Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Seks en liefde. Goed of slecht mengsel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=419084)

Bright Halo 26-03-2003 15:34

Seks en liefde. Goed of slecht mengsel?

Gisteren keek ik eens naar Sex and the City. Dit bracht me tot mijn eigen verbazing op een interessant vraagstuk: gaan liefde en goede seks goed samen of juist niet?

In de aflevering kwam naar voren dat goede seks het gevolg is van puur genot. Om echt goed te kunnen genieten van seks moet je de ander dus ook echt suf willen neuken. Nu is de vraag of liefde hierbij een obstakel vormt. Als je namelijk echt van iemand houdt, zie je die toch met andere ogen en heb je er heel andere gevoelens bij dan wanneer je gewoon lekker seksen wilt.

Graag meningen hierover :)

Syphon 26-03-2003 15:39

Ik denk juist wel, want als ik seksuele handelingen heb met een meisje waar ik niks voor voel en dus niks mee heb denk ik meer aanmezelf want wat kijk mij haar nou schelen.
Maar in een relatie ben je juist ook met de andere bezig, seks is dan plezier voor twee. Dan probeer je elkaar echt op te winden, en andere plezierige dingen te doen.

Dit was mijn mening :D

poesiefox 26-03-2003 15:49

Sex plus liefde is een elkaar eindeloos versterkende spiraal.

Hoe meer je van iemand houdt, hoe meer sex je er mee wilt, omdat je van gekkigheid niet weet hoe je het anders moet uiten, en hoe meer sex, hoe groter de liefde, de intimiteit, de blijdschap van het elkaar gevonden hebben.

Sex zonder liefde is het allertriestigste wat er is. Dat is eenzaamheid, werken.

Shah of Blah 26-03-2003 16:59

Citaat:

poesiefox schreef op 26-03-2003 @ 16:49:
.

Sex zonder liefde is het allertriestigste wat er is.

niet per se.. maar als je het verschil weet, vind je het wel stukken stukken minder ja

kleine wicca 26-03-2003 17:09

k geloof wel dat je sex zonder liefde kan hebben. NOG beter is misschien liefde zonder seks. (hmm, hoewel????)
Een relatie waar heel de tijd alles om sex draait, of dat t daar elke keer op uitkomt das ook egt nix. Als je met iemand kan lachen, je echt prettig bij iemand voelt enz enz........kan liefde ijglijk geen obstakel vormen voor sex, lust. Maar t blijft oppassen dat t nie alleen lust is........

Gerard SnEl 26-03-2003 17:55

Citaat:

Bright Halo schreef op 26-03-2003 @ 16:34:
Gisteren keek ik eens naar Sex and the City. Dit bracht me tot mijn eigen verbazing op een interessant vraagstuk: gaan liefde en goede seks goed samen of juist niet?

In de aflevering kwam naar voren dat goede seks het gevolg is van puur genot. Om echt goed te kunnen genieten van seks moet je de ander dus ook echt suf willen neuken. Nu is de vraag of liefde hierbij een obstakel vormt. Als je namelijk echt van iemand houdt, zie je die toch met andere ogen en heb je er heel andere gevoelens bij dan wanneer je gewoon lekker seksen wilt.

Graag meningen hierover :)

Ik dacht ook altijd dat liefde wel een beetje een obstakel zou zijn. Maar het is maar een 'drempeltje' :)
Bij mijn huidige vriendin, waar ik smoorverliefd op ben, had ik dat alleen ff int begin. :D Nu ist geen obstakel. Beter nog: sex maakt liefde sterker. Logisch, want het is een uitstekende manier om te uiten dat je verliefd op iemand bent.

Alicia Silverstone 27-03-2003 10:26

Citaat:

Sex plus liefde is een elkaar eindeloos versterkende spiraal.

Hoe meer je van iemand houdt, hoe meer sex je er mee wilt, omdat je van gekkigheid niet weet hoe je het anders moet uiten, en hoe meer sex, hoe groter de liefde, de intimiteit, de blijdschap van het elkaar gevonden hebben.

Dit vind ik echt prachtig gezegd (y)

En hoe vaker ik dit soort dingen lees, des te meer kom ik erachter dat ik gewoon nog nooit een jongen ben tegengekomen die écht gek op me was en écht heel veel van me hield..

Sarah 27-03-2003 10:28

Ik heb die aflevering ook gezien (duh)... maar ach, sex&the city zegt zo veel:)
poesiefox drukte mooi uit wat ik wilde zeggen... dus dan kan ik mijn formulering net zo goed achterwege laten:)

-lievie- 27-03-2003 10:57

ik denk dat het ook best samen kan, nou wordt het dan nie zo knallend als bij sex in the city, maar ik weet dat van elkaar en houden en goede sex echt wel samen gaat!!
goede sex vind ik niet dat elkaar suf hoeft te neuken maar gewoon lief voor elkaar zijn.

en dat bestaat

Lethalis 27-03-2003 11:35

Citaat:

Hier zit wel wat in. Al vind ik het fout om te concluderen dat iemand niet of weinig van je houdt als hij / zij niet altijd behoefte aan seks heeft.

