Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Islam (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=418449)

LoCa_LaDy 25-03-2003 19:30

Islam

Bekeren tot de Islam...

Zijn er hier mensen aanwezig die dat gedaan hebben?

Ik denk er zelf al lang over na...

Misschien heeft iemand tips voor me?

En btw wat vinden jullie van de Islam?

Kisses D.

D@mien 25-03-2003 19:35

Waarom wil je je in godsnaam bekeren tot een geloof? Geloof je na 15 jaar (aangenomen dat je ook echt 15 bent) INEENS in een god? Of ben je alleen bang voor die extremisten, en denk je dat je er aan ontsnapt door ook maar te geloven??

De Islam is (netals alle andere religies) een pure waste of time...

sublime 25-03-2003 22:38

ik kan me voorstellen dat je na 15 jaar opeens tot bekering kunt komen, maar de Islam???? nou is het niet zo dat ik roep dat juist de Islam 'king evil of the evil religions' is :D maar in hoeverre heb je je eigenlijk verdiept in de islam en religie in het algemeen??

ik denk niet dat het onmogelijk is oid, maar ik denk wel dat het echt extreem zwaar is, wil je na 15 jaar westerse opvoeding (ik neem aan dat je die gehad hebt, correct me if i'm wrong) een goede moslim(a) worden. lijkt mij hoor...

sowieso lijkt het me moeilijk je leven 'opeens' in te richten volgens een religie, maar een religie als de Islam dan nog meer, a) omdat het vanuit een andere cultuur afkomstig is en het voor uit aribische landen afkomstige moslims vaak al moeilijk is hun geloof na te leven, en het me dus voor iemand die niet in die cultuur opgroeit het nog moeilijker lijkt en b) omdat de Islam een religie is met veel regels en gebruiken waarvan sommige toch haaks op de westerse samenleving staan.

ben dus ook benieuwd hoe je het je voorstelt, hoe zou je het aan willen pakken??? en, waarom wil je het eigenlijk? wat zijn je beweegredenen?

Isa 26-03-2003 06:43

Citaat:

LoCa_LaDy schreef op 25-03-2003 @ 20:30:
Bekeren tot de Islam...

ja, verdiep je in alle religies alvorens je een keuze maakt welke de juiste is. En vertrouw op je intuitie, niet op je verstand in dit geval. Ikzelf geloof dat iedere religie een kern van waarheid bevat, of de waarheid op andere manieren beschrijft.
Citaat:

Kisses D.

op zich goed, helaas vaak te extremistisch geinterpreteerd,teveel nadruk op geweld en Jihad en oordelen ipv barmhartigheid.

LoCa_LaDy 26-03-2003 07:46

Citaat:

sublime schreef op 25-03-2003 @ 23:38:
ik kan me voorstellen dat je na 15 jaar opeens tot bekering kunt komen, maar de Islam???? nou is het niet zo dat ik roep dat juist de Islam 'king evil of the evil religions' is :D maar in hoeverre heb je je eigenlijk verdiept in de islam en religie in het algemeen??

ik denk niet dat het onmogelijk is oid, maar ik denk wel dat het echt extreem zwaar is, wil je na 15 jaar westerse opvoeding (ik neem aan dat je die gehad hebt, correct me if i'm wrong) een goede moslim(a) worden. lijkt mij hoor...

sowieso lijkt het me moeilijk je leven 'opeens' in te richten volgens een religie, maar een religie als de Islam dan nog meer, a) omdat het vanuit een andere cultuur afkomstig is en het voor uit aribische landen afkomstige moslims vaak al moeilijk is hun geloof na te leven, en het me dus voor iemand die niet in die cultuur opgroeit het nog moeilijker lijkt en b) omdat de Islam een religie is met veel regels en gebruiken waarvan sommige toch haaks op de westerse samenleving staan.

ben dus ook benieuwd hoe je het je voorstelt, hoe zou je het aan willen pakken??? en, waarom wil je het eigenlijk? wat zijn je beweegredenen?

