![]() |
Het grote tv-programma aanraad topic
Ik heb al vaker topics gezien met 'vanavond komt dit-en-dit programma op tv', misschien is het handig om dit in één topic te zetten, dan weten mensen waar ze moeten kijken.
Op dit moment is op Nederland 2 het programma Jong bezig. Het gaat dit keer over Gilles de la Tourette. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ohh okay,
mja, ik weet er niet echt veel van af, en vind het dusz jammer dat ik het programma niet heb gezien :mad: :mad: mja... volgende keer beter xxxiezz wendy |
Vanmiddag
Ned 1 - 16:00 Bij Ons Thuis, Gaat over nieuwetijdkinderen, jah voor de geintresseerden, is van teleac/not maar wel interessant misschien. |
Citaat:
(heb geen tvgids, kan niet op teletekst) |
Citaat:
Maareh boeit t eigenlijk ook wat voor programma's t zijn, want dr past veel in t onderwerp psychologie, toch? |
Citaat:
Ik zag overigens dat vanavond om 8 uur op Net 5 de film Nell, met in de hoofdrol Jodie Foster, wordt uitgezonden. Ik heb de film zelf nog nooit gezien, maar heb er wel eens van gehoord. Ik ga hem vanavond in ieder geval kijken. Hieronder even de inhoud van de film zoals deze op die site wordt omschreven: Nell is opgegroeid in een gebied waar nooit iemand komt en ze heeft nog nooit iemand anders ontmoet dan haar moeder. Wanneer haar moeder overlijdt, wordt ze blootgesteld aan de buitenwereld. Doordat haar moeder al eerder getroffen is door een beroerte heeft ze haar dochter nooit goed Engels kunnen leren. Nell heeft daardoor haar eigen taal ontwikkeld waar niemand iets van begrijpt. De aardige dorpsarts Jerome helpt haar te overleven in haar eigen omgeving. De psychologe Paula zet echter alles op alles om Nell te bestuderen in het laboratorium. Ze ziet Nell als een zeldzaam persoon die in het wild is opgegroeid. Voor diegenen die deze film ook gaan kijken: alvast veel kijkplezier toegewenst. |
En waar moet je heen dan met je psychologische boeken aanraad topics? want daar heb ik er nog wel een paar van! :p
*kuzz* Es |
Ik raad iedereen aan een avondje naar Veronica te kijken. Die programma's zijn zó slecht, dat je vanzelf gaat denken: "Zó erg is het dus ook weer niet met me gesteld." :D
|
Straks begint Reportage op sbs 6 (begint rond half 12)
Het gaat over het leven in een psychiatrische instelling K ben misschien een beetje laat met aankondigen, maar beter laat dan niet he ;) |
Citaat:
Mja.. wel respect voor de mensen die dat werk doen trouwens.. :) |
Citaat:
|
Citaat:
kon me absoluut niet voorstellen dat mensen er daar op een gegeven moment beter aan toe zouden zijn, dan op het moment dat ze binnen kwamen. Als je tussen zulke mensen wordt geplaatst en niet naar buiten mag, als je bij het minste of geringste wordt vastgebonden of in een isoleercel wordt gezet, en als je elke keer weer een nieuwe lading medicijnen in moet nemen.. Ik heb niet het idee dat mensen daarmee geholpen worden. |
Citaat:
|
Citaat:
tuurlijk zal het waar zijn, dat als je 1 zo patient tussen 7 'normale' mensen neer zou zetten en dan dezelfde therapie zou geven, dat ze het sneller oppaken, maar wel gezond type gaat nou in zo'n instelling zitten? Dat vinden ze dan weer achterlijk. Maar ik heb ook op een gesloten afdeling gezeten en dara viel het reuze mee allemaal. Er was echt goeie begeleiding. Tuurlijk flipte er wel eens iemand door, maar dat gebeurd ook op open afdelingen. Heb ik vaak genoeg zelf meegemaakt. Maar van elke keer leer je weer een beetje meer. En na zo'n opname barst je van de levenservaringen! |
Citaat:
Dat was al eens bij een ander programma waarbij mensen een paar dagen bij een stam ergens in de Jungle verbleven. Uiterlijke schoonheid speelt zo een andere rol en zulke andere dingen zijn belangrijk. Ik vind het een interessant onderwerp.. Hoe in deze maatschappij schoonheid iets is wat aan bepaalde kenmerken moet voldoen en wat voor een rol het speelt in het dagelijks leven.. heel zonde eigenlijk |
Citaat:
Maar zoals het er daar aan toe ging, ik vond het echt extreem. Het kan ook komen doordat ze juist de extreme gevallen op tv laten zien. Want het leek alsof er alléén maar mensen aan het flippen waren, niet af en toe, maar de hele tijd. En tuurlijk, zulke mensen kunnen van elkaar leren. Maar daar waren de mensen niet met elkaar aan het praten, ze waren elkaar meer aan het 'klieren', lastigvallen en uitlachen. Maar goed, het lijkt me inderdaad ook wel dat ze eerder zulke gebeurtenissen op tv laten zien (van mensen die weer 'doordraaien') |
Citaat:
|
zeker wel John doe!!!
elke dinsdagavond. kijk maar in je tv gids welke zender en tijd... |
Citaat:
erg psychologisch ook ;) :P |
Citaat:
|
en elke zaterdag avond komt op rtl4 crime scene investigation, beetje nep maar wel leuk om te kijken (y)
en vrijdag komt blair witch project! :) |
elke dag op ned1 om 18:00 en vrijdag op BBC1 om 21:30 :
MY FAMILY! Absoluut brute serie met een heel kikke oudste zoon.(Nick is lieeef :D) Elke maandag 22:00 op BBC2: Nevermind the Buzzcocks muziekquiz waarbij je (ik) zowat in je broek piest van 't lachen. |
Hmm, het moet wel psychologisch blijven hé mensen.. Want Csi is wel heel leuk, maar of je dat perse hier moet melden :)
(en ja er zit misschien wel een psychologisch aspect aan, maar dat zit overal wel aan/in) |
laats wel iig, toen was er zo een kogel in iemand zo hoofd en toen ging zo een camaera vanuit de ruggegraat de hersens in en dat was heel tof enzo, en heel psychologisch :)
|
Idd wel een beetje psychologisch houden ajb. ;)
(csi is idd wel heel errug leuk en interessant ;) :)) Everwood is ook erg leuk en ook wel psychologisch, komt vanavond om 20.30 uur op Net 5. En open gerust een zelfde topic voor boeken. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ben nu echt heel blij dat ik um over een tijdje weer kan zien! :) |
Forensic Detectives
Medical Detectives The FBI Files Discovery Channel (y) :o De eerste 2 zijn bijzonder interessant. Vaak gaat het dan om een moord en iemand's motieven. De grote vraag is eerst altijd "wie heeft het gedaan?" en vervolgens "waarom heeft hij / zij het gedaan?". Aan de ene kant zie je allerlei opsporingstechnieken, aan de andere kant duiken ze in de psyche van de moordenaar. En The FBI Files zijn nog leuker qua psychologisch / criminologisch inzicht. Hier gaat het vaak om seriemoordenaars. Hoe ze hun slachtoffers uitkiezen, wat er (misschien) voor gezorgd heeft dat ze er ooit mee begonnen, enzovoorts. Zo begon ik me voor psychologie te interesseren :o |
Citaat:
|
Citaat:
het leek me wel een leuke serie, maarja.. ben verslaafd.. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16. |