Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   wat vind jij van je eigen intelligentie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=427716)

Boogie 17-04-2002 18:50

wat vind jij van je eigen intelligentie?

vind jij dat je wel slim genoeg bent om alles een beetje te kunnen volgen of vind je dat je te vaak wat mist omdat je niet intelligent genoeg bent?

ben je tevreden of ontevreden?

Gothic 17-04-2002 18:55

[arrogantie mode] Ik ben heel erg slim, en ik kan alles volgen, of zou ik nou moeten zeggen dat ik zo slim ben dat ik niets meer kan volgen omdat het onder mijn niveau is :rolleyes: [/arrogantie mode]

Ik heb het niet zo op opscheptopics :)... no offence

Frida 17-04-2002 18:56

Citaat:

Boogie schreef:
vind je dat je te vaak wat mist omdat je niet intelligent genoeg bent?
Jup dit vind ik ...

Ik lijk bij mijn rapporten wel "intelligent" Maar intelligentie wordt niet gemeten enkel door schoolse prestaties dus ... :p IK leer gewoon goed , vergeet al vrij snel het poespas verhaal rond de kern ...

Ik lijkt gewoon niet genoeg te beseffen van wat er rondom mij gebeurt , en aan de andere kant weer teveel zodat ik me ervan wil afsluiten ofzo :confused:

Maaaaaaaar ik weet dat het goed komt da's dus al genoeg

KazzZ 17-04-2002 18:56

ik weet van mezelf dat ik niet compleet achterlijk ben..
maar heb wel vaak dat ik iets niet begrijp (bijv. scheikunde), daar ben ik gewoon minder goed in. Maar vaak komt dit ook doordat ik nogal moeite heb met concentratie en vind gauw iets niet boeiend.

Boogie 17-04-2002 18:57

Citaat:

Gothic schreef:

er zijn zat mensen die zichzelf niet intelligent vinden hoor...

Monica 17-04-2002 18:59

Ben er wel tevreden mee. Ik vind mezelf niet extreem intelligent, maar ook niet 'dom'. Opscheppen hou ik niet van en doe ik ook niet veel, maar ik heb wel zo'n idee dat je dit beeld van jezelf mag hebben als je 4 jaar VWO hebt gedaan..

bam 17-04-2002 18:59

heeft genoeg intiligentie (IQ129):D (niet genoeg om intiligentie te spellen)
maar vindt datie ook nix mist....
om te beginnen politiek
pfff.... ik begin er niet een aan....
er moet wat veranderen daarzo
[edit] owjah ik doe trouwens mavo. kom omdak lui ben.....[/edit]

Luca 17-04-2002 19:31

Ik snap het niet :D :confused:

nare man 17-04-2002 20:24

Citaat:

Gothic schreef:
Nee, ik ook niet. Ik kan best zeggen dat wij twee veel relativeringsvermogen hebben en slim zijn, maar dat wordt niet in dank afgenomen.

Methuselah 17-04-2002 20:25

ik ben slim genoeg, alleen doe ik er te weinig mee :s

bonelesschicken 17-04-2002 20:25

Citaat:

Secreet schreef:
ik ben intelligenter dan dat ik doe/eruit zie:)

*~*DOOR*~* 17-04-2002 22:31

'k ga een keer arro zijn, maar ja, ik ben toch wel slim ja.

Alleen ik volg nooit wat omdat ik altijd met m'n hoofd ergens anders zit :(

Nanaki 17-04-2002 22:44

Citaat:

bambix schreef:
heeft genoeg intiligentie (IQ129):D (niet genoeg om intiligentie te spellen)
maar vindt datie ook nix mist....
om te beginnen politiek
pfff.... ik begin er niet een aan....
er moet wat veranderen daarzo
[edit] owjah ik doe trouwens mavo. kom omdak lui ben.....[/edit]

hm :) met een IQ van 129 zou je ook kunnen bedenken dat het woord intelligentie in de topic-titel staat :o en dat je het dus gewoon letterlijk kan overnemen? :0

mjah ontopic: vind mezelf slim genoeg om alles te volgen maar een meesterbrein ben ik niet :o)

JJzD 18-04-2002 01:20

intelligentie teveel
vermogen onbekommerd te leven te weinig
(relatief dus, bne geen meesterbrein)

miro 18-04-2002 07:41

Ik vind van mezelf wel dat ik intelligent ben, maar ik denk dat de meeste mensen dat wel van zichzelf vinden.

