![]() |
een dolfijntje van mij
|
wauw zeg
|
inderdaad, Sweet! get rid of the lensflare.. 't lensflare tijdperk is wel heel erg overdatum ;)
Mooi gedaan, ziek detail, topjob! |
tof hoor :)
lensflare wordt idd vaak misbruikt maar kan bij dit plaatje wel imho |
Citaat:
|
mooi gedaan hoor, met welk programma?
|
Maya
|
Zo he, je bent wel spraakzaam zeg. Wat een arrogantie.
|
heb je hier veel geduld en kennis van het programma voor nodig? als ik zo'n programma al zie wor ik gek!
|
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het niet leuk vind om arrogant genoemd te worden, het korte antwoord was totaal niet om stom over te komen, ik had gewoon niet zo veel tijd een groot antwoord te geven.
Om zo'n plaatje te maken moet je vooral geduld hebben omdat het niet vanzelf gaat, je moet jezelf eerst het programma aanleren door er een hoop vrije tijd in te steken. Ik ben er al meer dan een jaar mee bezig om het onder de knie te krijgen en ik heb nog lang niet alles ontdekt! Als je een beetje de ins en outs van maya weet kan je beginnen aan het plaatje, je moet eerst de dolfijn, het landschap en het water vormgeven waar je zo'n uur of 6 mee bezig bent. daarna moet je je bezig houden met de omgeving, dat wil zeggen zorgen voor een goede belichting. Dit doe je gewoon door veel te proberen met verschillende licht soorten tot het mooiste plaatje eruit komt. |
Mooi gedaan. Enige puntjes van kritiek zijn wel dat je helaas bij de (voor ons) rechtervin nog de polygonen kan zien, als je er nét iets meer voor had gebruikt was de vorm perfect geweest. En de achtergrond is naar mijn idee iets te heuvelig en kaal.
En zoals al gezegd is, de lensflare ligt er iets te duidelijk op ;) Verder, zeer netjes gedaan. :) |
doen men dit soort dingen vanaf niets?
|
yep, vanaf niets. Ik heb gewoon een boek over dolfijnen geraadpleegd en aan de hand daarvan het dolfijntje opgebwouwd out polygonen. Dus goed kijken naar echte dolfijntjes!
|
Het lijkt wel alsof de dolfijn iets aan overgewicht heeft; zijn buik is iets te dik...Voor de rest mooi opgebouwd.
Je zou alleen kunnen proberen om de dolfijn nog iets gladder te renderen zodat de hoekigheid eruit verdwijnt... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35. |