Er spelen ontieglijk veel andere factoren mee, zoals bijvoorbeeld stress op het werk. Ik persoonlijk heb er gewoon niet altijd behoefte aan. Vaak is het gewoon fijn om lekker tegen elkaar aan te liggen en aan niks te denken.

Tsja, zo ben ik nou eenmaal :S

Mo6 27-03-2003 12:52

hmmm liefde een obstakel? don't think so! sex is juist een perfecte manier om de liefde voor je partner te uiten. het is de verwezenlijking van je liefde...

Krummeltje 27-03-2003 14:34

Citaat:

kleine wicca schreef op 26-03-2003 @ 18:09:
k geloof wel dat je sex zonder liefde kan hebben. NOG beter is misschien liefde zonder seks. (hmm, hoewel????)

Dat denk ik niet. Uit liefde (tenminste, liefde zoals het hier bedoeld wordt - laten we liefde voor ouders/familie/vrienden maar ff buiten beschouwing laten) komt denk ik uiteindelijk vanzelfs seks voort. Seks uit liefde is misschien wel een van de mooiste dingen van het leven. IMHO.

AtHell 27-03-2003 21:24

Je moet gewoon je tv uit het raam gooien en niet meer van die rare dingen kijken :p.

En natuurlijk is het wel te mengen, het zal vast ook wel zo zijn dat als je verliefd bent je de ander helemaal suf wil bonen.

nare man 28-03-2003 00:29

Citaat:

Sex zonder liefde is het allertriestigste wat er is. Dat is eenzaamheid, werken.
Seks in een vriendschapsrelatie kan anders een behoorlijk leuke afsluiting zijn van een gezellig avond. Als het gebeurt, gebeurt het, en als je elkaar goed aanvoelt kan het gewoon hartstikke gaaf zijn. Als dat het allertriestigste is, wat er is, dan is het met deze aardkloot zo slecht nog niet gesteld.

MazeMouse 28-03-2003 04:02

Een relatie moet je aan werken. Neuken kan je biologisch gezien met iedereen wel.

Ik heb nu een vriendin. (zij is 15 ik wordt in juli 18) en ik wil eerst eens iets opbouwen voor we verder gaan. (zo zie ik het tenminste :))

Maar goed, ik bedoel. Seks zonder relatie kan wel. Als je elkaar aanvoelt en er verder niks aan koppelt. Ik bedoel dat je niet door de sex ineens een relatie met elkaar moet beginnen want alleen een relatie daarvoor gaat mis.
Gewoon een fuck-buddy kan makkelijk :P
Net zoals andersom ook moet kunnen. (en eigenlijk noodzaak is want als je van plan bent lang bij iemand te blijven kun je beter even de lust bedwingen en iets opbouwen voor je dadelijk je hele relatie laat drijven op de lust)

elledc 28-03-2003 07:55

Een relatie zonder sex is vreemd want sex&liefde is juist hetgene wat de band sterker maakt.
Als je niet weet wat liefde en sex samen is, dan kan je makkelijk een relatie zonder sex hebben (geldt in het algemeen) maar eens je weet wat het is, dan kan je gewoon niet meer zonder!
Sex zonder liefde kan maar niet bij mij, ik zou me vlug "gebruikt" voelen en me dus schuldig voelen.

Loezzel 28-03-2003 09:52

Haha, ik heb zo iets raars nog nooit gehoord:
Veel mensen twijfelen er juist aan of seks zonder liefde kan (het kan best, vind ik ;) ), maar dat mensen eraan twijfelen of liefde een obstakel is voor goede seks??
Liefde maakt het alleen maar mooier. Als het niet alleen lust is, maar nog een speciaal gevoel erbij... das echt 10 x beter dan seks zonder liefde!

Evito 28-03-2003 11:56

Ik weet niet of ik geloof in seks. Ik geloof niet in lichamelijk genot, en dus denk ik, dat ik het niet enerzijds nuttig zou vinden om mijzelf met geneugten te overladen door middel van coitus met mijn geliefde of anderzijds haar genot te schenken.

