![]() |
Kan jij beslissen over leven en dood?
als jij de keuze had om iemand te laten leven of te laten doden..
zou je die keuze kunnen maken? en wanneer zou je besluiten dat iemand de dood daadwerkelijk verdiend? |
ja, je zou zon keuze wel kunnen maken!
je zou altijd mensen kunnen vermoorden als je dat zou willen. En als je mensen zou willen laten leven, zou je ze met rust laten! en ik vind dat niemand de dood verdiend!!! dus ik ben niet iemand die zoiets zou willen beslissen |
Uiteraard, ik kan alles.
|
Citaat:
|
Ja, ik zou die keuze wel kunnen maken, omdat ik objectief, rationeel en abstract kan nadenken, en dus een weloverwogen, redelijke keuze kan maken.
|
Citaat:
|
tuurlijk kan ik dat, dat kan iedereen.. maar ik doe het liever niet.
|
en wat nou als jij een dictatortje ofzo bent, en je hebt een leger vol met onderdrukte manschappen...
zou je, om een strategisch gunstige reden, de helft daarvan de dood in kunnen sturen, om een ander doel te dienen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
iemand met VWO+ zou er niet eens over nadenken, maar direct handelen... Want een echte diplomaat overlegt niet maar doet, en lult zich later er wel uit ;) |
Citaat:
niet dat dit er volledig op aan sluit, maar begrijp je punt... |
Er staat niet bij dat het een snelle keuze moet zijn, binnen seconden beslissen over leven en dood :)
Lezen, mavo'er :p :D |
hangt er vanaf over welke persoon ik moet kiezen
|
Citaat:
om gelijk maar aan te vallen op scholing... je zag het natuurlijk als een persoonlijke aanval, omdat ik jou kenmerkende gedrag aansprak, vandaar dat je gelijk maar de aanval/verdediging nam ;) |
ik stem voor dood
hakbijl erop tjsakkaaaaa |
Citaat:
ik bedoel meer iets van: zou je mensen kunnen opofferen om een ander doel te dienen? zou je ze kunnen bekijken als insecten en ze ook op die manier kunnen behandelen? |
nee
ik vind ook niet dat ik die keuze mág maken |
ik zou mischien best wel iemand dood kunnen wensen maar echt dat ze dan ook echt dood zouden gaan, nee, dat denk ik niet. Iedereen heeft het recht op leven, je mag dat niet afnemen.
|
hangt er vanaf hoe dichtbij het is.
als het erg dichtbij is kan je soms niet helder meer denken. |
Citaat:
vanwege je racistische aard en je taalfouten |
Citaat:
|
Citaat:
jou zou ik als eerste laten kapot schieten :p of eerst je ogen dichtnaaien, en je dan een week in de koeienzeik leggen.. daarna smeek je om uit je lijden te worden verlost |
Ik ga niet iemands leven afnemen, hoe erg ik hem/haar ook haat!
Ik zou sommige mensen wel weer hun leven terug willen geven, omdat ik ze zo erg mis! |
ligt er precies aan wie die persoon is en in wat voor situatie wij verkeren...
|
Citaat:
|
Citaat:
Een vergelijkbaar iets gebeurt trouwens in ''Buffy, The Vampire Slayer'': in de Verenigde Staten zijn ze daar in het 6e seizoen, en heeft Willow & co. Buffy uit de dood teruggehaald, en daar was Buffy niet bepaald blij mee. Ze was ook kwaad op de anderen, omdat ze haar uit de hemel hebben gehaald. 'I am in hell, 'cuz I've been expelled from heaven' heeft ze eens gezegd. En daar heeft ze ook gelijk in. Kortom, iemand uit de dood terughalen vind ik een egoïstische daad; iemand zijn eeuwige rust afnemen alleen maar omdat jij ze mist en je dus kut voelt. Begrijp je wat ik bedoel? Want ben eens eerlijk, als jij in de hemel bent, zou jij dan willen dat iemand je naar het leven terughaalt? Ik denk 't niet, hè? :) In ieder geval, gelukkig zijn wij mensen niet in staat om iemand uit de dood te halen, dus hebben wij dat gezeik niet. :) :P Ja, gelukkig maar..... Ripper |
die keuze zou k makkelijk kunnen maken: laten leven. al heeft ie 600000000000000 mensen vermoord, sluit m dan levenslang op, dan word ie stapelgek en dat is een grotere straf dan de dood.
[rem-mode] no one has the right to take the life of another[/rem mode] :D |
ik denk niet dat ik dat kan als ik het zou doen is het voor iemand die heeeeeeel veel pijn heeft en geen uitweg meer heeft en er och dood aan zou gaan.
|
Citaat:
maar niet goed opgelet ofzo :o |
Citaat:
Maar goed, ik snap je punt wel! :) |
Citaat:
|
over vliegen, spinnen, muggen, met moeite
over een mensenleven zou ik ZEKER niet kunnen oordelen :) |
ik weet niet... lijkt me heel moeilijk. Zal me denk ik ook wel schuldig blijven voelen.. wat als hij/zij het toch niet gedaan zou hebben? weejwel.. mjaaaahhh gelukkig zou ik ut nie hoeven doen
|
ik kan die keuze iets te makkelijk :):(
|
Het kan wel, maar of het echt goed voor je is om dit te bedenken, denk ik niet. Toch heb je het meestal zelf wel in de hand, tenzij iemand anders je dood vloekt:confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17. |