![]() |
Je uit de Kerk laten schrijven.
Hoi allemaal! :)
Ik weet niet of dit topic hier hoort, maar ik probeer het toch maar. Ik ben een paar maanden na mijn geboorte gedoopt als Rooms-Katholiek. Iets dat ik niet eerlijk vind, ik heb nooit mijn eigen geloof mogen kiezen. Ik heb ook nooit achter de Rooms-Katholieke Kerk gestaan, en er ook nooit in geloofd, laat staan in God of Jezus. Dat zijn voor mij allemaal verzinseltjes van de mens. Ik ben dus sterk atheļstisch, en ik wil me nu officieel uit de Kerk laten schrijven, ik wil geen Rooms-Katholiek of christen meer zijn, ik wil iemand zijn die officieel geen religie aanhangt. Het probleem is alleen, hoe moet ik dat precies doen, me uit de Kerk laten schrijven? Heeft er iemand van jullie misschien ervaring mee, of tips? Wie kan me helpen? Alvast duizendmaal bedankt! :) (y) Groetjes, Ripper |
|
Citaat:
Groetjes, Ripper |
Je bent gedoopt, en dat zul je blijven tot je sterft. Het doopsel is op geen enkele wijze terug te draaien! Je kunt hooguit je via een schriftelijke verklaring uitschrijven in de Kerk. Hoe dat exact in zijn werk gaat kun je vinden op: http://www.rorate.com/rorate/scripts/kr_show.php?id=137
|
Je kan best je eigen geloof kiezen. Je hoeft je alleen maar laten uit te schrijven maar ik vind het belachelijk dat jij zo fel reageert tegenover gevolige mensen die het goed met je voorhadden. Jouw individuele vrijheid is niet het belangrijkst en wat voor schsade ondervind je nou van het etiket dat je RK bent???
|
Citaat:
En was Ripper fel? :confused: En kwetst ze gevoelige mensen? :confused: Waar maak je dat allemaal uit joh? ik zie het echt nergens staan. |
hihi gewoon laten uitschrijven ja toch...
maar ja je bent en blijft gedoopt daar kan je niks aan veranderen, maar dat hoeft toch ook niet perse ik bedoel ben je er slechter van geworden :confused: en wat betreft dat je niet je eigen keuze hebt kunenn maken, tja shit happens... nee tis toch logisch dat een baby dat niet kan en je ouders hadden het gewoon goed met je voor je moet toch eerst het 1 en ander leren voordat je een keuze kan maken in wat je wilt geloven :rolleyes: |
Citaat:
ik bedoel is tie er slechter van geworden, nee toch... is het te zien, nee toch? dus wat is het probleem ik ben ook gedoopt etc maar ben ook geen jezus aanhanger, maar heb er geen trauma ofzo aan over gehouden dus maak er ook geen probleem van |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie verder het bericht van SomeDay. |
Citaat:
Citaat:
Dat jij er geen probleem mee hebt is mooi, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dat wel hebben. |
Je kunt op basis van Wet Bescherming Persoonsgegevens, artikel 36, lid 3, sommeren dat je gegevens per direct uit de administratie worden verwijderd.
Schrijf in een brief iets erbij als "Indien u in gebreke blijft, zullen verdere juridische stappen in overweging genomen worden. De kosten hiervan zullen voor uw rekening komen." Mochten ze er geen gehoor aan geven, schakel je bureau rechtshulp in. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Uh doop is volgens mij nog altijd vrijwillig en hoor je toch ook echt zelf voor te kiezen dus als je er niet achter staat betekent het toch ook verder niet veel. Dacht ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dood aan geloof! |
het geloof zelf is niks mis mee, het zijn de religieuze bewegingen die wat minder zijn
|
Citaat:
|
Citaat:
Oh je kunt je vrij gemakelijk laten uitschrijven. Gewoon aangeven geloof ik, dan halen ze je er bij de administratie uit. |
Citaat:
Dood aan ZwaarMetaal! |
Citaat:
Leve de Liefde! :rolleyes: |
Vraag is beantwoord.
De rest is wartaal :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39. |