Internationalist 18-04-2002 07:44

ta laag, dat iig, snap te veel dingen niet. Kan teveel dingen niet,.....kan ik toch moeilijk tevreden mee zijn?

Ik zou het btw ook niet erg vinden dommer te zijn, maar dan wel zo dom dat ik niet weet dat ik dommer ben dan dat ik nu ben.............

Qamra 18-04-2002 07:54

Vind het wel best. I don't care.. :)

eXo 18-04-2002 07:58

Neen, ik ben retedom en dat is echt errrug vervelend. Moet dingen meestal twee keer lezen voordat ik het echt snap (bij handleidingen enzo) en bovendien schijn ik belangrijke dingen uit de actualiteit te missen.. (kabinet Kok, wa's da??)

Ow en ik heb ook de neiging om woorden te vergeten. Heel hinderlijk, dan ligt het op de punt van m'n uh.. hoe heet? uh.. tong :) lol.

Qamra 18-04-2002 08:04

Citaat:

eXo schreef:
(kabinet Kok, wa's da??)

Het kabinet waar Kok over regeert... Al 8 jaar...

En handleidingen zijn gewoon rottig, vooral de vertaalde handleidingen..

Mr.Oizo 18-04-2002 08:05

Ik ben er tevreden over, als ik zou meedoen met een IQ-test denk ik dat de kans groot is dat ik boven het Nederlandse gemiddelde uitkom. :)

Qamra 18-04-2002 08:07

Citaat:

Mr.Oizo schreef:
Ik ben er tevreden over, als ik zou meedoen met een IQ-test denk ik dat de kans groot is dat ik boven het Nederlandse gemiddelde uitkom. :)
Ik kom onder het gemiddelde, maar daar klopt volgens mij geen fuck van.. Mede omdat mijn nederlands gewoon vet brak is... :rolleyes:

/me vertrouwt IQ-testen niet zo...

Internationalist 18-04-2002 08:11

Citaat:

Evil-Cherry schreef:

Ik kom onder het gemiddelde, maar daar klopt volgens mij geen fuck van.. Mede omdat mijn nederlands gewoon vet brak is... :rolleyes:

/me vertrouwt IQ-testen niet zo...

ik ken je niet maar ik weet absoluut zeker dat het niet klopt als er uit een test komt dat jij onder de gemiddelde zit

Internationalist 18-04-2002 08:11

Citaat:

Mr.Oizo schreef:
....maar of je daar trots op moet zijn :p

Qamra 18-04-2002 08:26

Citaat:

Internationalist schreef:

ik ken je niet maar ik weet absoluut zeker dat het niet klopt als er uit een test komt dat jij onder de gemiddelde zit

Ik kom er wel onder (laatst bnn test gedaan: 114.... Maar ja bnn he :D).

Maar goed I don't care. Ik weet zelf wel wat ik kan en wat ik weet. En of ik daar trots op moet zijn. Neuh. Ben niet beter dan de rest. Ik ben gewoon mezelf en als er op me 7e jaar op me intelligentie getest werd en daaruit kwam dat ik hoogbegaafd ben, tsja. Als je daar iemand op moet beoordelen :eek:

Mag ik trouwens je msn, collega :D :D

girlmetwijdebroeken 18-04-2002 08:31

echt slim.. neuh...
k snap dingen wel vaak
en er zijn wel dingen die ik gewoon niet snap maar dan heb ik gewoon geen zin om er moeite voor te doen.
dat zegt een leraar altijd tegen me.. en ik denk dat ie daar wel gelijk in heeft.

Internationalist 18-04-2002 09:08

Citaat:

Evil-Cherry schreef:

Ik kom er wel onder (laatst bnn test gedaan: 114.... Maar ja bnn he :D).

