![]() |
Vraag van de Dag.
;-)
Er zit me al een tijdje een "grote" vraag in 't hoofd. En die is als volgt. Je kan in huis (of ergens anders.. :rolleyes: ) niet bruin worden, want zonnestralen kunnen niet door glas. Maar waarom zijn dan brilleglazen beschermt met een UV filter? :confused: Help me. NB: Heeft U zelf dringende vragen, stel ze hier.. misschien is er hierzo iemand slimmer als/dan jij. ;-) |
goede vraag....
|
waar je je al niet druk om kan maken, ik zou zeggen zoek het ergus op op internet, met google vindt je vast veel wat
|
Lol :D Is het niet dat als je naar beneden kijkt de zon er toch kan komen? Echt geen idee anders..
|
Zeeeeker een goede vraag...
misschien is het gewoon schadelijk ofzo voor je ogen? |
Een ruit is nogal dik,
een bril meestal niet; |
je hebt uv a stralen en uv b, zou't kunnen dat't daar iets mee te maken heeft? van de ene wordt je bruin, en van de andere is geweten dat je er kanker van kan krijgen bij overexposure, weet alleen niet goed welke welke is :confused:
|
Citaat:
? |
Citaat:
ga 't anders eens vragen aan een opticien |
dit vraag ik me al een tijdje af: je weet dat als je een broodje jam/pindakaas o.i.d. laat vallen, dan valt het altijd met het beleg aan de onderkant op de grond, toch? en een kat die valt landt altijd weer op zijn pootjes, toch?
Nou komt de vraag: wat gebeurt er nou als je een broodje jam op de rug van een kat bindt en die kat vervolgens laat vallen??? :D :D :D |
Citaat:
wil je dat ik deze beantwoord op een biologische manier? |
Citaat:
|
Citaat:
|
niet elk brilleglas is van glas (van kunststof meestal) en misschien is die uv-filter een reclame truc ofzo? :p
|
voor zover ik weet is het glas in een bril een lens, en lensen laten op een andere manier licht door dan recht glas (heeft weer te maken met brekingswetten), dus daar moet het verschil zitten (en tering mensen je weet toch wel wat het doel van een bril is :o, als je slechtziend bent kan je toch niet als je door een raam kijkt opeens beter zien)
|
Ja, dat snap ik niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt wel bruin worden onder glas dit is wetenschappelijk bewezen en toen ik de hele zomervakantie in "de kas" had gewerkt was ik ook bruiner geworden, je wordt echter wel veel minder snel bruin. |
Citaat:
|
ramen zijn stoer, brillen niet
|
|
Zonnestralen kunnen echt wel door glas. Anders zou het binnen toch ook niet licht en warm worden als de zon door je raam schijnt :confused: Het zal wel enige straling door laten, enkel glas meer dan dubbel glas, omdat dat dikker is.
Door een zonnebril gaan je pupillen wijder open, omdat het donkerder is, daardoor komt er dus meer gevaarlijke straling je oog binnen dan als je geen of een gewone bril op zou hebben. Daarom zit er in een zonnebril een UV filter. |
Citaat:
|
Hehe. :)
|
Citaat:
Dat vroeg ik me wel eens af als kind. |
Citaat:
|
Citaat:
|
:)
|