![]() |
Welke monoloog heb jij gebruikt?
Voor een auditie voor de acteursopleiding (of een andere theateropleiding?) en hoe ben je tot deze keus gekomen?
Ik zoek namelijk ook goede toneelliteratuur, hebben jullie tips? |
Ik heb een monoloog uit A Chorus Line gedaan ik weet alleen niet meer hoe die ging en waar ik hem weg had haha ik weet wel dat ie van de rol van Mark was!
X |
ik heb laatst voor m'n drama examen 'een berg te zijn' van Gert Fokkens gebracht (uit 'wegens omstandigheden' dacht ik)
|
iets van Arne Sierens zou ook goeie keuze zijn nog,zijn vaak heeel leuke stukjes.:D
|
Hugo Claus is vaak wel te doen. Begrijpelijke teksten.
Ik heb zelf een stuk uit "Spinoza" van Dimitri Frenkel Frank gedaan. Die begon zo: "Is het niet een beetje miezerig dat wij een God nodig hebben die zich gedraagt als een slecht soort kermisgoochelaar?" Geweldige zin vond ik dat. :) Ik ben het met bijna alle tekst van Spinoza in dat stuk wel eens. Ik heb gewoon een keer bij een tweedehands boekwinkeltje gekeken, dan kom je vaak echt goeie dingen tegen. |
En waarvoor hebben jullie deze monoloog gebruikt?
Kunstacademie of iets anders? |
Tip: haal nooit een monoloog uit een monologenboek, want dat doen heel veel mensen. Het nadeel is dan dat degene die jou moet beoordelen de tekst van je monoloog beter kent dan jij...
(de eerste tip is GRATIS!) Sebastiaan |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15. |