Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   voorspellende dromen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=4191)

cltcl 26-03-2002 16:33

voorspellende dromen

Ik heb vanaf 1-1-2000 voorspellende dromen.
Ik droomde namelijk een keer dat iemand me verkering vroeg en de volgende dag deed hij dat ook. En eerst droomde ik dat ik ruzie kreeg met iemand en dat we begonnen te vechten en de week daarna kreeg ik echt ruzie met haar en de dag na die ruzie begonnen we op het schoolplein te vechten.
niet leuk. de voorspellende dromen zijn namelijk altijd slecht.

KiPracticer 26-03-2002 18:02

A: voorspellende dromen hoeven niet slecht te zijn (en IK kan het weten(
B: ben je serieus over die datum?

cltcl 26-03-2002 19:10

Citaat:

KiPracticer schreef:
A: voorspellende dromen hoeven niet slecht te zijn (en IK kan het weten(
B: ben je serieus over die datum?

A= bij mij wel.
B= Ja

Weegschaal 26-03-2002 20:21

Dit lijkt mij echt eng.... Ieeehhhh

Smurref 26-03-2002 20:30

Je zegt: Voorspellende dromen zijn altijd slecht, maar ook: Ik droomde dat iemand mij verkering vroeg en de volgende dag deed hij het ook. Dat is toch niet slecht?

cltcl 27-03-2002 11:48

wel als je de gast kent die het vroeg. (echt een eikeltje)

Freyja 27-03-2002 14:09

Nou, ik droomde dat ik met de ex van een vriendin zoende en zij met een andere jongen die we allebei kennen, en de volgende dag gebeurde het ook.

Heeeeel voorspellend http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif http://forum.scholieren.com/tongue.gif

*Rockslut* 27-03-2002 19:13

ik heb duz hetzelfde als jou, mijn dromen begonnen ook precies toen, maar bij mij zijn het van die vage dromen, waarbij ik erpas achterkom wat ermee bedoelt werd als die "voorspelling" uitgekomen is...

mainsupreme 28-03-2002 21:19

ik heb ze ook gehad... bijvoorbeeld over kleine dingen, dat ik wilde schrijven maar als mijn pen richtign papier ging bogen de uiteinden (vulpen) uitelkaar
volgende dag waren deze beiden uiteinde 90 graden gedraaid van mijn pen

Bienie 29-03-2002 16:03

Heb ik ook wel eens gehad...

in de februari vakantie, op maandag ofzooi, droomde ik dat een leuke jongen uit mijn klas mij leuk vond...2 dagen later had ik ene feesje, daar was hij ook en toen bleek het echt zo te zijn http://forum.scholieren.com/smile.gif

Ik had ook gedroomd dat ik een autoongeluk kreeg, een paar weken later werd ik door een auto aangereden toen ik op de fiets zat

achja zal wel toeval zijn...

Sommetje 30-03-2002 12:13

Ik geloof best dat voorspellende dromen bestaan. Dat lijkt me niet eng als je er tenminste goed mee kan omgaan. Ik denk niet dat het altijd slecht hoeft te zijn. Ik zou er zelf niet te zwaar aan tillen.

Ik heb ook weleens voorspellende dromen gehad, maar die kwamen pas na een tijdje uit.

Doei!

Guineverea_witch 30-03-2002 17:35

Ik heb de dood van m'n leraar voorspeld in een droom.Ik heb erg vaak voorspellende dromen en gedachten(ik denk het en het komt uit)Eerst had ik daar veel moeite mee,maar ik heb er mee leren omgaan

BB

Dragonda 14-07-2003 18:36

Ik heb heel vaak voorspellende dromen.

Als ik wakker ben, voel ik wel eens aan dat er iets gaat gebeuren of ik zie het voor me, en dan gebeurt het ook echt!

Af en toe weet ik ook gewoon bepaalde dingen, terwijl ik die helemaal niet zou moeten kunnen weten... Omdat ze al gebeurd zijn voor ik geboren was en niemand me er ooit iets over heeft verteld.

*Hiervan nog een grappig voorbeeld*
Mijn moeder zegt tegen me: Je tante had vroeger zo'n mooi schommelbankje in de tuin...
Ik: Ja, dat herinner ik me nog wel!
Moeder: Dat kan helemaal niet want toen was je nog niet eens geboren. (Dat gezicht van mijn moeder toen!!! Ze keek echt wel zo verbaasd!)
Ik heb het bankje toen beschreven, en de beschrijving klopte precies... Mijn moeder keek nog verbaasder! :D

Toen ik nog een klein kindje was, kwamen bovenstaande situaties al eens voor, maar tegenwoordig steeds vaker.

Soms is het een beetje eng, maar het is vooral erg leuk!

Shade 14-07-2003 19:09

wow dit is wel een hele oude topic....

ik geloof er verder niet in....

AngelLena 14-07-2003 19:18

Citaat:

x2_Shade schreef op 14-07-2003 @ 20:09:
wow dit is wel een hele oude topic....

ik geloof er verder niet in....

Heel oud. Als er geen normale en goede discussie op gang komt dan sluit ik em, maar eerst kijk ik em nog even aan.

Mutant_oud 14-07-2003 19:47

Een vriendin van mij en ik hebben dat vrij vaak. Zij krijgt alleen 'slechte' voorspellingen, die van mij zijn afwisselend goed en slecht. Verder ken ik nog een paar mensen en als ik het zo bekijk, denk ik dat je ontvangend bent voor bepaalde dingen. Sommige mensen zijn ontvangend voor de negatieve dingen, andere voor de positieve, zelf denk ik dat ik neutraal ben. Op andere gebieden, zoals gevoelens ben ik eerder negatief ontvangend, ik voel veel sneller pijn en verdriet van anderen en veel heftiger dan blijdschap en liefde. Moeilijk uitgelegd, maar zo zie ik het.