Omdat mijn vriend Moslim is ;)

Gatara 26-03-2003 08:17

Citaat:

LoCa_LaDy schreef op 26-03-2003 @ 08:46:
That's it?
:)

Lijkt me toch wel verstandig na te gaan of je ook wat voelt voor die religie.

sublime 26-03-2003 09:04

Citaat:

Gatara schreef op 26-03-2003 @ 09:17:
That's it?
:)

Lijkt me toch wel verstandig na te gaan of je ook wat voelt voor die religie.

agree; kzou je niet zo maar in een religie storten voor de liefde eigenlijk... of het moet wel Hele Ware Liefde zijn :)

sy'rai 26-03-2003 09:19

Citaat:

Bekeren tot de Islam...

Kisses D.

ik ben zelf moslim en er wordt vaak verkeerd geoordeeld over de islam, en dta vind k echt jammer. K heb geprobeerd om dingen uitteleggen, maar sommige mensen willen et gewoon niet horen en dan heeft et geen zin toch. In ieder gevaal zou ik er goed over nadenken want je zegt dat et doet omdat je vriend moslim is en dat klinkt niet ehct vast, islamd is serieus en tis niet een of ander spelletke, dat je kan zeggen van goh nu ben k moslim en een maand later als het uitis et je vriend zeggen van:nu heb ik er ook geen zin meer in, want zo werkt et niet.

denk goed na...

en wat vinden je ouders er dan van?

Isa 26-03-2003 17:34

Citaat:

Nou word dan maar geen moslim, je moet wel echt geloven vind ik.

JJzD 26-03-2003 23:24

bedenk dat met de koran je ook een groot deel van de strijd meeneemt zoals die ook daarin staat

zo'n 100 versen die aangeven dat je moet strijden voor allah en zijn staat.

vergeving is zeldzaam en je moet echt alles zelf doen om in de hemel te komen

lekkere Godsdienst :rolleyes:

LoCa_LaDy 27-03-2003 11:50

Citaat:

JJzD schreef op 27-03-2003 @ 00:24:
bedenk dat met de koran je ook een groot deel van de strijd meeneemt zoals die ook daarin staat

Bij het Christendom doet "God" zeker alles voor je?

N00dles 27-03-2003 12:27

Rare beweegreden hou je erop na...

Het brengt heel wat veranderingen in levensstijl met zich mee, zeker als je al je hele leven volgens westerse normen en waarden bent opgevoed. Ik zou nog maar eens goed nadenken of je dit nou echt wil omdat je er in gelooft of omdat je het doet voor je vriend...

sy'rai 27-03-2003 17:13

Citaat:

nee goh laat het een ander doen, nog leuker :rolleyes:

Blitzkrieg Bop 27-03-2003 17:24

alle godsdiensten zuigen vind ik...

Isa 27-03-2003 20:01

Citaat:

Van iemand als jou zou ik verwachten dat je dat wel logisch vind.
Citaat:

O, wat is dan in godsnaam het verschil met jouw versie van het christendom waarbij je ook niet vergeven word maar euwig brand als je weigert om binnen die korte tijd die het mensleijk leven is voor god te kiezen?
Weigert, wat zeg ik. Ik bedoel niet geloven in een zesduizend jaar oud boek, ze weigeren niet eens maar ze weten gewoon niet dat hij bestaat!!!
Citaat:

Jouw versie van het christendom vind ik ook niet bepaald lekker.

Psychadelic 27-03-2003 22:01

als ik jouw was zal ik me alleen bekeren als jullie gaan trouwen, zelfs dan weet ik nog niet zeker of ik me zal bekeren

JJzD 28-03-2003 09:06

Citaat:

LoCa_LaDy schreef op 27-03-2003 @ 12:50:
Bij het Christendom doet "God" zeker alles voor je?
doet ie het niet all1.
Hij heeft het zelfs al gedaan

JJzD 28-03-2003 09:07

Citaat:

sy'rai schreef op 27-03-2003 @ 18:13:
nee goh laat het een ander doen, nog leuker :rolleyes:
ja,
stuk minder druk om perfect te zijn.
alles is al gedaan je hoeft er enkel in te geloven.
geen kramp of wetticisme

lijkt me stuk prettiger dan elk ding dat je doet je druk te maken of het wel mag

JJzD 28-03-2003 09:11

Citaat:

Kenny McCormick schreef op 27-03-2003 @ 21:01:
Van iemand als jou zou ik verwachten dat je dat wel logisch vind.
Toch eens romeinen 12 lezen

Citaat:

