![]() |
Staat er wel in het wetboek...
of je je aan de wet moet houden?
:confused: |
Dat lijkt me net zoiets voor jou om dat op te zoeken ;)
|
Citaat:
|
De wet wordt als algemeen bindend beschouwd voor allen die zich in Nederland bevinden met uitzondering van de koning zie artikel 42.2 van de grondwet.
Om ons Nederlanders te binden aan verdragen hebben we artikel 91 van onze grondwet ook hier is onze koning onschendbaar. O, sorry artikel 93 zegt dat we ons moeten houden aan de wet als deze bekenbaar zijn gemaakt :D |
Lijkt mij gaaf, een keer bij een meeting het wetboek nagaan :confused: :o
|
Citaat:
|
nog iets... volgens mij staat er nergens in de forumregels dat ze bindend zijn :p
|
geen idee. misschien mag je wel alles doen zolang je maar de straf aanvaard?
|
ja.
En als ik tijd heb zal ik het ook nog eens zoeken. |
is er een url voor het wetboek?
|
was dat niet gewoon de plicht van elke burger??
|
heb toevallig een wetboek (school) naast me liggen, 'k zal 't eens opzoeken
|
Ik studeer toevallig rechten, ik zal het eens opzoeken. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geen idee, maar iedereen heeft t erover, dus t zal wel:p
|
jaja... maar je komt volgens mij uit op een vervelende cirkelredenering. Je moet je aan de wet houden omdat in de wet staat dat je je aan de wet moet houden. Daar moet je je aan houden omdat dat in de wet staat en in de wet staat dat je je aan de wet moet houden (...)...
of is er iets ingebouwd tegen deze oneindige redenering? |
Citaat:
|
Citaat:
|
En staat er in het wetboek dat het verboden is om het gangpad van een druk en centraal in het land gelegen winkelcentrum te versperren?
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast heeft de hoge raad ooit bepaald dat als iets heel lang al wordt nageleeft of in stand wordt gehouden een soort traditie is dus dat het dan ook als algemeen bindend wordt beschouwd. (verbeter me als ik het fout heb want ik studeer geen rechten ofzo :D) |
Citaat:
|
Up.
Edit - godverdomme. Ik upte dit helmaal niet. |
Staat er in het wetboek dat Airbus_320 geband moet worden. Zonee...dan moet er dat maar snel inkomen :p
|
Anders houden jullie even op met te reageren op ups, loze
topics enz. Ik snap wel dat het irritant is, en dat het niet vervelend bedoeld is als jullie reageren op die posts, maar het is nog irritanter als ik de posts heb verwijderd, en iemand vervolgens de topic weer omhooghaalt met een reactie op die verwijderde post. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58. |