![]() |
Netwerk problem..
Hoi,
Gisteren heb ik geprobeerd een netwerk aan te leggen. Nu heb ik de kaarten succesvol in de PC gezet en via UTP cat5 kabels verbonden met de hub (SiteHub LN-107) poort 1 en 2. Het probleem: ik kan de andere pc niet vinden. Wat wel kan: op de PC zelf de eigen computer vinden onder netwerkomgeving. Wat doe ik mogelijk fout. Groet, M. IJsseldijk |
ping werkt ook niet?
subnet masker ingesteld? toevallig cross-cables gebruikt? |
Ping werkt ook niet ik doe "ping 192.168.1.2"
Maar nul, nul antwoord. Subnet 255.255.255.0 Hoe herken ik een crosscable???? |
Kijk naar de stekkertjes. Als de draadjes niet 'crossen', als zeg groenwit links zit en blauwwit rechts bij stekker1, moet dat bij stekker2 ook zo zijn. Hm, beetje vaag...
|
Volgens mij is het een patch cable.(staat er op).
Ik zal vandaag even kijken. |
Citaat:
|
Update: Aangezien je een hub hebt, moet je dus GEEN crosslink hebben.
|
ok het is dus geen Cross cable, gelukkig maar.
Maar heeft iemand een idee wat er dan wel mis kan zijn? |
- Zelfde werkgroep?
- Zelfde IP ranges/subnets? - Bestands/printer deling aan? |
Citaat:
Citaat:
Ze hebben allebei bij subnet masker 255.255.255.0 Citaat:
|
Citaat:
Ip-adres comp2 = 192.168.0.y Met subnet op beide 255.255.225.0 Met x <> y en x > 0 en y > 0 :D :D ;) |
Oh zo...
Ja dat heb ik al. |
Alleen heb ik bij de 3 de geen 0 maar een 1 bij ieders.
Moet goed zijn toch? |
Citaat:
uuuhh... wat bedoel je? |
Citaat:
en 192.168.1.2 Zou het hier aan moeten liggen??? |
Citaat:
Het kan zijn (wanneer je via het netwerk internet) dat 192.168.1.x al ergens bestaat... Maarja, in principe zou het moeten werken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En, twas toch bijna goed? |
Wat blijkt is dus dat dat in ieder geval het probleem niet is.
Maar wat dan wel??? |
kapotte netwerk kaart?
kapotte kabels? kapotte hub? kun je dit zelf niet bedenken? :D :p |
Nou, volgens mij moet je even kijken welke protocollen je geinstaleerd hebt.
Een goed begin is: IPX/SPX compatible protocol Netbios support for ipx/spx tcp/ip (heb je al) Als je Windhoos 98se hebt dan kan je ook internet-sharing installeren. Owja je MOET ook file en printer scharing voor microzacht's windhoos installeren! Veel suc6 |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
alles nieuw dus. Ik ga er dus niet vanuit dat er nu al iets kapot zou zijn. Wat me opvalt aan de hub is zodra ik de pc opstart/afsluit de lampjes op de hub gaan knipperen, er is dus blijkbaar wel communicatie alleen nog niet visueel op de pc. |
Citaat:
dus check even of de kaarten goed zijn geinstalled/geconfigged oid.. daardoor kon ik nix doen.. ik zat ook uren te kloten met dat ip... etc.. |
hmm lijkt me niet echt logisch.
Want er is wel een soort van communicatie tussen de hub en kaart aangezien de lampjes knipperen als ik afsluit of opstart. |
kijk eens of je jezelf wel in de netwerkomgeving hebt staan (werkt alleen als je bestands en printerdeling aan hebt staan)
Ook zijn isdn-kaarten errug iritant icm netwerken. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een ISDN adapter, die zal het probleem wel veroorzaken, wordt tijd dat we hier Cable of ADSL krijgen !!! En de stekkertjes zitten in de goeie poorten. |
Citaat:
De ISDN zit op de USB poort, dat maakt op zich niet zoveel uit mar wat wel uitmaakt is dat de USB en de Netwerkadapter allebij op dezelfde IRQ (11) zitten, en dit is mogelijk het probleem. Nu heb ik een Award Bios en wil ik een van de 2 op een andere IRQ zetten, hoe doe ik dat doormiddel van de bios of zijn er andere oplossingen. Alvast Bedankt. |
Gebruik je toevallig een fire wall (zonealarm oid) op een of beide pc's????
een vriend van mij heeft een hele avond met zijn pa die der echt veelsteveel verstand van heeft lopen kloten om een netwerk draaiend te krijgen totdat ie der achter kwam dat zonealarm al die tijd de boosdoener was!!!!!!!!!!!!! flikker zonealarm eraf of zet het beveiligings niveau lager suc6 |
Nee ik gebruik geen firewall.
|
Ok mensen,
HEt probleem is opgelost, de ISDN kaart en de Netwerk kaart zaten op dezelfde IRQ, het probleem zoals MM al een beetje aangaf. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |