Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Eenpersoonsmaaltijden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=422104)

Stepsje 29-03-2003 16:33

Eenpersoonsmaaltijden

Hoihoi
Ik ben in het weekend vaak alleen thuis. En wil dan gewoon wat simpels klaarmaken voor mezelf.
Hebben jullie misschien nog wat leuke recepten (voor 1 pers. dus) die makkelijk te maken zijn en waar je ook niet 10 verschillende ingrediënten voor nodig hebt.
Mijn eigen inspriratie raakt een beetje op....

Evito 29-03-2003 16:36

Spinazie met aardappelen
Broccoli met rijst, gebakken shii-take paddestoelen en een spinazie-burger

Cola_Light 29-03-2003 17:29

Soep met warm stokbroodjes uit de oven

Daantje_0705 29-03-2003 19:42

Pasta met boursin + brocolli + kipfilet

of de uitgebreide versie:

Pasta met brocolli + kipfilet + prei / bosuitjes + paprika + creme fraische + bouillonblokje in 500 ml water opgelost = heel erg lekker en niet veel werk maar klinkt ingewikkeld. Je kan meer maken en het restje invriezen.

Loesje86 31-03-2003 20:31

Heeeey!! bak een klein stokbroodje in de oven.. kook 1 of 2 eitjes... zorg voor kaas, ham, tomaat en komkommer... en je hebt een heerluk broodje gezond.. kunt er dan ook nog een lekkur soepje bij doeN!! Kuzz LoesjuH!

~lienepien~ 31-03-2003 20:40

gevulde paprika!

-grote paprika wassen en in de lengte doormidden snijden, binnenkant (wit) eruitsnijden.
-rijst koken (1 kopje ofzo) en afgieten.
-vleesvervanger (vegetarische burger oid) in stukjes snijden en bakken en door de rijst gooien.(ik eet vegetarisch, maar je kan ook wat gehakt gebruiken)
-paprikahelften vullen met rijstmengsel, beetje geraspte kaas eroverheen (evt nog even in de oven om te laten smelten):

KLAAR

je kan de paprikahelften ook nog ff koken, maar ik eet ze zo.

Stepsje 03-04-2003 13:39

Thnx
Die pasta die lijkt me wel lekker, ik zou dan denk ik wel gehakt gebruiken ipv kip :)

Daantje_0705 03-04-2003 20:10

Met gehakt kan het idd ook maar omdat daar vrij veel vet uitkomt zou ik dat dan wel afgieten voor je de rest van de groenten erbij gooit, anders wordt het zo vet als je er ook creme fraische bij doet.

Daantje_0705 03-04-2003 20:14

Owja, nog een tipje: neem een klein bouillonblokje anders wordt het heel erg zout als je het slechts in 500 ml water oplost. Meestal moet er bij die grote bouillonblokjes veel meer water, even goed op letten dus.

Vlooienband 03-04-2003 20:48

Gehakt kan je gewoon zonder boter bakken, dat is veel minder vert en het spul blijft ook niet aan de bodem van de pan plakken. :)
Gewoon het vuur op de middelste stand zetten en erbij blijven.

Wat je kan doen is bijvoorbeeld bij de AH een pakje cordon bleu halen, daar zitten dan twee stuks in, elke dag neem je d'r een. Koop ook wat rauwkost (2 euro voor een klein bakje), met tomaten, paprika, etc. Dat bij elkaar, met evt een aardappel, is al een hele gezonde maaltijd. De saus kan je zelf maken, met een beetje fantasie, mayo en olie kom je al een heel eind. :)

Dag twee kan je de cordonbleu van de vorige dag nemen, met bijvorbeeld.. tarly en leftovers van de groente van de vorige dag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.