![]() |
Brandalarm
Vandaag ging het brandalarm in de school af, meestal ( lees altijd) worden we gewaarschuwd als er een brandoefening is en ditmaal dus niet... Wat doen we wanneer we het alarm horen?
we wandelen allemaal rustig verder en plaatsen ons in de "kantine" zetten een cd'tje erruuuug luid en blijven gezellig zitten :D Achteraf bleek het een fout ofzo te zijn en dat het zomaar zonder reden was beginnen loeien ... maar als bij jullie een brandalarm afgaat, rennen jullie dan hysterisch naar buiten of lappen jullie het ook steeds aan je laars en denk je van " tis toch een oefening" :confused: |
Nee... Ze lieten dat klote alarm afgaan tijdens een zeer belangrijk biologiepracticum! Ja dat kon dus helemaal overnieuw :( :(
|
we moeten binnen blijven en de leraren moeten een geschikte uitweg zoeken, bij de stunt wilden we dat doen.
|
afgaansepoedel
|
wij moeten rustig de school uitlopen naar de benzine pomop verder op
|
ieder lokaal heeft een papiertje hangen met gegevens welke uitgang de klas moet nemen. De leraar die op dat moment les geeft heeft dan de leiding over de klas en moet deze melden op het grasveld voor de school. In geval van een echt ernstig iets mogen we de kelders van de Navo-kazerne naast de school gebruiken :)
We hadden wel eens brandalarm tijdens een repetitie engels.. Het was dan ook zo achter de rug en konden we weer verder, maar op het grasveld hadden we ff wat antwoorden uitgewisseld :D |
hmmm dat gaat bij ons heel anders....we proberen ons door de ramen te persen en vervolgens 10 mtr om laag te springen op de prikkeldraad omheining en de bruggers voor zover die niet door de leraar zijn achtergelaten, worden plat gelopen in de gangen die allemaal doodlopen en waarbij de voorsten dus worden doodgedrukt...:D nah gewoon rustig dus
|
Citaat:
|
Meestal lopen we ruuuuuuuuuuuuuuustig naar de branduitgangen van de school, lekker kletsend met elkaar en totaal niet oplettend naar het alarm:D
maar een keertje ging het alarm af, en toen we de deur van het klaslokaal opendeden werden we echt omgolft door rook en de geur van brand. Hehe, toen begon iedereen hysterisch te gillen en terug te rennen om al hun spullen bij elkaar te pakken enzo:) Het scheen een brand te zijn in de keuken, er werd een lunch gemaakt voor de leraren en de kok was niet erg...eh...goed in wat ie deed:D |
Citaat:
|
Als wij elke keer hysterisch naar buiten zouden rennen alks t brandalarm afgaat, zouden we zo ongeveer elke les hysterisch naar buiten rennen.
Het brandalarm gaat bij ons heel vaak per ongeluk af, een of andere niet zo snugger iemand heeft dan weer met zn elleboog ofzo tegen het brandalarm aan staan hangen... |
ooit 'ns geweest, brandalarm, in't tweede middelbaar
we mochten niet naar buiten van de lerares, terwijl't ding een half uur stond te loeien (bleek achteraf dat een leerling er op had gedrukt zonder reden, maar kom, voor't zelfde geld zijn we toast) voor de rest: nog geen brandalarm gehoord in de 17 jaar dat ik school loop (kleuterschool vanaf 2.5 ;)) |
Mja dan ben ik gewoon weg hoor...
't is de bedoeling dat je het gebouw verlaat dus doe ik dat, en sinds 't fucking groot is ga ik niet wachten tot ik zie of van iemand hoor dat 't een oefening o.i.d. is... |
mjah bij ons is het heel duidelijk:
brandalarm: " triiing" docente: " mja... volgens mij is dit het brandalarm... Wat vreemd dat het nu afgaat... het is toch echt geen oefening hoor" ... docente: " nou... wachten jullie even hier? Ik ga even kijken wat er aan de hand is" loopt weg... komt terug: " mja... lijkt niets aan de hand te zijn... wat vreemd dat het alarm zomaar afgaat... Zal dan wel per ongeluk zjn he" leerling: " of er is brand" docente: " doe niet zo mal" later vertelde ze ons dat ze ons wel had ontruimd als ze rook had gezien... |
bij ons is het meer:
alarm:loei,loei,loei leerlingen en docent: kijken op leerlingen en docent gaan verder met waar ze mee bezig waren... alarm:blijft maar loeien leerlingen: misschien kan het niet zijn dat er iets aan de hand is leraar: nee leerlingen en leraar gaan verder waar ze mee bezig waren |
Ik heb nog nooit de eer gehad van een brandoefening, kheb het nog nooit meegemaakt.
|
*denkt aan een brand oefening die ik vroeger op school heb gehad, waarbij ik ben gaan blussen. (moest echt lijken, toch?) en na afloop het hervullen en herkeuren van de brandblusser mocht dokken, toch best veel, een paar meier als je 14 bent...........
|
hell.. wij hebben geloof ik nie eens een brandalarm.. en anders hebbik dr nog nooit wat van gemerkt
is dit een reden om in paniek te raken?? |
gaat hier elke week een alarm af.. blijft dan minimaal een uur aan.... (gelukkig etage lager. dus hoor t niet echt)
|
Rustig naar buiten wandelen fiets pakken en naar huis fietsen..
|
Citaat:
|
Eerst ff kijken waar de brand is... Toeneerst stond ik ernaast met een leeraar te praten :eek:! Iemand had de WC in de fik gestoken met de handdoekautomaat :cool::).
|
Citaat:
Hhmmm. da kan natuurlijk nog wel een keer fout gaan he... |
eerste 4 jaar nooit oefening, dit jaar al 5 x ofzo
het gaat zo alarm WHIE WHIE zucht nog een x zucht zegt 'alweer' ofzoiets iedereen staaat op sommigen halen hun jas uit de garderobe (wat niet mag) slentert de school uit slof slof slof staat op grasveld kletst met wat bekenden zeurt als ze tussenuur hadden of als ze wel met iets nuttigs bezig waren sjokt weer terug maar ik vind het wel grappig altijd we hadden een keer neprook maar het is toch niet handig? wat als het een keer echt is en iedereen reageert zo? |
Whehehehe :D We hadden dat ook ieder jaar, en dan kwam de leerkracht binnen en dan vertelde die dat er tijdens zijn/haar lesuur wel eens brandalarm kon zijn, of we hadden het al gehoord van iemand anders...
Zo was der 1 jaar dat we wisten dat het ging gebeuren die dag, het brandalarm... En de leerkracht die verantwoordelijk was voor de veiligheid (en dus de test moest leiden) daarvan hadden we les. In de namiddag het 2de lesuur, en die leerkracht bleef maar weg.. En wij allemaal lachen en wachten op dat alarm. En yep, opeens ging dat af.. wij met z'n alle tegen de muur liggen in het klaslokaal zodat niemand ons kon zien vanaf de gang. We hoorde alle klassen leeg lopen, behalve de onze.. Na een hele tijd zijn we betrapt geweest (bij een controle ofzo) want er onbrak een klas op de controle plaats waar zij naar toe moesten gaan. |
het valt me echt op hoe vaak iedereen hier brandalarm oefeningen heeft gehad..
ik heb het echt nog helemaal nooit meegemaakt... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28. |