O, wat is dan in godsnaam het verschil met jouw versie van het christendom waarbij je ook niet vergeven word maar euwig brand als je weigert om binnen die korte tijd die het mensleijk leven is voor god te kiezen?
Weigert, wat zeg ik. Ik bedoel niet geloven in een zesduizend jaar oud boek, ze weigeren niet eens maar ze weten gewoon niet dat hij bestaat!!!

ow nee die koran is uit deze tijd?
en daar heb je netzomin een keuze achteraf want dan heb je al fouten gemaakt en tja dan is het voorbij he?
en zelfs als er in de tegenwoordige tijd dingen gebeuren word er nog gezegd dat het bedrog is.
hoe koppig kan je zijn?

Citaat:

Jouw versie van het christendom vind ik ook niet bepaald lekker.
ja want liefde en rechtvaardigheid bevallen je zeker niet zo?
je wil nu lekker vrij zijn en je eigen dingen doen.
maar toch de genade van God verlangen?
lees romeinen 6 daar maar eens over.
Romeinen 12 het eerrste periscoopje is daar ook wel een mooi stuk over.

Chill Out 28-03-2003 09:29

Citaat:

D@mien schreef op 25-03-2003 @ 20:35:
Waarom wil je je in godsnaam bekeren tot een geloof? Geloof je na 15 jaar (aangenomen dat je ook echt 15 bent) INEENS in een god? Of ben je alleen bang voor die extremisten, en denk je dat je er aan ontsnapt door ook maar te geloven??

Dit is typisch een uitspraak van iemand die niet weet waar hij het over heeft. zoals zoveel ongelovigen. (het gaat mij er niet om dat ze ongelovig zijn maar) ze lullen maar iets in het wilde weg. waarschijnlijk niet kwaadwillend ofzo hoor maar verdiep je er eerst een beetje in......... :o

Chill Out 28-03-2003 09:46

Citaat:

Dat is dus echt een domme reden. Bekeer alleen uit overtuiging. En dan moet je je dus eerst in die religie verdiepen. Houd jezelf en anderen niet voor de gek.

sy'rai 28-03-2003 10:25

Citaat:

JJzD schreef op 28-03-2003 @ 10:07:
ja,
stuk minder druk om perfect te zijn.
alles is al gedaan je hoeft er enkel in te geloven.
geen kramp of wetticisme

lijkt me stuk prettiger dan elk ding dat je doet je druk te maken of het wel mag

]

maar op die manier denk je er wel over na en daar gaat het toch om

JJzD 28-03-2003 11:08

Citaat:

sy'rai schreef op 28-03-2003 @ 11:25:
]

maar op die manier denk je er wel over na en daar gaat het toch om

het gaat helemaal niet om wat je doet of hoe goed je leeft.

dat is typisch menselijk om te willen betalen voor iets wat je krijgt.

sy'rai 28-03-2003 11:30

Citaat:

JJzD schreef op 28-03-2003 @ 12:08:

het gaat er wel degelijk om, neem als vb: je hebt examen mondeling en je hebt et heel goed gedaan, een ander bank eer niks van, krijgen jullie dan hetzelfde cijver?

LoCa_LaDy 28-03-2003 15:04

Citaat:

D@mien schreef op 25-03-2003 @ 20:35:

Waarom zou ik geen 15 zijn?

JJzD 28-03-2003 16:43

Citaat:

sy'rai schreef op 28-03-2003 @ 12:30:
het gaat er wel degelijk om, neem als vb: je hebt examen mondeling en je hebt et heel goed gedaan, een ander bank eer niks van, krijgen jullie dan hetzelfde cijver?
wel van God ja.
zolang je de naam van zijn Zoon belijdt heb je een 10
what ever U do

Tio 28-03-2003 16:56

Citaat:

De arrogantie alleen al om dit als een feit te presenteren. Leg mij eens uit, hoe weet jij zo zeker dat wat jij zegt nu klopt?

Just Johan 28-03-2003 17:14

Citaat:

JJzD schreef op 28-03-2003 @ 12:08:

of is het typisch menselijk om eeuwig hemels leven te verlangen in ruil voor een overeenkomst waar je tijdens het leven zelfs al winst op meent te maken?