Maar goed I don't care. Ik weet zelf wel wat ik kan en wat ik weet. En of ik daar trots op moet zijn. Neuh. Ben niet beter dan de rest. Ik ben gewoon mezelf en als er op me 7e jaar op me intelligentie getest werd en daaruit kwam dat ik hoogbegaafd ben, tsja. Als je daar iemand op moet beoordelen :eek:

Mag ik trouwens je msn, collega :D :D

114 is nog ruim boven het gemiddelde van 100 (in Index)

Mijn msn, proza123@hotmail.com :o, collega :p :D

Anne 18-04-2002 09:12

Ik ben best tevreden met mijn intelligentie, behalve op de momenten dat ik mondelingen heb :D en het woord niet meer weet.. hehe, maar dat komt ook wel weer goed hoor :)

Talon 18-04-2002 09:21

over de resultaten hier heb ik maar geen commentaar..

laten we zeggen dat ik wel tevreden ben met wat ik heb.. :)

nare man 18-04-2002 09:23

Ach, IQ-tests zeggen niets...EQ-testen ook niets. Het is de combinatie van opvoeding en andere omgevingsfactoren die je 'intelligentie' later bepalen (natuurlijk binnen de grenzen van die 'intelligentie' in biologische zin die je bij je geboorte hebt meegekregen), waarbij je intelligentie kunt definiëren als de mate waarin je meekomt en je onderscheidt (in positieve zin) van je leeftijds- en niveaugenoten, op de verschillende terreinen van intelligentie. Dus numerieke, verbale, maar ook sociale intelligentie(hoewel dat geen erkende vorm is).

Overigens: die IQ-test van BNN moet je ook absoluut niet geloven. Die schaalverdeling is zo krom als het maar kan. Ik scoorde er 122 op, volgens die test was dat MBO+ niveau, en verder zou je pas universitair niveau hebben vanaf 145 oid. Boven de 148 is al nauwelijks te meten, weet ik van een vriend van me die Psychologie studeert. Totale onzin dus, die IQ-test van BNN.

Qamra 18-04-2002 10:44

Citaat:

Internationalist schreef:

114 is nog ruim boven het gemiddelde van 100 (in Index)

Mijn msn, proza123@hotmail.com :o, collega :p :D

Hmm.. bij me test toen ik 7 was ofzo had ik iets van 141...

Zoiets staat me bij.. Maar ik kan ook wel GRUWELIJK fout zitten :eek: :p

MiSsDeLiCiOuSs 18-04-2002 10:48

Ik vind mezelf helemaal niet zo slim. Ik ben best dom en sloom van begrip eigenlijk.

Meeste andre mensen. waaronder veel leraren vinden mij de slimste van de klas en heel erg intelligent. Ik heb er alleen maar nadelen van "WAAROM HAAL JE GEEN 10en ALS JE DAT MAKKELIJK KAN??? :mad:"

=> omdat ik dom ben

Paperz 18-04-2002 11:20

Ik ben slim genoeg, alleen 't moet me wel boeien en ik moet wel opletten...

Floppy the Rabbit 18-04-2002 11:38

ik vind dat ik te intelligent ben,
uitleg: ik moest gekeurd worden en toen moest ik een
intelligentietest doen, en nou bleek dat ik toch wel behoorlijk
intelligent ben. wat ik bedoel is dus: ik ben intelligenter dan ik
dacht dat ik was en intelligenter dan ik overkom
daarom vind ik dat ik te intelligent ben
IQ op de BNN test was trouwens 137
of 139 dat weet ik eigenlijks niet meer precies

marlies 18-04-2002 12:13

Ik ben tevreden over mijn intelligentie.

eXo 18-04-2002 12:24

Citaat:

Evil-Cherry schreef:

Het kabinet waar Kok over regeert... Al 8 jaar...

En handleidingen zijn gewoon rottig, vooral de vertaalde handleidingen..

haha je bent wel lief, maar dat was eigenlijk een soort van grapje.

