![]() |
Wat IS luxe?
[note: nee 't is niet hetzelfde als dat andere topic...]
Wat zie jij als 'basisbehoeften' en wat als luxe in je leven? (naast voedsel, drinken, onderdak etc) Is een computer een basisbehoefte? En een internetverbinding? En een horloge? Telefoon? |
Hangt van jouw definitie van "basisbehoeften" af. Als het puur om overleven gaat, heb ik geen PC nodig. Ook al lijkt het alsof ik niet zonder kan, er is altijd nog een verschil tussen, dus in principe zie ik het allemaal als luxe.
|
Citaat:
|
alles wat je niet direct nodig hebt om te overleven..
|
Citaat:
Zij ziet er klaarblijkelijk meer in :confused: |
Citaat:
Meer hoef je dus ook niet op te noemen. Maarja, ze bedoelt ook dingen die je er graag bij hebt. Dus de basisbehoeften naast de basisbehoeften die jij opnoemt. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat vraagt ze ook. "jouw definities van die basisbehoeften" En "Jouw definitie van de basisbehoeften in luxe" Dus je moet je basisbehoeften opnoemen waarvan jij vind dat het jouw basisbehoeften zijn. EN Welke luxe jij eigenlijk graag hebt, of niet wilt/kunt missen naast je basisbehoeften. Sommige mensen die verslaafd zijn aan inet ofsow is inet ook een basisbehoefte omdat ze niet zonder kunnen. Om maar een voorbeeldje te noemen. |
Citaat:
Feitelijk gezien bestaat het niet. Mensen leefden 100 jaar geleden prima zonder internet, waarom nu niet? Vandaar dat ik het zowiezo als luxe zie en de vraag misinterpreteer in jouw optiek.. |
Hm - Ik leef in teveel luxe.
|
Citaat:
Dus jij bent de enige die die vraag kan beantwoorden. Damn. |
Citaat:
Ik vraag me dus af of 'basisbehoefte' wel een subjectief begrip is of niet. |
Citaat:
Neuh, kbegin je alleen een beetje lomp te vinden. Maar das niet erg, das normaal. En we zitten in de kantine dus veel kan ik hier zo ie zo niet verwachten. |
Citaat:
Heb vannacht ook niet geslapen, misschien dat het er mee te maken heeft :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35. |