Isa 28-03-2003 17:22

Citaat:

JJzD schreef op 28-03-2003 @ 10:11:
Toch eens romeinen 12 lezen

Living Sacrifices

1Therefore, I urge you, brothers, in view of God's mercy, to offer your bodies as living sacrifices, holy and pleasing to God--this is your spiritual[1] act of worship. 2Do not conform any longer to the pattern of this world, but be transformed by the renewing of your mind. Then you will be able to test and approve what God's will is--his good, pleasing and perfect will.
3For by the grace given me I say to every one of you: Do not think of yourself more highly than you ought, but rather think of yourself with sober judgment, in accordance with the measure of faith God has given you. 4Just as each of us has one body with many members, and these members do not all have the same function, 5so in Christ we who are many form one body, and each member belongs to all the others. 6We have different gifts, according to the grace given us. If a man's gift is prophesying, let him use it in proportion to his[2] faith. 7If it is serving, let him serve; if it is teaching, let him teach; 8if it is encouraging, let him encourage; if it is contributing to the needs of others, let him give generously; if it is leadership, let him govern diligently; if it is showing mercy, let him do it cheerfully.

Love

9Love must be sincere. Hate what is evil; cling to what is good. 10Be devoted to one another in brotherly love. Honor one another above yourselves. 11Never be lacking in zeal, but keep your spiritual fervor, serving the Lord. 12Be joyful in hope, patient in affliction, faithful in prayer. 13Share with God's people who are in need. Practice hospitality.
14Bless those who persecute you; bless and do not curse. 15Rejoice with those who rejoice; mourn with those who mourn. 16Live in harmony with one another. Do not be proud, but be willing to associate with people of low position.[3] Do not be conceited.
17Do not repay anyone evil for evil. Be careful to do what is right in the eyes of everybody. 18If it is possible, as far as it depends on you, live at peace with everyone. 19Do not take revenge, my friends, but leave room for God's wrath, for it is written: "It is mine to avenge; I will repay,"[4] says the Lord. 20On the contrary:
"If your enemy is hungry, feed him;
if he is thirsty, give him something to drink.
In doing this, you will heap burning coals on his head."[5] 21Do not be overcome by evil, but overcome evil with good.
[/b][/quote]
Als je vers 18 bedoelt, dan zegt dat niet dat je niet moet strijden in een jhad, want de jihad is namelijk bedoelt als zelfverdediging, verdediging van God en zijn noremen en wetten, niet als een grootschalige aanval op alle ongelovige maar niet-agressieve landen.
bovendien staat er in het eerste deel Hate what is evil.
Vers 1 is trouwens te interpreteren dat je je lichaam moet opofferen in een oorlog voor God.
Het is zo blijkt maar weer hoe je het interpreteert...

Citaat:

ow nee die koran is uit deze tijd?
en daar heb je netzomin een keuze achteraf want dan heb je al fouten gemaakt en tja dan is het voorbij he?
en zelfs als er in de tegenwoordige tijd dingen gebeuren word er nog gezegd dat het bedrog is.
hoe koppig kan je zijn?

Ik zeg ook niet dat hun religie vergevingsgezind is en die van mij wel terwijl die net zo wreed is. Daar ga je niet op in, jevalt de islam aan op wreedheid en onvergevingsgezindheid terwijl ze precies net zo vergevingsgezind zijn als het christendom. dwz christendom zoals jij het interpreteert.
Citaat:

ja want liefde en rechtvaardigheid bevallen je zeker niet zo?

Zeker wel. Jammer genoeg is het liefdevol noch rechtvaardig om mensen in een poel des vurs te werpen.
Citaat:

je wil nu lekker vrij zijn en je eigen dingen doen.

als er iemand is die wilt dat mensen altruistischer en liefdevoller moeten worden en harmonischer samen moeten leven ben ik het wel.
En individuele vrijheid past daar deels wel bij ja.
Citaat:

maar toch de genade van God verlangen?

Nee, gewoon niet in de hel geworpen worden.
Ja als god bestaat wil ik natuurlijk genade.
Maar ik ben ook tevreden met geen toegang tot de hemel maar ook niet verplicht naar de hel te gaan.
Citaat:

Lees romeinen 6 daar maar eens over.
Romeinen 12 het eerrste periscoopje is daar ook wel een mooi stuk over.

