![]() |
Jager
Geef vleugels aan de hoop
Jager met je vlindernet Verdrink de pijn terwijl je weet Dat je bij de doop De molensteen vergeet Het zonbelegen veld Ontvangt je gerimpeld hart Weet dat als je het begraaft Er toch regen wordt voorspeld En je nek nog steeds de spade draagt ------------------------------------------------- Je bent een as En ik een asymptoot We naderen nimmer snijdend Al streeft onze limiet naar nul Lallend in een lokaal minimum Ontsnap ik langs een hyperbool Naar 't an'dre Carthesisch hek Maar besef al snel Ook gevoel is gequantiseerd En tunnel terug naar jou ----------------------------------------------- De malien figuur Dwaalt door de hopen Maalt het puin tot stof IJzerbeslagen lopen Vanonder de rouwend afgesneden haren Wapperend in de wind van vuur Vonken brokken kooltjes as Blijft de herinnering staren Schijnt schitterend de lof Van het geruineerde uur |
oud nederlands komt terug in?
:confused: erg...facinerend... |
De eerste twee regels van je eerste gedicht deden me hopen op een even goede rest. Ik vind ze niet zo goed.
@secreet: Oud Nederlands? Waar? Alleen omdat hij niet met 'u' en 'm8' dicht, is hij niet ouderwets. |
de tijd die hij beschrijft is ouderwets, en zijn zinsconstrucites ook?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35. |