Ik weet wel degelijk wat het kabinet Kok is, maar ik wilde gewoon even aangeven dat ik niet op de hoogte ben van soortgelijke. =)

rockyj 18-04-2002 20:00

Ik ben zekers niet tevreden met me eigen intelligentie. Ik ben net slim genoeg om te beseffen dat ik maar een domme onbenul ben.

Shock 18-04-2002 20:21

Ik ben er best over te spreken, ik moet alleen wel zeggen dat ik er veel te weinig mee doe. Als ik bijvoorbeeld de havo afgemaakt had was ik er zeker van geweest dat ik naar de hts zou gaan, maar ik ben naar de mts gegaan en mezelf kennende denk ik dat ik veel liever ga werken dan dat ik de hts ga doen...

AlmereGirl 18-04-2002 20:58

Ik zie er achterlijk uit, maar dat ben ik niet ;)

Lethalis 18-04-2002 21:40

Ik wil altijd meer kunnen dan ik werkelijk kan.

En daarmee is alles gezegd, wil niet arrogant gaan doen ofzo :)

Lethalis 18-04-2002 22:06

Citaat:

nare man schreef:
Overigens: die IQ-test van BNN moet je ook absoluut niet geloven. Die schaalverdeling is zo krom als het maar kan. Ik scoorde er 122 op, volgens die test was dat MBO+ niveau, en verder zou je pas universitair niveau hebben vanaf 145 oid. Boven de 148 is al nauwelijks te meten, weet ik van een vriend van me die Psychologie studeert. Totale onzin dus, die IQ-test van BNN.
Heb je ook gelijk in.

Simpel gezegd zijn er ook meerdere soorten van tests. Ik weet niet waar die van BNN op bouwt, heb hem nooit gedaan. Het is iig zo dat een IQ van 132 op de ene test equivalent is aan 148 op een andere.

De werkelijke beoordeling, bij MENSA, gaat met percentielen. Als 98% / 99% lager scoorden dan jou, dan kun je jezelf zien als hoogintelligent :)

Ik denk erover na om misschien deze zomer eens de MENSA te doen, aan de andere kant zie ik het er nut ook niet van in. Is meer voor de lol :)

Minni 18-04-2002 22:48

Soms vervelend :(
Mn iq schijnt via officiele tests 142 te zijn
Ik zit nu in 4e klas van het gymnasium, en ben 15. Ik heb een klas overgeslagen. Ik doe N&T met bio12 en gs2 en haal rond de 7s. Soms is 'slim' zijn wel handig, vooral omdat je op een gymnasium met mensen zit die ook 'slim' zijn, en je daarop dus niet aankijken, zoals op de basisschool nog wel ns gebeurde :@

Haha ik lijk nu echt depressief maar ben (meestal) gewoon een blij mensje hoor :)

Wat ook wel irritant is, is dat ik altijd 's nachts van die heeeel ingewikkelde hersenspinsels heb, echt vaag. Maar misschien heeft iedereen dat wel, dat weet ik niet... Wauw wat een lang bericht!! :p

Minni

Severus 18-04-2002 23:12

Ik ben wel intelligent op zich maar gebruik het niet op de juiste manier. Net zoals sommige beroemde mensen niet met hun roem kunnen omgaan.

Ripper

Diablos 18-04-2002 23:52

Citaat:

Boogie schreef:
vind jij dat je wel slim genoeg bent om alles een beetje te kunnen volgen of vind je dat je te vaak wat mist omdat je niet intelligent genoeg bent?

ben je tevreden of ontevreden?

ik ben slim en intelligent genoeg..

probleem is vaak dat veel mensen geen onderscheid maken tussen intelligent en slim terwijl het toch wel degelijk 2 verschillende dingen zijn, al hebben ze wel veel met elkaar te maken.. je intelligent geeft niks meer aan dan je leervermogen en hoe goed je in staat bent dingen te begrijpen.. slim daar in tegen is hoe goed je gebruik kan maken van je intelligentie gepaard met je wijsheid, levenservaring en mensenkennis..

nare man 19-04-2002 00:16

Citaat:

******** schreef:
De werkelijke beoordeling, bij MENSA, gaat met percentielen. Als 98% / 99% lager scoorden dan jou, dan kun je jezelf zien als hoogintelligent :)
Ook die test bij Mensa is eigenlijk alleen gericht op numerieke en ruimtelijke intelligentie, met als gevolg dat daar dus alleen Wiskunde B-nerds bijzitten.

