![]() |
Sfeer'gedicht'
Hoi,
Dit is mijn eerste poging tot een 'gedicht' en eigenlijk meer een soort uitwerking van een paar zinnen die in me op kwamen dan een serieuze poging tot, dus geen echt traditioneel gedicht. Toch wil ik wel eens horen wat jullie erover te zeggen hebben, misschien is er nog iets goeds aan :). Ik probeer er de sfeer mee weer te geven op een bepaalde, emotionele avond. --- Tranenmuziek De muziek Vulde de kamer en bleef daar hangen Als een dikke mist Langzaam uitdijend als het heelal Vermengde zich met de lucht Wérd de lucht In die onmogelijk situatie Waar in wij ons bevonden Stille tranen Gingen schijnbaar moeiteloos een synthese aan met de muziek Vlochten zich om de klanken En bleven niet minder zwaar hangen In die onmogelijk situatie Waar in wij ons bevonden Mijn geest Werd doordrongen van deze tranenmuziek net ontstaan Muziek die nooit meer gehoord zal worden Vulde mij en Maakte mij leeg In die onmogelijk situatie Die nieuwe mogelijkheden bood ---- Er zit niet echteen logica in de regels enzo, maar ja |
Citaat:
Maar ik vind de woordkeuze wel mooi! Alleen het woord 'tranenmuziek' vind ik een beetje vaag (een kwestie van vaak lezen en eraan wennen denk ik :)) De eerste strofe vind ik goed alleen Citaat:
Citaat:
'stille tranen vervormden moeiteloos met de muziek' of iets in die richting. Citaat:
Anyways...succes! |
Tnx:)
Tja, zoals ik al zei, ik ben eigenlijk geen dichter, het kwam er gewoon zo uit, zonder al te veel erover na te denken.... daarom loopt het dus totaal niet, en zijn de regels van extreem verschillende lengte. Maar iig bedankt voor de tips:). |
Hmm ik vind niet dat het totaal niet loopt.. Vind het eigelijk wel netjes voor een eerste keer.. Nog even wat spelen met sommige woorden, de lengte van de zinnen en hoe ze in elkaar overlopen en dan verwacht ik iets heel erg moois!
|
ik vind het ook zeker knap voor een eerste keer.
mijn eerste gedicht was echt helemaal niks, en dat zijn ze nu nog steeds niet *dus vandaar dat ik niet mer post hier, alleen op psych...* kus... wendy |
Oud, ok, maar dit is een nieuwe versie:
Vertel wat je er van vindt :) Tranenmuziek De muziek Vulde de kamer en bleef daar hangen Als een dikke mist Langzaam uitdijend als het heelal Vermengde zich met de lucht In die onmogelijke situatie Waar in wij ons bevonden Stille tranen Vermengden zich moeiteloos met de muziek Vlochten zich om de klanken En bleven niet minder zwaar hangen In die onmogelijke situatie Waar in wij ons bevonden Mijn geest Werd doordrongen van deze tranenmuziek net ontstaan Muziek die nooit meer gehoord zal worden Vulde mij en Maakte mij leeg In die onmogelijke situatie Die nieuwe mogelijkheden bood (Ik ben AAAA btw, gebruik die nick al lang niet meer) |
Ik vind het een goed gedicht, zeker voor iemand die normaal niet dicht..
|
Je moet je ook wel heel erg vervelen wil je dit soort gedichten schrijven!!
|
Citaat:
(das de eerste rolleyes in mn hele DoP-tijd :D ;)) Ik vind dat je het best goed doet voor een eerste keer. Het loopt niet echt lekker nee, al is de tweede versie beter dan de eerste :) Ik vind dat er mooie zinnen tussen zitten. Ow... tranenmuziek vind ik trouwens gaaf bedacht :D xxx |
Moet toegeven: Tranenmuziek is origineel
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25. |