![]() |
[Linux] Diverse vragen
Wat een lijst he? Het is allemaal voor Linux Redhat 8.0 (GUI). |
Citaat:
stonden deze progs allemaal in |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*kwam de programmeur ervan eens tegen in de trein* Die gozer loopt de hele tijd met zijn laptop rond :| |
Een goede grafische FTP client vond ik altijd Kbear wel.
Een partitie 'mounten' (zodat ie benaderbaar is in Linux) doe je door de partitie in je /etc/fstab te donderen. mcedit /etc/fstab regeltje toevoegen, met daarin iets als: Code:
/dev/hdaX /mnt/win-mp3 vfat defaults 0 0 (Ik hoop trouwens dat die partitie wel FAT32 is voor je, NTFS is net wat lastiger..) |
Kan ik vanuit Linux ook MP3-bestanden benaderen die op een andere partitie staan (bij win XP)?
Dat hangt van je partitie af. Linux heeft wel read-only NTFS support. FAT32 kun je gewoon mounten. Wat is een makkelijke MSN-cliënt voor Linux? GAIM, KMerlin, KMess, AMSN. Wat is een makkelijke ICQ-cliënt voor Linux? Euhh.. zijn er zoveel. Wat is een goede FTP-cliënt voor Linux? GFTP, MC (kan prima FTP (y) ). En meer bloated: konqueror en nautilus. Wat is een goede editor om in Linux PHP-bestanden te bewerken? SciTE (y) Wat is een goede MP3-speler voor Linux? XMMS, the one and only. Rythmbox is ook wel cool. Wat is een goede speler om video`s mee af te spelen? Xine. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22. |