Dead to Sin, Alive in Christ

1What shall we say, then? Shall we go on sinning so that grace may increase? 2By no means! We died to sin; how can we live in it any longer? 3Or don't you know that all of us who were baptized into Christ Jesus were baptized into his death? 4We were therefore buried with him through baptism into death in order that, just as Christ was raised from the dead through the glory of the Father, we too may live a new life.
5If we have been united with him like this in his death, we will certainly also be united with him in his resurrection. 6For we know that our old self was crucified with him so that the body of sin might be done away with,[1] that we should no longer be slaves to sin-- 7because anyone who has died has been freed from sin.
8Now if we died with Christ, we believe that we will also live with him. 9For we know that since Christ was raised from the dead, he cannot die again; death no longer has mastery over him. 10The death he died, he died to sin once for all; but the life he lives, he lives to God.
11In the same way, count yourselves dead to sin but alive to God in Christ Jesus. 12Therefore do not let sin reign in your mortal body so that you obey its evil desires. 13Do not offer the parts of your body to sin, as instruments of wickedness, but rather offer yourselves to God, as those who have been brought from death to life; and offer the parts of your body to him as instruments of righteousness. 14For sin shall not be your master, because you are not under law, but under grace.

Slaves to Righteousness

15What then? Shall we sin because we are not under law but under grace? By no means! 16Don't you know that when you offer yourselves to someone to obey him as slaves, you are slaves to the one whom you obey--whether you are slaves to sin, which leads to death, or to obedience, which leads to righteousness? 17But thanks be to God that, though you used to be slaves to sin, you wholeheartedly obeyed the form of teaching to which you were entrusted. 18You have been set free from sin and have become slaves to righteousness.
19I put this in human terms because you are weak in your natural selves. Just as you used to offer the parts of your body in slavery to impurity and to ever-increasing wickedness, so now offer them in slavery to righteousness leading to holiness. 20When you were slaves to sin, you were free from the control of righteousness. 21What benefit did you reap at that time from the things you are now ashamed of? Those things result in death! 22But now that you have been set free from sin and have become slaves to God, the benefit you reap leads to holiness, and the result is eternal life. 23For the wages of sin is death, but the gift of God is eternal life in[2] Christ Jesus our Lord.

Welk deel bedoel je? Ik zie hier in vers 7 alleen een reden staan om te denken dat ik ook de hemel kan bereiken na mijn dood zonder in mijn leven in Christus geloofd te hebben.

Sweet_Hadar 29-03-2003 06:54

Mensen, laat dat meisje toch!
Ze is jong, hopeloos verliefd en doet zo goed mogelijk haar best om zich aan te passen. Als je je écht zou willen bekeren komt het uit jezelf en niet om vriendje of iets dergelijks.
Waarschijnlijk is het niets meer dan een puberale bui die wel weer overwaait. Take it easy! (y)

Black Sugar 29-03-2003 10:39

Lees de koran eens goed, praat met immans en met je vriend en zijn familie en kijk dan of je het nog steeds zo'n goed idee vind.

leonkorn 29-03-2003 15:53

Citaat:

Bekeren tot de Islam...

Kisses D.

Jezus is de hoogste WAARHEID.

Isa 30-03-2003 07:34

Citaat:

leonkorn schreef op 29-03-2003 @ 16:53:
Zonder beargumentering zal je niet ver komen.

Sweet_Hadar 30-03-2003 07:45

Citaat:

leonkorn schreef op 29-03-2003 @ 16:53:
Waar denk je dit op te baseren? Hoe denk je dit te bewijzen?
Niet dus!

sy'rai 30-03-2003 15:14

Citaat:

JJzD schreef op 28-03-2003 @ 17:43:
wel van God ja.
zolang je de naam van zijn Zoon belijdt heb je een 10
what ever U do

ja en wat krijg je dan hier op de wereld: het "lekker lang lui"

niet bevordelijk voor onze gemeenschpa vind ik :eek:

sy'rai 30-03-2003 15:17

Citaat:

Kenny McCormick schreef op 30-03-2003 @ 08:34:
Zonder beargumentering zal je niet ver komen.
idd

ik snap iets niet trouwens

jezus en niet god, maar dan ben je toch jezuiet of zo :confused:

leonkorn 30-03-2003 15:27

Citaat:

sy'rai schreef op 30-03-2003 @ 16:17:
idd

ik snap iets niet trouwens

jezus en niet god, maar dan ben je toch jezuiet of zo :confused:

Jezus is God. 't is misschien moeilijk te begrijpen, maar als je de Zoon kent ken je de Vader ook. Oftewel God heeft zichzelf geopenbaard in Jezus Christus uit Nazareth. Onze drie-enige God : De Vader De Zoon De Heilige Geest zijn één in hun God-Zijn.
Zie het als een driehoek (met drie zijden, toch één).
Groetjes Leon

sy'rai 30-03-2003 16:12

Citaat:

leonkorn schreef op 30-03-2003 @ 16:27:
Jezus is God. 't is misschien moeilijk te begrijpen, maar als je de Zoon kent ken je de Vader ook. Oftewel God heeft zichzelf geopenbaard in Jezus Christus uit Nazareth. Onze drie-enige God : De Vader De Zoon De Heilige Geest zijn één in hun God-Zijn.
Zie het als een driehoek (met drie zijden, toch één).
Groetjes Leon

in de islam is jezus een profeet die niet echt in geslaagd is om de mensen te bekeren. Alleen heet hij daar andere en zo zijn er wel meer profeten, waarvan de meeste ook in de bijbel voorkomen, zoveel verschil is er dus niet.

Maar dat van jezus is god is zeer moeilijk te geloven..

*sy'rai

leonkorn 30-03-2003 18:08

Citaat:

sy'rai schreef op 30-03-2003 @ 17:12:
in de islam is jezus een profeet die niet echt in geslaagd is om de mensen te bekeren. Alleen heet hij daar andere en zo zijn er wel meer profeten, waarvan de meeste ook in de bijbel voorkomen, zoveel verschil is er dus niet.

*sy'rai

Jezus is de "VERLOSSER". Door hem, door zijn dood aan het kruis, kunnen je zonden vergeven worden. Dit vind je in geen enkele godsdienst terug, dat God zelf naar de aarde komt (Jezus) om de kloof tussen Hem en de mens te Overbruggen (KRUIS)

Tio 30-03-2003 18:56

Citaat:

leonkorn schreef op 30-03-2003 @ 19:08:
Jezus is de "VERLOSSER". Door hem, door zijn dood aan het kruis, kunnen je zonden vergeven worden. Dit vind je in geen enkele godsdienst terug, dat God zelf naar de aarde komt (Jezus) om de kloof tussen Hem en de mens te Overbruggen (KRUIS)
Ach, andere godsdiensten zullen wel weer in iets anders uniek zijn.
Hoe verging het de mensen vóór Jezus trouwens? Zijn die allemaal de hel ingegaan, omdat ze niet in hem geloofden? Of golden daar weer andere regels voor?

maysa 30-03-2003 19:34

islam is gewoon e zalig godsdienst
maja je moe wel bikke moeite doen njé
en de koran e bikke veel en goe lezen ;)
ma tis echt de moeite
alhoewel zijn alle godsdiensten da nie
maja je moet wel zelf willen
en kzoen der toch nog ne ki over nadenken
want tis wel e grote stap
je kant anders wok mixen mé andere levensbescouwingen
as jet anders nie kan maken of volhouden
da lukt wel

leonkorn 30-03-2003 21:04

Citaat:

Tio schreef op 30-03-2003 @ 19:56:
Ach, andere godsdiensten zullen wel weer in iets anders uniek zijn.
Hoe verging het de mensen vóór Jezus trouwens? Zijn die allemaal de hel ingegaan, omdat ze niet in hem geloofden? Of golden daar weer andere regels voor?

Nee, ik denk met terugwerkende kracht, maar dat is een moeilijk onderwerp, eens !!!

theone87nl 30-03-2003 21:29

Citaat:

Bekeren tot de Islam...

Kisses D.

voel je je wel lekker :confused: :confused:
de islam is het domste en misbruikste geloof te wereld.
en de bron van al het kwaad in de wereld.
parasieten in de samenleving.
de ratten van nederland.

