![]() |
Vogelaars
Ik vroeg me af of hier ook nog mensen rondlopen die 'vogelaars' worden genoemd, mensen die vogels opzoeken, bekijken en bestuderen en co. en wat voor vogels ze het liefst hebben (watervogels, loopvogels, etc.). Ikzelf was vroeger een actief vogelaar, nu wat minder, maar ik zoek nog steeds graag watervogels (alle soorten, van meerkoet tot visarend bij wijze van spreken ^_^ zolang ze maar van het water leven ^_^") op in polders en dergelijken.
Ben gewoon nieuwsgierig :p. |
hoi,
ik vind vogels ook interessant, ik ga er niet speciaal voor op pad, maar heb wel boeken thuis erover, weet van sommige vogels zelfs de latijnse namen (merel=turdus merula, huismus=passer domesticus) als ik naar school fiets let ik ook altijd goed op de vogels, rij namelijk langs een bos op weg naar school. verder ben ik met buitenlandse vogels bezig: we hebben een parkieten voliere! met een boel jonkies :) |
IK ben niet een echte vogellaar, ik bekijk ze wel , maar bestudeer ze niet. Tijdens de jacht komen we wel allemaal soorten vogels tegen, laast nog een klapekster. Als ik tijd heb ben ik ook weleens aan het eizoeken(weet niet dat dit bij jullie in de goede aarde valt?)
|
Ik vind vogels interessant, maar echt 'vogelen' doe ik niet meer. Een aantal jaar geleden nog wel, vooral op Terschelling. Nu kijk ik gewoon om me heen, niet meer door de verrekijker.
|
ja, hier!
Ik kijk altijd vogels als ik buiten ben, ik zit ook bij de NJN, nederlandse jeugdbond voor natuurstudie, waarmee ik ook best vaak op kamp en excursie ga om o.a. vogels te kijken. Maar ik doe ook aan insekten (libelle's, zweefvliegen etc) en nog wel meer groepen. (als ik dit mag zeggen: stuur maar een pm als je meer wil weten.) |
naar vogels kijken vind ik wel heel leuk, en als je dan een bijzondere ziet is dat extra leuk, zoals vandaag..
:D :D IK HEB EEN NIJLGANS GEZIEN :D :D !!!!!!!!!!!! |
Ik ben in een ver verleden lid geweest van de Fryske Jeugdfugelwacht :) Oftewel de friese jeugdvogelwacht.. Met een clubbie mensne die vogeltjes ook wel leuk vinden in een stel autotjesnaar vogeltjes kijken :) leuk toch :D
|
nijlganzen zijn exoten. exoten zijn vies, bah. :)
|
Citaat:
>Maar ze hebben wel lekker vlees. Bij ons komen ontzettend veel nijlganzen voor. Het zijn idd rotbeesten, aggresief tegen andere vogels en dieren en ze vernielen zelfs nesten van grondbroeders en verzuipen jonge eendenkuikens. Terwijl hun eigen jongen allemaal groot worden. Ze hebben een dikke verenpak daarom zijn ze moeilijk te schieten met een hagelgeweer of het moet een schot op de kop wezen maar het is moeilijk om bij ze in de buurt te komen. |
Ik vind vogelen ook erg leuk. Ik zit ook bij de NJN (nederlands jeugdbond voor natuurstudie) waar mitril ook bij zit. En het leuke vind ik is dat je daar veel dingen kan leren.. maar je hoeft niet.. er zit dus niet zo'n druk op (zoals bv bij school) En je wordt snel geaccepteerd.
|
jaa.. woei!! (hm.. reclame..) maar tis echt heel koel etc..
|
Citaat:
|
Je hebt allemaal verschillende werkgroepen die kampen en excursies organiseren. Je kan bv vogelen, maar je kan ook met de insectenwerkgroep mee, of de zoogdierenwerkgroep, of de plantenwerkgroep enzenz. Je kan ook met meerdere werkgroepen mee, hangt er maar net vanaf waar jezelf zin in hebt.. Begrijp je een beetje wat ik bedoel..? of is t erg vaag..?
|
Citaat:
|
je kunt burlende herten bekijken (daar is in de herfst een speciaal kamp voor) of (ook een kamp) muizen onderzoeken, met life-traps, muizen levend vangen en bekijken. etc. etc.
maar je kunt op één dag niet zo veel doen aan zoogdieren, dan moet je toch echt op kamp omdat het meeste 's nachts gebeurt. |
Citaat:
Maar jullie doen zeker alleen studie, maar geen beheer, zoals schulplekken/ een voedselplek voor zoogdieren dieren maaken. |
Mijn vriend vogelde al een tijdje in het Twiske voordat ik hem
leerde kennen...maar ja..nu doe ik het dus ook.. :) En ik ben al een paar keer meegeweest op kamp met de JNM (jeugdbond voor natuur en milieu nog wat). |
Citaat:
we kamperen meestal in een weiland van een boer of zo, maar daar gaan we echt niet kamperen omdat er toevallig een ree zou kunnen komen. we fietsen overdag rond in de omgeving, naar natuurgebieden enz. we doen ook wel aan beheer hoor, bijvoorbeeld wilgen knotten of boompjes zagen op de heide. |
Citaat:
|
haha.. sorrie. we trekken gewoon berkjes eruit, of als ze te groot zijn zagen we om. we gaan gewoon mee met de bospik.. uuh boswachter en dan gaan we gewoon werken. zij willen het zo. wij zijn ook niet dom..
jagen? bah. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
laat maar zitten dan of zo. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
oke, terug naar jouw punt: ik ben het er niet mee eens. ik ga niet eens meer uitleggen waarom niet (oh wat zwak - ja zwak he) want ik heb geen zin in eindeloze discussies. |
[QUOTE]mithril schreef op 19-05-2003 @ 22:13:
[B] Citaat:
Citaat:
|
mja ik vind vogels ook wel koel
neuken? |
Citaat:
arme, arme vogeltjes... :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00. |