![]() |
bijzitters bij mondeling
Ik vroeg me af of iemand hier misschien weet of er bij een mondeling verplicht een bijzitter moet zijn of dat het ook 1 op 1 kan.
|
Bij al mijn mondelingen (HAVO nieuwe stijl, VWO oude stijl) heb ik nooit een bijzitter gezien, dus ik denk niet dat het verplicht is.
|
Bij ons op school is er altijd iemand bij, ik dacht dat het verpicht was, maar ik weet het niet zeker.
|
Bij ons op school zijn er twee extra, dus in totaal drie personen bij aanwezig. Ik weet niet of het verplicht is. Vraag het op school, daar weten ze het wel.
|
bij alle mondelingen die ik heb gehad zaten alleen de betreffende leraar en ik in het lokaal
|
Bij Duits en Engels was het bij mij 1-op-1, maar bij literatuur zat er weer iemand bij. Ik kan je dus niet echt zekerheid bieden. Volgens mij ligt het aan de school.
|
Ik heb dat ook nooit gehad. Dat was wel in 2001 en in nieuwse stijl, maar het lijkt me niet dat het verplicht is.
|
Op de Havo zat er bij de 2 mondelingen van NL wél een bijzitter bij, maar bij Duits en Engels helemaal niet...Volgens mij kan je zoiets wel eisen als leerling, als je bv geen goede band met je leraar hebt en bang bent dat hij je niet goed beoordeelt omdat hij je niet mag...
|
Toen ik vorig jaar eindexamen deed waren de mondelinge examens Engels en Nederlands zonder bijzitter, en Frans en Duits mét bijzitter.
Frans was een hel :D |
Op de mavo waren bij mij Nederlands, Engels en Duits zonder bijzitter. Op de havo was alleen Engels met bijzitter... (vreselijk)
|
1 op 1
als je het graag wil nemen ze het wel op |
Bij ons zat er niemand bij, alleen bij duits werd alles opgenomen, maar bij engels weer niet.
|
alleen frans en duits gehad en daarbij was het 1 op 1
|
bij mij op school ook 1 op 1, maar wel met bandrecorder :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder kan hij of zij een rot opmerking maken. Had ik bij engels, die bijzitter zei dat ik nooit geneeskunde zou kunnen studeren omdat ik dislectisch ben. :mad: Ik kan er nog heel boos om worden. |
Citaat:
|
Bij mij zit er altijd een twee vakdocent bij. Niet helemaal een neutraal iemand dus, maar wel een exra controle.
|
Citaat:
|
bij mij zat er altijd nog iemand bij. op zich is dat niet erg wanneer je degene al kent. dat had ik dus op een mondelinge na dit jaar. meestal liep het uit op een tijdje gezellig met allebei kletsen :D of het werd een felle discussie dat lag maar aan het onderwerp waar je het over moest hebben. letterkunde gisteren was in ieder geval fantastisch; ik heb zelfs nog moeilijk in een scheur gelegen :D
(wie had ooit verwacht dat leraren grappig kunnen zijn.. maarja) |
Citaat:
ontopic bij ons is het 1 op 1 kan me niet schelen als ik het maar voldoende doe en ik denk dat je er ook wel rustiger bent als je alleen met een leraar bent |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25. |