McCaine 30-03-2003 22:15

Citaat:

maysa schreef op 30-03-2003 @ 20:34:
islam is gewoon e zalig godsdienst
maja je moe wel bikke moeite doen njé
en de koran e bikke veel en goe lezen ;)
ma tis echt de moeite
alhoewel zijn alle godsdiensten da nie
maja je moet wel zelf willen
en kzoen der toch nog ne ki over nadenken
want tis wel e grote stap
je kant anders wok mixen mé andere levensbescouwingen
as jet anders nie kan maken of volhouden
da lukt wel

Verander dit eens in iets leesbaars aub.

D@mien 30-03-2003 22:40

Citaat:

LoCa_LaDy schreef op 28-03-2003 @ 16:04:
Waarom zou ik geen 15 zijn?
ik bedoelde nix negatiefs, maar er zijn op dit forum mensen die zomaar een leeftijd invullen....en ik zei dit alleen maar om aan te geven dat ik met die 15 jaar je hele leven lang bedoelde.....

kgeefet toe, khattet beter weg kunnen laten...et is overbodig en verwarrend....(maar dat ben ik ook:P)

Chill Out 31-03-2003 11:19

Citaat:

Kenny McCormick schreef op 28-03-2003 @ 18:22:
Living Sacrifices

1Therefore, I urge you, brothers, in view of God's mercy, to offer your bodies as living sacrifices, holy and pleasing to God--this is your spiritual[1] act of worship. 2Do not conform any longer to the pattern of this world, but be transformed by the renewing of your mind. Then you will be able to test and approve what God's will is--his good, pleasing and perfect will.
3For by the grace given me I say to every one of you: Do not think of yourself more highly than you ought, but rather think of yourself with sober judgment, in accordance with the measure of faith God has given you. 4Just as each of us has one body with many members, and these members do not all have the same function, 5so in Christ we who are many form one body, and each member belongs to all the others. 6We have different gifts, according to the grace given us. If a man's gift is prophesying, let him use it in proportion to his[2] faith. 7If it is serving, let him serve; if it is teaching, let him teach; 8if it is encouraging, let him encourage; if it is contributing to the needs of others, let him give generously; if it is leadership, let him govern diligently; if it is showing mercy, let him do it cheerfully.

Love

9Love must be sincere. Hate what is evil; cling to what is good. 10Be devoted to one another in brotherly love. Honor one another above yourselves. 11Never be lacking in zeal, but keep your spiritual fervor, serving the Lord. 12Be joyful in hope, patient in affliction, faithful in prayer. 13Share with God's people who are in need. Practice hospitality.
14Bless those who persecute you; bless and do not curse. 15Rejoice with those who rejoice; mourn with those who mourn. 16Live in harmony with one another. Do not be proud, but be willing to associate with people of low position.[3] Do not be conceited.
17Do not repay anyone evil for evil. Be careful to do what is right in the eyes of everybody. 18If it is possible, as far as it depends on you, live at peace with everyone. 19Do not take revenge, my friends, but leave room for God's wrath, for it is written: "It is mine to avenge; I will repay,"[4] says the Lord. 20On the contrary:
"If your enemy is hungry, feed him;
if he is thirsty, give him something to drink.
In doing this, you will heap burning coals on his head."[5] 21Do not be overcome by evil, but overcome evil with good.

Als je vers 18 bedoelt, dan zegt dat niet dat je niet moet strijden in een jhad, want de jihad is namelijk bedoelt als zelfverdediging, verdediging van God en zijn noremen en wetten, niet als een grootschalige aanval op alle ongelovige maar niet-agressieve landen.
bovendien staat er in het eerste deel Hate what is evil.
Vers 1 is trouwens te interpreteren dat je je lichaam moet opofferen in een oorlog voor God.
Het is zo blijkt maar weer hoe je het interpreteert...

Ik zeg ook niet dat hun religie vergevingsgezind is en die van mij wel terwijl die net zo wreed is. Daar ga je niet op in, jevalt de islam aan op wreedheid en onvergevingsgezindheid terwijl ze precies net zo vergevingsgezind zijn als het christendom. dwz christendom zoals jij het interpreteert.

Zeker wel. Jammer genoeg is het liefdevol noch rechtvaardig om mensen in een poel des vurs te werpen.

als er iemand is die wilt dat mensen altruistischer en liefdevoller moeten worden en harmonischer samen moeten leven ben ik het wel.
En individuele vrijheid past daar deels wel bij ja.

