![]() |
psychoogie en welk profiel?
eej allemaal,
ik moet binnekort mn profiel kiezen :confused: ik ben best geintreseerd in psychologie... nu wil ik wel graag het profiel E&M en dan in mn vrije ruimte M&O en Filosofie... is dit een handige keuze? ik wil geen C&M doen, omdat ik helemaal niet in CKV ben geintreseerd... zijn er mensen die psychologie studeren, en met welk profiel ben je dat gaan doen? of zijn er misschien mensen die tips hebben? thnx! kuzz Lilliej :cool: |
Maakt in principe niks uit. Gewoon doen wat jou het leukste lijkt want met elk profiel kun je psych doen. (In elk profiel zit wiskunde, dat is volgens mij t enige wat je nodig hebt.)
Ze zeggen trouwens dat biologie wel handig kan zijn maar dat ligt er maar net aan welke richting je kiest. (correct me if i'm wrong). Succes ermee. :) |
Ik studeer psychologie en ik had profiel N&G. Toen ik dat koos wist ik nog niet wat ik na school wilde gaan doen. Uiteindelijk bleek dat dit voor psychologie een hele goeie keuze was, met veel wiskunde en biologie. Je mag met alle profielen psychologie gaan studeren, maar ik was heel blij dat ik N&G had waardoor ik biologische psychologie en statistiek makkelijker vind dan wanneer ik die vakken helemaal niet gehad had.
Ik zou als ik jou was gewoon het profiel kiezen dat je het leukst lijkt, je kunt er iig psychologie meegaan studeren en als je van gedachten verandert zit je niet in een richting die je eigenlijk niet interesseerd |
ja, er zijn verder geen eisen aangesteld, behalve de wiskunde-eis, mja, welk profiel je ook kiest, je hebt sowieso wiskunde. ik heb expres ook bio gekozen omdat ik psych wil gaan doen...
|
ik weet het nog niet 100% cker, duz daarom E&M en de zooi...
maar ik weet egt geen een beroep wat mij verder aanspreekt :confused: duz... |
Ik begin volgend jaar als het goed is, misschien dat het per uni verschilt, maar ik denk het niet. Voor uni van Maastricht wordt je met alle profielen toegelaten... dus het maakt niet uit... als je maar wiskunde A of B...
Ik heb nu zelfs biologie, maar mijn zus - en nog veel meer mensen - hebben dat niet gehad.. 't is dus absoluut geen vereisde, maar mij lijkt het wel makkelijk om al gehad te hebben. |
Als je N&G + Wi A 1, 2 hebt, dan je zit je iig voor t eerste jaar gebakken...
Ikzelf had N&G + sk 2 + wi b2 + la + gr... |
Ik studeer psychologie, en ik heb C&M gedaan.. heb ook geen biologie gehad, en alleen wiskunde A1.. ik vond de biologische blokken ook zonder biologie gehad te hebben nog goed te doen.. en mensen die ik daar ken, die wel biologie gehad hebben, snapten er net zoveel van als ik.. maar het wordt idd wel aangeraden :)
Ik heb trouwens wel Latijn gehad een paar jaar, en dat is ook wel al een paar keer van pas gekomen :) |
Citaat:
|
Als je op vwo zit is het volgens mij altijd slim om Bio1 te kiezen, dat is niet zo heel veel uur en je hebt er veel aan!
|
Voor psychologie heb je niet een bepaald profiel of vak nodig, het is toegestaan met elk profiel.
Trouwens het maakt niet uit welk profiel je hebt want je krijgt ALTIJD CKV(1) dat is een verplicht vak (of KCV op t gym). tenzij je natuurlijk bedoelt ckv 2,3 wat het eindexamenvak tekenen is, en als dat op jullie school verplicht is bij C&M. Bij ons moest je kiezen tussen muziek en tekenen btw bij C&M. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tot nu toe is wiskunde A12 hetzelfde als wiskunde B1(2), alleen loopt de A klas iets meer achter... dus ja... lijkt me een beetje raar om dat dan te kiezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hum ik wil ook die richting uit
en ik doe nu C&M, omdat ik drama leuk vind dat gaf de doorslag voor mij... maar volgens mij maakt het niet echt uit, ja ze raden je aan om er biologie bij te kiezen en wiskunde a 1,2 maar ik heb en geen biologie en geen wiskunde 2, en ben al bij studies gaan kijken en het maakte niet uit en heb ook in mijn vrije deel M&O maar dat laat ik ook in de 5de vallen is echt een saai kut vak (ik ken het niet) filosofie? oh dat ken niet bij ons :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44. |