Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Computer rookte... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=41887)

DrFreeman 05-04-2002 11:40

Computer rookte...

--------------------------------------------------------------------------------
heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat het is?, ik wilde net me computer aan zetten, en deze ging niet aan, dus ik druk op dat 1-0 knopje achterop
2x dus zet hem om zeg maar, en ik druk weer startknopje in en hij start op, dus ik loop even naar beneden, kom terug en me hele kamer stinkt naar rook , dus ik alle stekkers eruit, kast open, coolers gecheckt enzo, weer opgestart en nu lijkt er geen stank uit te komen?

maar geeft me toch niet echt een veilig gevoel...
dus iemand die weet wat het kan zijn geweest?

Boeing 747-400 05-04-2002 12:02

Eh, nou een vriend van mij heeft hier ervaring mee:D

Op de middelbare school deed hij in de klas de stekker van de computer in het stopcontact, en toen hoorde je een klein plofje, en allemaal rook. Je zou kunnen zeggen dat de computer dood was...:D :D

Dus het zal vast niet veel goeds betekenen. Ik zou in ieder geval snel door iemand naar je PC laten kijken, want rook=doorbranden van iets, en dat leidt vroeg of laat ertoe dat je hele moederbord (of voeding kapot gaat).

]{ing 05-04-2002 12:11

110-230? :D

Cybernetic Doosjuh 05-04-2002 12:25

Citaat:

]{ing schreef:
110-230? :D
idd :D

of uh.. te weinig watt voeding...

DrFreeman 05-04-2002 12:46

ja er was brand in me voeding, was een pijpje of wat het ook was afgebrand, binnenkant zwarte plek enzo :), maar dus nieuwe voeding gekocht, en ja er stond 230 V op :o, en ja het was ook een hoog genoeg wattage :o

de postbode 05-04-2002 20:11

Citaat:

maar geeft me toch niet echt een veilig gevoel... dus iemand die weet wat het kan zijn geweest?
Citaat:

DrFreeman schreef:
ja er was brand in me voeding, was een pijpje of wat het ook was afgebrand, binnenkant zwarte plek enzo :), maar dus nieuwe voeding gekocht, en ja er stond 230 V op :o, en ja het was ook een hoog genoeg wattage :o
ehh, misschien domme opmerking maare, je vraagt wat er aan de hand kan zijn en daarna post je dat je brand in je voeding had :rolleyes: beantwoord je dan niet meteen je hele vraag??? :rolleyes:
-de postbode-

dystopia 06-04-2002 03:06

Waar rook is, is vuur! :D

Henri 06-04-2002 08:35

Citaat:

de postbode schreef:
ehh, misschien domme opmerking maare, je vraagt wat er aan de hand kan zijn en daarna post je dat je brand in je voeding had :rolleyes: beantwoord je dan niet meteen je hele vraag??? :rolleyes:
-de postbode-

Zeker een domme opmerking. Zou het misschien, heel misschien, heel heeel misschien ook kunnen dat toen hij het postte hij het antwoord nog niet wist, en nu misschien wel? :rolleyes:

cltcl 28-04-2002 11:40

Ik zou er een nieuwe koeler op zetten. Of in iedergeval een betere. Of 2. Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer

perseus 03-05-2002 21:16

Citaat:

Boeing 747-400 schreef:
Eh, nou een vriend van mij heeft hier ervaring mee:D

Op de middelbare school deed hij in de klas de stekker van de computer in het stopcontact, en toen hoorde je een klein plofje, en allemaal rook. Je zou kunnen zeggen dat de computer dood was...:D :D

Dus het zal vast niet veel goeds betekenen. Ik zou in ieder geval snel door iemand naar je PC laten kijken, want rook=doorbranden van iets, en dat leidt vroeg of laat ertoe dat je hele moederbord (of voeding kapot gaat).

Hjaha, een kennis van mij heeft ooit op de basisschool ook zoiets geflikt: Achterop de computer zat een schakelaar voor 230 Volt, en 110 Volt ofzo (voor Frankrijk e.a. landen), en toen had hij het schakelaartje op 110 gezet. En toen zette iemand de computer aan, met 230 Volt erop. En toen klonk er een harde knal, en toen moest hij F2000,- dokken. :)

chatfreak2002 03-05-2002 22:25

Citaat:

scorpio1989 schreef:
Ik zou er een nieuwe koeler op zetten. Of in iedergeval een betere. Of 2. Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer
sinds wanneer kan jij een doorgebrande voeding voorkomen door een koeler?

ick 04-05-2002 04:23

Citaat:

chatfreak2002 schreef:

sinds wanneer kan jij een doorgebrande voeding voorkomen door een koeler?

sins 'n voediong 'n trafo is, en trafo's genereren warmte, en als 't te warm word brand 't eerder door.... (geleid 't beter en tramsformeerd tie dus meer/sneller)

ice-dive 05-05-2002 22:20

Plantenspuit misschien??? :D :D :D :D :D

durex 05-05-2002 23:13

nosmoke.exe opstarten... :D

L@CuTu$ 05-05-2002 23:36

Citaat:

dystopia schreef:
Waar rook is, is vuur! :D
M'n zus d'r vriend heet met de achternaam Rook , nu vraag ik me toch altijd af waar het vuur is ;)

ick 06-05-2002 03:09

Citaat:

L@CuTu$ schreef:

M'n zus d'r vriend heet met de achternaam Rook ,

en? rookt ie? :p

dystopia 06-05-2002 13:35

Citaat:

L@CuTu$ schreef:

M'n zus d'r vriend heet met de achternaam Rook , nu vraag ik me toch altijd af waar het vuur is ;)

In b?d ;)

Bij gebrek aan nicotine rook ik ook nog wel 'ns ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.