. :( |
Citaat:
Ik bedoelde: "Ik wil ook nog heel graag stilistisch commentaar, zodat ik weet hoe ik het de volgende keer misschien beter zou kunnen doen. Dankjewel. (F) |
hey ik kom er ook in voor (y) ;)
idd erg mooi geschreven, mooie vergelijkingen en erg poetisch...duidelijk gevoel...gewoon een goed gedicht.... |
Citaat:
|
Misschien dat je nog wat meer met ritme zou kunnen werken, waardoor het 't nog sterker maakt...
Ik vind r overigens mooi; orginele vorm/taalgebruik. |
Citaat:
x |
zo... dat laaste komt ineens weer heel duidelijk over.... :D
het hele gedicht is best figuurlijk, en dan ineens dat --- dit is geen kritiek, vind ik juist leuk! prachtig! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24. |