![]() |
Jezus Christus
Ik ben niet gelovig,
Want ik geloof er niet in. Wel heb ik het idee dat Jezus heeft bestaan. Maar hoe kon hij weten dat hij "de door god aangewezen koning" was.??? Er zijn nog steeds zoveel mystieke vragen over God en dat jezus-christus-gedoe. ,,, so, who can explain.. |
Omdat hij vond dat hij die koning was. Hij was een man van zeer uitzonderlijke geest, en hij wist dat als hij zich Messiah noemde, hij dat ook zou zijn. En dat werd hij dus ook.
|
Misschien hadden zijn ouders hem verteld dat er zo'n engel naar ze toe was gekomen die hen dan weer had verteld dat hun zoon de Zoon van God zou zijn ofzo?
Bovendien had Jezus toch ook contact met God, misschien dat die hem had verteld dat hij de Messias moest zijn ofzo? Ik weet het niet, maar er zijn waarschijnlijk genoeg (christelijke) mensen hier die het wel weten. |
ach, Nergens in de bijbel staat dat Jezus zelf gezegt heeft dat hij de zoon van God was. Dat hebben die domme figuren destijds ervan gemaakt.
|
Visioenen of Verlicht-zijn, het naar de hemel kunnen reizen.
|
als ik nou aan allerlei goedgelovingen ga vertellen dat ik daarwerkelijk een 'koning' ben( koningin dan) dan zullen ze me, als 'k ze help met hun problemen geloven.. Heden zal dat ook nog steeds zo zijn, al dan niet met veel tegenstrijd, maar er zullen mensen zijn die dat gaan geloven..
= sekte.. en als er nou veel mensen zijn de dat gaan geloven, en we zijn een aantal tientallenjaren verder = religie .. 't heeft gewoon met de uitstraling van die persoon te maken.. |
Citaat:
Op Golghota heeft Jezus Satan verslagen !!! |
de zin "ik ben Gods zoon" of iets in die geest, mag jij mij dan eens aanwijzen!
Het hele verhaal van de heilige drie-eenheid is pas 300 jaar later op het concillie van Nicea bedacht. |
Citaat:
Zijt Gij de Christus, de Zoon des gezegenden Gods? En Jezus zeide: Ik ben het. |
Citaat:
daarnaast liet hij zich aanbidden als zoon van God regeltrechte heiligschennis voor zo'n goed opgeleidde rabbi :) en zijn opstanding uit de doden lijkt me toch ook wel zoiets te zijn (en voor pilatus zegt hij "U zegt het" wat een bevestiging van een eed oid schijnt te zijn geweest) |
Citaat:
maar zou best kunnen dat ze het toen theologisch hebben uitgewerkt het woord komt ook bijv niet voor in de bijbel zelf (netzoals kerk btw :)) |
....
|
Citaat:
Vervolgens zou je de hedendaagse inzichten op het gebied van groepspsychologie kunnen toepassen om het gedrag van de mensen om hem heen te verklaren. |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29. |