MegaManX 19-04-2002 00:49

Citaat:

nare man schreef:
Ach, IQ-tests zeggen niets...EQ-testen ook niets. Het is de combinatie van opvoeding en andere omgevingsfactoren die je 'intelligentie' later bepalen (natuurlijk binnen de grenzen van die 'intelligentie' in biologische zin die je bij je geboorte hebt meegekregen), waarbij je intelligentie kunt definiëren als de mate waarin je meekomt en je onderscheidt (in positieve zin) van je leeftijds- en niveaugenoten, op de verschillende terreinen van intelligentie. Dus numerieke, verbale, maar ook sociale intelligentie(hoewel dat geen erkende vorm is).

ik had 124 en ik ben van plan een mbo opleiding te gaan doen.. :)

die testen zijn allemaal zo vaag.

JJzD 19-04-2002 01:50

Citaat:

******** schreef:
Ik denk erover na om misschien deze zomer eens de MENSA te doen, aan de andere kant zie ik het er nut ook niet van in. Is meer voor de lol :)
heb ik ook gedaan
thuistest was zo goed als foutloos
die officiele test scoorde ik op me slechste onderdeel 84 ste percentiel
daar had ik de vragen die ik niet wist open gelaten
de volgende 2 had ik wat ik niet wist beredeneerd gegokt (ik wist er 15 ofzo en je moest er 17 goed hebben, ik moest dus 2 gokken uit de 10, waar standaard 2 antwoorden afvielen)
en kwam ik ONDER de 50ste percentiel uit
kans is groter dan 1 op2 dat als ikiemand tegenkom dat die slimmer is dan mij op deze onderdelen (rekenkundig en taal)
in mijn VWO behoorde ik tot de beste 3 op dit gebied van de vwo stroom (50 leerlingen)

dus
1 gok niet wat je niet weet maar laat open
2 die test zijn ook krom dus laat je niet gek maken

Lethalis 19-04-2002 07:54

Citaat:

nare man schreef:
Ook die test bij Mensa is eigenlijk alleen gericht op numerieke en ruimtelijke intelligentie, met als gevolg dat daar dus alleen Wiskunde B-nerds bijzitten.
*is Wiskunde B-nerd* .. alhoewel, dat nerd gedeelte valt wel mee. Ik vind Wiskunde gewoon simpel :)

Lethalis 19-04-2002 07:59

Citaat:

JJzD schreef:
kans is groter dan 1 op2 dat als ikiemand tegenkom dat die slimmer is dan mij op deze onderdelen (rekenkundig en taal)

in mijn VWO behoorde ik tot de beste 3 op dit gebied van de vwo stroom (50 leerlingen)

dus
1 gok niet wat je niet weet maar laat open
2 die test zijn ook krom dus laat je niet gek maken

Ja, maar die 'kromheid' is ook logisch. Ik bedoel, wie doet nou zo'n test? De meeste mensen laten dit achterwege, het zijn dus al degenen die zich slimmer achten die het proberen.

Dat je tot de besten van je school behoorde in jouw gebieden heeft dus niks te zeggen. Het bewijst alleen maar dat je toepassen kunt wat je geleerd hebt.

Tuurlijk is dat belangrijk, en ook zeker iets waar je later weer wat aan hebt. Maar iemand die 'origineel' denkt, verzint bijna overal z'n eigen oplossingen op, en scoort vaak ook hoger op die tests (zo iemand heeft vaak meer problemen op z'n werk, omdat hij altijd tegen de stroom ingaat :o )..

Maar goed, ik laat me zowiezo niet gek maken door een testje :p Dom ben ik niet .. weet ook niet of ik hem wel doe..

F0RuM-PuNK 19-04-2002 10:16

i'm trailertrash baby

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.