![]() |
Talent
Ik zit nu in 4 vwo en wilde eigenlijk vorig jaar naar de havo, niet dat ik vwo niet kan, maar voor de reden dat ik eerder klaar was en dingen kon doen waar ik zin in had :D
Vinden jullie dat je je talent moet benutten en doorgaan met vwo wat je kunt of eigenlijk min of meer de makkelijke weg moet kiezen en doen waar je zin in hebt? Groetjes Bambino :) |
ligt eraan of je naar de universiteit wil of naar hbo,
ik zit ook in 4vwo maar ik wil naar de hbo... dus dat is eigenlijk het domste wat je kunt doen! |
Citaat:
|
ja maar kijk, ik ben altijd maar net over gegaan, maar omdat ik dus zo'n goede inzet heb, hadden alle leraren het volste vertrouwen erin.
En toen gebeurde het haha ik ging naar vwo4. Nu sta ik 5 onvoldoendes! En ik doe er toch echt wel goed mijn best voor hoor!! Dus als ik mazzel heb ga ik toch over (als ik het ophaal) en dan? dan kom ik in vwo5 en da's dan weer hetzelfde verhaal! Dat haal ik dan toch nooit met de examens! En de universiteit is dan al helemaal ver gegrepen (of hoe je dat ook mag noemen) Jammer is alleen dat degene die op vwo zitten geen voorlichtingsavonden voor hbo-opleidingen krijgen, altijd maar universiteit unitversiteit aaaaah Juist ja (boeiend he :S) |
Het is belangrijk om je gegeven talent toe te passen op je toekomstplannen.
Zo heb ik op de havo het ALLERMAKKELIJKSTE vakkenpakket gekozen, omdat ik tóch met alle vakken op de universiteit terecht kom ;) |
Citaat:
|
je kan je talent later altijd nog benutten.. en nu kan je het okoa l vast benutten door op cursussen enzo te gaan enzo.. dan ben je beter voorbereid voor later.. en het scheelt toch maar 1 jaartje. starks wil je iets anders doen en dan kan je met vwo veel meer
|
Ik vind het wel belangrijk om te weten welke opleiding je hierna wil gaan doen?
Als dat iets op HBO niveau is dan kan je misschien wel beter naar de HAVO gaan, anders moet je gewoon op het VWO blijven zitten. |
Doe altijd het hoogst mogelijke niveau wat je aankunt op de middelbare school, dat is eigenlijk het enige wat je in het oog moet houden.
|
Vriendin van me zit nu in 6 VWO, gaat bij haar wel super goed, maar ze gaat naar een HBO opleiding, omdat ze de universiteit niet wil... ze kan niet super goed zelfstandig werken en ze wil gewoon een meer praktijk gerichte opleiding. Ik denk dat je met Havo een goede basis hebt voor het HBO, maar met VWO een betere... 't Natuurlijk gewoon je eigen keuze, als jij denk dat je te veel moet gaan doen voor het VWO en je wil toch zeker weten naar het HBO later, dan zou ik gewoon naar de Havo gaan, spaart je een jaar en je hebt een goede basis...
Maar als je VWO gewoon zou kunnen halen, zonder te veel moeite, zou ik dat in ieder geval proberen... dan heb je iig meer dan je nodig hebt qua scholing, en dat lijkt me wel lekker... |
5+6VWO in 1 doen ;) ben je evensnel klaar, en kun je nog naar de uni ook (Y)
Offtopic: met 2e fase geeft dat superveel frustratie en gezeik, het is heel veel werk dat je moet doen |
Citaat:
je kan namelijk zowel naar het hbo als de universiteit. ikzelf doe ook vwo en ga naar een hbo, maar vind het echt zonde als ik nou naar de havo ga. bovendien heb je toch wel een voordeel denk ik als je het tempo en het niveau van vwo gewend bent. |
Dat van die universiteit in V4 is ook van toepassing op mij.
In V4 (nu V5) dacht ik het zeker te weten: ik wilde naar de HBO. Echter, na lang denken heb ik besloten 'voor mijn talent te kiezen' en toch Uni te gaan doen. Als ik terug was gegaan, had ik dus nu spijt gehad.. |
en als je VWO hebt gedaan..wordt je waarschijnlijk sneller aangenomen dan iemand die op de HAVO zit (zit zelf ook op de HAVO)
|
Citaat:
Als je nu niet hard werkt en je staat veel onvoldoendes, maar je kan het wel; WERKEN!!! en gewoon doen. Als je nu niet hard werkt, het kan en matige cijfers haalt (ikke dus..): werken! (ok, nu meot ik mezelf nog moed in gaan praten..) Aan VWO heb je altijd meer dan aan Havo, al was het maar omdat je op een hoger denkniveau werkt. |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien: baat het niet, dan schaadt het niet. Natuurlijk is het makkelijker om met twee vingers in je neus het havo te halen, als je hard zou moeten werken voor het vwo. Maar daar heb je maar tegen te kunnen. Het leven is niet zo moeilijk, maar je hoeft het niet makkelijker te maken dan nodig. En als dan later blijkt dat jij met je hbo-opleiding gepasseerd wordt in een sollicitatie door iemand met dezelfde opleiding, maar met 'atheneum' op zijn of haar cv (hypothetische, maar niet onmogelijke situatie), sta je toch even te kijken. [edit]Hee, u wijzigt uw berichten. :p[/edit] |
Citaat:
Natuurlijk wordt een opleiding gevolgd om er in de toekomst een baan mee te kunnen vinden, maar dat betekent niet dat je jezelf het leven in het heden zuur moet maken. De situatie die jij beschreef zou balen zijn, maar er zijn zoveel dingen die je kunt gaan proberen te voorkomen, daar is geen beginnen aan. Citaat:
|
Citaat:
|
vraagje; is het ook niet zo dat als je vwo doet en je gaat een hbo opleiding doen waar een loting voor is, je er automatisch bijzit?!
|
i hope so
|
Ik zou doorgaan met VWO, het scheelt maar een jaar en je kunt er meer mee, benut je talent zou ik zeggen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03. |