Nee, gewoon niet in de hel geworpen worden.
Ja als god bestaat wil ik natuurlijk genade.
Maar ik ben ook tevreden met geen toegang tot de hemel maar ook niet verplicht naar de hel te gaan.

Citaat:

Dead to Sin, Alive in Christ

1What shall we say, then? Shall we go on sinning so that grace may increase? 2By no means! We died to sin; how can we live in it any longer? 3Or don't you know that all of us who were baptized into Christ Jesus were baptized into his death? 4We were therefore buried with him through baptism into death in order that, just as Christ was raised from the dead through the glory of the Father, we too may live a new life.
5If we have been united with him like this in his death, we will certainly also be united with him in his resurrection. 6For we know that our old self was crucified with him so that the body of sin might be done away with,[1] that we should no longer be slaves to sin-- 7because anyone who has died has been freed from sin.
8Now if we died with Christ, we believe that we will also live with him. 9For we know that since Christ was raised from the dead, he cannot die again; death no longer has mastery over him. 10The death he died, he died to sin once for all; but the life he lives, he lives to God.
11In the same way, count yourselves dead to sin but alive to God in Christ Jesus. 12Therefore do not let sin reign in your mortal body so that you obey its evil desires. 13Do not offer the parts of your body to sin, as instruments of wickedness, but rather offer yourselves to God, as those who have been brought from death to life; and offer the parts of your body to him as instruments of righteousness. 14For sin shall not be your master, because you are not under law, but under grace.

Slaves to Righteousness

15What then? Shall we sin because we are not under law but under grace? By no means! 16Don't you know that when you offer yourselves to someone to obey him as slaves, you are slaves to the one whom you obey--whether you are slaves to sin, which leads to death, or to obedience, which leads to righteousness? 17But thanks be to God that, though you used to be slaves to sin, you wholeheartedly obeyed the form of teaching to which you were entrusted. 18You have been set free from sin and have become slaves to righteousness.
19I put this in human terms because you are weak in your natural selves. Just as you used to offer the parts of your body in slavery to impurity and to ever-increasing wickedness, so now offer them in slavery to righteousness leading to holiness. 20When you were slaves to sin, you were free from the control of righteousness. 21What benefit did you reap at that time from the things you are now ashamed of? Those things result in death! 22But now that you have been set free from sin and have become slaves to God, the benefit you reap leads to holiness, and the result is eternal life. 23For the wages of sin is death, but the gift of God is eternal life in[2] Christ Jesus our Lord.

Welk deel bedoel je? Ik zie hier in vers 7 alleen een reden staan om te denken dat ik ook de hemel kan bereiken na mijn dood zonder in mijn leven in Christus geloofd te hebben.

Hmpfff. Je hebt altijd van die mensen die denken dat de koran bijbel etc. meer indruk maakt als je het in het engels !?quote?! (n) :eek:

Edit: Ik heb je even geholpen met je quote-tags :)

Fade of Light 31-03-2003 11:58

zo blijkt maar weer wat geloof allemaal veroorzaakt, meer slecht dan goed...ma.w. niet aan beginnen die zooi :p

Isa 31-03-2003 16:25

Citaat:

Chill Out schreef op 31-03-2003 @ 12:19:

Hmpfff. Je hebt altijd van die mensen die denken dat de koran bijbel etc. meer indruk maakt als je het in het engels !?quote?! (n) :eek:

:rolleyes:
Kan je misschien ook nadenken?
Misshcien doe ik dat wel omdat bibleonline.com engels is????
Je denkt toch niet dat ik dat hele stuk zelf ga opschrijven?

JJzD 01-04-2003 05:00

Citaat:

sy'rai schreef op 30-03-2003 @ 17:12:

*sy'rai

t vervelende is all1 dat de profeten uit het oude testament en jezus iets totaal anders te melden hebben dan de profeet mohammed

ineens heeft God er genoeg van en stuurt maar een andere boodschap de wereld in?? :confused:

sy'rai 01-04-2003 10:42

Citaat:

leonkorn schreef op 30-03-2003 @ 19:08:
het gaat er toch om dat hij aan het kruis is gehangen en hij wordt over het algemeen beschouwt als dat hij zijn doel niet heeft bereikt, ook al heeft ie aan het kruis gehangen, wie heeft hij bereikt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.