Wat ik echt wel erg vond, is dat ik had gedroomd dat mijn vriendin een miskraam zou krijgen en ik heb er nix aan kunnen veranderen...

pe51 14-07-2003 20:28

Citaat:

Mutant schreef op 14-07-2003 @ 20:47:
Een vriendin van mij en ik hebben dat vrij vaak. Zij krijgt alleen 'slechte' voorspellingen, die van mij zijn afwisselend goed en slecht. Verder ken ik nog een paar mensen en als ik het zo bekijk, denk ik dat je ontvangend bent voor bepaalde dingen. Sommige mensen zijn ontvangend voor de negatieve dingen, andere voor de positieve, zelf denk ik dat ik neutraal ben. Op andere gebieden, zoals gevoelens ben ik eerder negatief ontvangend, ik voel veel sneller pijn en verdriet van anderen en veel heftiger dan blijdschap en liefde. Moeilijk uitgelegd, maar zo zie ik het.

Wat ik echt wel erg vond, is dat ik had gedroomd dat mijn vriendin een miskraam zou krijgen en ik heb er nix aan kunnen veranderen...

Misschien had je er minder goed tegen gekund, of haar minder goed kunnen helpen, als de droom je er niet op voorbereid had? Dit vraag ik me af, omdat dromen niet zomaar, voor de flauwekul zulke dingen voorspellen.

Fade of Light 14-07-2003 22:00

Offtopic: mag 4+ maanden oude topics uppen?

pe51 14-07-2003 22:11

Citaat:

Fade of Light schreef op 14-07-2003 @ 23:00:
Offtopic: mag 4+ maanden oude topics uppen?
Van de andere kant wordt steeds gezegd: zet je post over dromen in een bestaande droomtopic ... hoe oud zou dan een topic moeten zijn om dat niet meer te moeten doen?

Fade of Light 14-07-2003 22:15

Citaat:

pe51 schreef op 14-07-2003 @ 23:11:
Van de andere kant wordt steeds gezegd: zet je post over dromen in een bestaande droomtopic ... hoe oud zou dan een topic moeten zijn om dat niet meer te moeten doen?
ik weet het niet, vandaar dat ik het vraag. Maar uppen is niet "in 1 topic zetten" dus ... kan een moderator er duidelijkheid over geven?

AngelLena 14-07-2003 22:24

Citaat:

Fade of Light schreef op 14-07-2003 @ 23:15:
ik weet het niet, vandaar dat ik het vraag. Maar uppen is niet "in 1 topic zetten" dus ... kan een moderator er duidelijkheid over geven?
Als je beter had gelezen had je gelezen dat ik em openlaat onder voorwaarde dat de discussie die zich nu vormt zinnig in en ontopic van DIT onderwerp blijft. Lukt dit niet, gaat ie alsnog dicht.

Fade of Light 14-07-2003 22:27

Citaat:

AngelLena schreef op 14-07-2003 @ 23:24:
Als je beter had gelezen had je gelezen dat ik em openlaat onder voorwaarde dat de discussie die zich nu vormt zinnig in en ontopic van DIT onderwerp blijft. Lukt dit niet, gaat ie alsnog dicht.
oops :o

AngelLena 14-07-2003 22:29

Citaat:

Fade of Light schreef op 14-07-2003 @ 23:27:
oops :o
You are forgiven. Nu weer terug naar het onderwerp aub.

Fade of Light 14-07-2003 22:37

Citaat:

AngelLena schreef op 14-07-2003 @ 23:29:
You are forgiven.
dank u

Citaat:

Nu weer terug naar het onderwerp aub.
met enig oog op dit thread:

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=517030

kun je je gaan afvragen, lijkt mij persoonlijk de vraag "kun je de toekomst voorspellen" relevanter. Dat het in dromen gebeurt is niet echt iets heel speciaals.

Als het in het echt kan, kan het dan ook als je slaapt? Meestal wel, lijkt me.

Als je slaapt, dan lijkt het me ook mogelijk in het echt.

Mutant_oud 14-07-2003 23:00

Citaat:

pe51 schreef op 14-07-2003 @ 21:28:
Misschien had je er minder goed tegen gekund, of haar minder goed kunnen helpen, als de droom je er niet op voorbereid had? Dit vraag ik me af, omdat dromen niet zomaar, voor de flauwekul zulke dingen voorspellen.
Dat weet ik en snap ik, maar ik heb het willen veranderen, of toch tenminste een poging doen, vooral omdat ik me heel sterk bij de zwangerschap betrokken voelde. Ik voelde me verantwoordelijk, maar dat is een ander verhaal.

Elvin 24-07-2003 21:52

Citaat:

scorpio1989 schreef op 26-03-2002 @ 17:33:
Ik heb vanaf 1-1-2000 voorspellende dromen.
Ik droomde namelijk een keer dat iemand me verkering vroeg en de volgende dag deed hij dat ook. En eerst droomde ik dat ik ruzie kreeg met iemand en dat we begonnen te vechten en de week daarna kreeg ik echt ruzie met haar en de dag na die ruzie begonnen we op het schoolplein te vechten.
niet leuk. de voorspellende dromen zijn namelijk altijd slecht.

Ik ben er een tijdje geleden ook achter gekomen dat ik helderziend ben, niet alleen in dromen maar ook als ik klaar wakker ben, ik heb er toen boeken over gelezen.
Ik vond de dromen eerst ook niet leuk maar als je er meer over leest leer je het steeds meer waarderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.