![]() |
Hij verpest Natuurkunde
Mijn leraar Natuurkunde heeft de bijzondere gave mij zo boos te maken dat ik helemaal niets meer voor Natuurkunde doe! Ik vind het een leuk vak, helemaal nu, we hebben een leuk onderwerp. Ik kan niet zo goed leren in de les, ik kan het veel beter alleen. Ik sta gewoon een 6.9, maar hij loopt de hele tijd te zeiken dat ik geen flikker uitvoer enz... Ik word daar zo boos van, hoe zorg ik dat hij me met rust laat?
|
wqat dacht je van gewoon wat te gaan doen..
de meeste leerlingen hebben de gave om gewoon er niks van aan te trekken en toch te werken..misschien iets voor jou |
meestal lukt dat ook wel, maar als hij in principe zegt dat ik toch wel zal mislukken, dan heb ik er ook niet zo veel zin in. als ik goed met een leraar kan opschieten, haal ik veel hogere cijfers op een vak.
|
Niets van aantrekken. Je moet je niet laten beïnvloeden door een leraar.
Als je wilt dat hij je met rust laat, suggereer ik dat je iets gaat uitvoeren, dan is hij tevreden. |
Citaat:
dan bewijs je jezelf fdoor goede cijfers te halen.. dan zal hij je wel met rust laten |
Citaat:
|
Als-ie je, in jouw ogen, onrechtmatig behandeld, zou ik even naar de afdelingscoördinator stappen. Kan-ie mooi een gesprekje regelen.
|
Citaat:
|
Die docent is er alleen maar om jou dingen uit te leggen en jou de stof te laten snappen. Als jij daar geen gebruik van maakt dan is dat je eigen probleem. Maar verder adviseer ik je wel om je een beetje aan te passen en toch wat meer inzet te tonen, want ik heb het gevoel dat de kwestie meer aan jou te wijten is dan aan de docent.
|
Zo'n tiep ehb ik ook voor Eiskunde, maar ik ben niet zo goed in iskunde als jij in Natuurkunde, ben ik bang.. Als we nou afspreken allebei wat beter ons best gaan doen???
|
als jij niet goed kan werken in een klaslokaal dan zou ik proberen om met de docent en de afdelingsleide of conrector of hoe dat bij jullie ook heet, een afspraak te maken. Bijvoorbeeld dat je thuis aan het werk gaat en aan het eind van de week het gemaakte werk laat zien.
redelijk blijven, niet gaan schelden en duidelijk maken wat het probleem is. NIET verwijten.... dat zorgt voor minder begrip voor je situatie. en anders ga je gewoon spijbelen. dan moet je vanzelf een keer uiteggen waarom je er niet was en dan kan je alsnog iets regelen. (maar dat alleen als je zo'n gesprek niet voor elkaar kunt krijgen) toon wat initiatief. dat vinden ze alleen maar mooi. Een goede leraar wil het best voor zijn leerlingen en als jij vind dat niet in de klas werken voor jou het beste werkt en je kunt dat aantonen, dan zal hij daar best aan mee willen werken. (je zal natuurlijk wel wat werk moeten laten zien... tsja.. daar zijn die leraren nu eenmaal voor.... |
Natuurkunde is sowieso een verneukt klotevak dus hoe erg die leraar is maakt toch niet uit (n) (n) (n) (n) (n) (n) (n) (n)
Maar ik kan me goed inleven in jouw situatie. Toen ik nog natuurkunde had (thank God is dat nu al 3 jaar geleden :)) had ik ook zo'n eikel. Hij merkte al meteen dat ik niet zo exact aangelegd was en toch legde hij me steeds van die vraagstukken voor. Steeds maar vragen: 'begrijp je het nu WEL, Wouter?' enzo. Echt een zak! Hij dacht ook niet echt dat ik mn best niet deed (zoiets als wat de jouwe doet), door mijn slechte cijfers (ik begon met een 5,4 en eindigde met een 4,3) maar ik begreep er gewoon niets van! Op een gegeven moment kreeg ik zelfs drie keer achter elkaar een 1 voor een proefwerk. Volgens mij deed hij dat gewoon omdat ie het leuk vond. Nou ik ben echt blij dat ik CM doe en dus geeeeen Natuurkunde heb :) :) :) Maar mijn advies is: doe gewoon je ding, ga naar die lessen en meer ook niet. En zegt hij wat, dan zet je gewoon een grote bek op. Deed ik ook een paar keer (en werd bijna geschorst rara hoe kan dat :rolleyes: )... |
Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn leraar Natuurkunde moet mij ook niet. Ik werk me te pletter en hij verpest het echt voor mij. miss een gesprek met je mentor of coordinator een idee??
|
Wat is dat toch met die natuurkundeleraren? Ik heb juist een hele leuke natuurkunde-leraar, ik vind het ook één van de leukere vakken.
Maar zoals al veel mensen in dit topic hebben gezegd, een gesprek met mentor of coördinator kan al veel oplossen! |
Citaat:
|
Ik heb een best toffe natuurkundeleraar. hij is net een klein kind. Beetje geniepig met bordsponzen door de klas heen gooien enzo :rolleyes:
Ik had het vorig jaar wel met Wiskunde. Mijn leraar mocht dat niet, ik deed er dan ook niet zo heel veel aan, maar dat kwam ook mede door hem. Hij wist me elke les meer te demotiveren.. Maar nu heb ik een hele goede leraar (y) |
Ik had ook zo'n leraar, maar dan voor Nederlands. Hij beweerde dat ik niet kon schrijven en maakte mijn interesse voor het vak zo veel kleiner dat ik bijna geen Nederlands was gaan studeren. Eikel. :mad:
Inmiddels studeer ik lekker toch Nederlans, het gaat echt heel erg goed en ik vind het superleuk en gisteren, tijdens de Dag van de Literatuur (waar ik vrijwilliger was) kwam ik hem tegen en dat gezicht van hem (zo'n dom gezicht, hij kon zijn ogen niet geloven dat ik - ik ik ik!- daar rond liep)... dat was nog bijna het beste van de hele dag. Wraak! :cool: Maar je moet je gewoon niets van hem aantrekken en doen wat jij wilt, niet wat hij er van vindt. Dat is echt het beste! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.