PardonMe 28-03-2003 12:58

Ik denk dat als je puur voor het genot gaat, dat je dan eerder aan jezelf denkt, als jij er gewoon lekker van geniet enzo.. zorgen dat je zelf aan je trekken komt
En als je seks hebt met degene waar je van houdt enzo dan hou je denk ik ook rekening met de ander, zorg je dat die er ook van kan genieten, en ben je op een andere manier bezig met seks.. Alsof je er dan meer bij nadenkt ofzo.. :)

Ikzelf ga er niet zo voor denk ik, ik vind dat het wel moet kunnen hoor.. :) maar seks met liefde vind ik in ieder geval toch wel mooi..

elledc 28-03-2003 13:13

Citaat:

Evito schreef op 28-03-2003 @ 12:56:
Ik weet niet of ik geloof in seks. Ik geloof niet in lichamelijk genot, en dus denk ik, dat ik het niet enerzijds nuttig zou vinden om mijzelf met geneugten te overladen door middel van coitus met mijn geliefde of anderzijds haar genot te schenken.
Dat lijkt me toch wel een vreemde gedachte. Geslachtsgemeenschap is iets wat erbij hoort en wat de band daarbij nog versterkt.
Als je het meemaakt zul je er zeker en vast anders over denken ;)

poesiefox 28-03-2003 13:25

Citaat:

Evito schreef op 28-03-2003 @ 12:56:
Daar draait het nou juist om gekkie, genot krijgen door het te geven. Wacht maar tot je verliefd wordt, dan piep je wel anders.

Shah of Blah 28-03-2003 13:41

maarja iedereen heeft toch wel eens dat hij/zij iemand niet verliefd is op een persoon, maar wel zeer sexueel aangetrokken voelt tot die persoon?

ikzelf ga meestal niet achter diegene aan in dat geval, als er dus niet ook liefde achter zit, maar toch, voor sommige mensen kan sex zonder liefde ook ok zijn dus

poesiefox 28-03-2003 13:52

Citaat:

Shah of Blah schreef op 28-03-2003 @ 14:41:
maarja iedereen heeft toch wel eens dat hij/zij iemand niet verliefd is op een persoon, maar wel zeer sexueel aangetrokken voelt tot die persoon?

ikzelf ga meestal niet achter diegene aan in dat geval, als er dus niet ook liefde achter zit, maar toch, voor sommige mensen kan sex zonder liefde ook ok zijn dus

Ik word juist altijd verliefd op de persoon tot wie ik mij sexueel aangetrokken voel. Omgekeerd daarentegen weer niet. Of misschien was ik er toen nog niet aan toe, dat kan ook natuurlijk.

kleine wicca 28-03-2003 14:06

Citaat:

Krummeltje schreef op 27-03-2003 @ 15:34:
Dat denk ik niet. Uit liefde (tenminste, liefde zoals het hier bedoeld wordt - laten we liefde voor ouders/familie/vrienden maar ff buiten beschouwing laten) komt denk ik uiteindelijk vanzelfs seks voort. Seks uit liefde is misschien wel een van de mooiste dingen van het leven. IMHO.
Jah daarom stonden al die vraagtekentjes er ook achter, k weet ook wel dat seks voort kan komen uit liefde (zonder iets kapot te maken), maar elke keer dat ik met mn (ex) vriendje naar bed was geweest, haddik et gevoel dat onze "relatie" verder wat minder was geworden.
Maarjah, dat was dan ook niet de meest geweldige relatie ever, misschien gaat het met mn vriendje nu beter. (dikke kans) ;)

stoeipoesje 01-04-2003 09:41

liefde en seks spelen samen.....als je egt van iemand houd dan komt de seks vanzelf en dan is de seks ook meestal beter omdat er gevoelens bij zijn.....ik heb gewacht totdat ik diegene vond waarvan ik zeker wist dat hij the one was......en dat is me gelukt en alles gaat perfecto!na de seks heb ik het gevoel dat onze relatie alleen maar beter word......dat we steeds meer van elkaar gaan houden.....dus......liefde vormt zeker geen obstakel bij de seks!

kastdeur 01-04-2003 09:50

een geweldig mengsel :)

Reverend 01-04-2003 13:29

tuurlijk, sex is behalve lust, ook laten merken dat je iemand lief vindt.

snoopy 01-04-2003 16:54

ik vind t iig heel prettig, samen.
Seks zonder liefde voel ik me niet fijn bij.
Liefde zonder seks wel, maar ja... liefde met seks is nog fijner. :)

Loontjuh 01-04-2003 18:31

beter.
ik denk dat seks met liefde alleen maar betere seks is.. het heeft meer lading.. is specialer..

Dminor 01-04-2003 18:57

Tsja, ik vraag me ook wel eens af of het niet gewoon beter is seks en liefde als twee aparte dingen te zien en het ook los van elkaar te beoefenen... er zijn voors en tegens, zoals altijd. Ik kom er niet uit.

Thomas 01-04-2003 19:17

In principe moet het goed samengaan, maar dat wil per definitie niet zeggen dat liefde zonder seks niet samen gaat. Ik ben van mening dat het elkaar kan versterken, maar niet eindeloos.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.