![]() |
Hoe duitse zinnen?
Ik moet voor dinsdag rond de 700 zinnetjes leren voor me examen :lol: . Maar het zijn meer zinnentjes van Hoe doe...Wat doe...Hebt u....Waar kun...Zou dat..
Dus nu zou ik willen weten wie die kleine zinnetjes even voor me zou willen vertalen deze zijn het zo ongeveer: Kom je... Wil jij... Ben je niet.... Wat wil je... Kunt u... Heb jij... Heb je... Kun je... Hoe... Mag ik... Ik zal ... Wat mag... Wat moet... Hoe heb... Ik zou.. Zal ik... Dat zou... Dit waren ze :roll: Alvast bedankt, je helpt me veel leerwerk! |
Kom je... = Kommst du
Wil jij... = Willst du Ben je niet.... = Bist du nicht Wat wil je... = Was willst du Kunt u... = Könnt Ihr Heb jij... = Hast du Heb je... = Hast du Kun je... = Kannst du Hoe... = Wie Mag ik... = Darf ich Ik zal ... = Ich soll Wat mag... = Was Wat moet... = Was soll/muss Hoe heb... = Wie hast Ik zou.. = Ich war Zal ik... = Soll ich Dat zou... = Das war SUCCES DERMEE.. Ik hoop dat het klopt.. soms ligt het er wel wat aan wat voor zinnetje erachter komt bijv. bij Hoe heb... Kuzz Diamonde |
Citaat:
|
Alles kan overal. Heel irritant. Ik moet ook heel veel zinnetjes uit mn hoofd gaan leren, maar alles lijkt op elkaar, en voor bijv. vind je? wordt zowel findest du als meinst du gebruikt.
|
klopt. möchtest du ein Eis? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
wat mag moet het volgens mij zijn: was darf |
Maar maakt het uit of je findest du of meinst du gebruikt? Want anders leer ik er 1tje en is het goed..
|
dat je zo'n basisdingen niet weet :confused:
|
Citaat:
|
'du meinst' kan ook 'jij bedoelt' betekenen.
vergelijk het een beetje met het Nederlandse werkwoord 'menen' 'du findest' kun je gewoon gebruiken bij 'jij vindt' (lijkt op elkaar) |
De laatste voor morgen dan ben ik weer helemaal. (Y). Wat betekent:
Ik moet Hij moet |
Is ik moet = Ich muss ? of Ich soll?
|
ich muss = noodzaak (ik moet eten om te kunnen overleven)
ich soll = verplichting (ik moet komen) |
Vraag het aan je leraar. Ik zal het wonsdag ook ff vragen, want ik krijg er een rep over.. Post je het antwoord??
Tnx!! |
Citaat:
|
Wat is het verschil eigenlijk tussen Ich will en Ich möchte
|
ik wil = ich will
ik zou graag willen = ich möchte Gewoon möchte gebruiken, voor wat vriendelijker over te komen. Will in een mening in een betoog Het is echt niet moeilijk... |
Citaat:
|
Wat is het verschilt tussen:
Können Sie... Könnt Ihr.. |
Je herkent Sie aan de hoofdletter.. denk aan U. Dus dat betekent u kunt. Zonder hoofdletter kan het 'zij' enkelvoud of meervoud betekenen.. dan moet je even naar het werkwoord kijken. Ihr is jullie.
|
Ik heb het gehad, en ik denk dat ik het zwaar K-U-T :eek: gemaakt heb.. Een Dikke 3 (als ik 'geluk' heb) :mad: :mad: (n)
|
het is ich mus maar die s moet een ringel s zijn, je weet wel een soort B, en ook er mus (met ringel s)
|
Lol, dat kun je allebei schrijven. Die ß is ook officieel ss!
|
Citaat:
Citaat:
na een korte klinker ss in plaats van ß voorbeeld Het werkwoord müssen schrijf je voortaan zo: ich muss (vroeger: ich muß) du musst (vroeger: du mußt) er muss (vroeger: er muß) wir müssen (dat was al zo) ihr müsst (vroeger: ihr müßt) sie/Sie müssen (dat was al zo) voorbeeld Ich hoffe, dass du kommst. (vroeger: Ich hoffe, daß du kommst) LET OP: Na een lange klinker blijft de ß gewoon zoals het nu ook is: die Straße. Ook na een tweeklank (bijv. ei, eu, au) blijft de ß zoals hij nu ook geschreven wordt: "Ich heiße Paul". bron: www.duits.de |
Citaat:
Zo te zien heb je je examen al achter de rug, maar als het je interresseert verbeter ik de andere ook nog wel. |
ik schrijf zo veel mogelijk ss.. dat kan niemand fout tellen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[edit]: Ik zie net bij gunhead dat hij bij 'wat wil je' was möchtest du gebruikt heeft. Dit kan idd ook. Bvb, als je beleefd vraagt van wat wilt u drinken? Dan zeg je 'Was möchten Sie trinken?' |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41. |