![]() |
politicologie
Nadat ik HAVO 5 afrond, ben ik van plan een HBO-propedeuse te doen, zodat ik politicologie kan gaan studeren.
Nu de vraag, kan iemand mij wat vertellen over politicologie, is het een leuke opleiding? |
nee.
|
Kun je dat antwoord wat verder specificeren? 'Nee' is niet erg informatief.
|
Ik raad je aan om de route te volgen die via het VWO gaat. Die is nl kwalitatief veel beter.
Verder kan je altijd gaan vragen bij de decaan of je kan brochures aanvragen oid. |
Citaat:
Mijn decaan is het al aan het uitzoeken, zelf heb ik ook al wat erover gelezen, maar ik wilde graag even de meningen horen van de mensen die de studie zelf volgen. |
Je kan ook gewoon naar een open dag gaan ofzo..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoezo beter voorbereid?
|
veel statistiek (n)
|
Citaat:
|
Als het om het verschil in denkniveau gaat kwalificeer ik mezelf al op VWO niveau. Ik had alleen niet zoveel zin in VWO vanwege de extra vakken en werkdruk.
Maar nu even terug naar het onderwerp. Kan een iemand die politicologie studeert mij wat meer vertellen? |
in het kort is het volgens mij de verschillende politieke systemen behandelen, de geschiedenis, de visie van verschillende partijen op problemen en wat de gevolgen van de aanpak zijn.
|
Bedankt voor de informatie. Maar er zijn op dit forum toch wel mensen die politicologie studeren? Ik wou ze graag wat vragen stellen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ok, bij voorbaat bedankt voor je tijd.
Hoe ben je op het idee gekomen om politicologie te gaan studeren? Waar zou ik het het beste gaan kunnen studeren? Amsterdam, Leiden, of Nijmegen (dat zijn toch de enigste plaatsen waar het gegeven wordt?)? Doen veel mensen die eerst de HBO-propedeuse gevolgd politicologie? Is het goed mogelijk voor mensen (zoals ik) die eerst de HBO-propedeuse hebben gevolgd om politicologie te studeren, of is VWO echt essentiëel zoals hier eerder al gezegd is? Zit er echt zoveel statistiek in zoals Cartosa hier gezegd heeft? Vind jij de opleiding leuk? Wat wil je na de opleiding voor werk gaan doen? Gaan veel mensen na de studie de politiek in? |
Citaat:
Als je er nog meer mensen over wilt spreken moet je Joostje en Ninnoc ff vragen, volgens mij studeren zij ook politicologie. |
Citaat:
|
Is politicologie een zware studie? Ik overweeg namelijk om het naast mijn huidige studie (rechten) te volgen.
|
Ik heb er voorlichting over gehad vandaag, en ik wilde het eerst ook gaan doen. Maar iets staat me gigantisch tegen. Te weinig afwisseling denk ik. En het gebrek aan inzicht.
|
Bedankt Autodropje, misschien spreek ik ze nog wel. En Uncle Sam, bedankt voor je antwoord :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |